afkeur als camper RDW

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door seth_space »

Het blijft een grappig gegeven dat men interpretaties verzint om de eigen wensen te honoreren maar begint te steigeren als een ervaren ambtenaar de regels toepast.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Kroppie »

dat iets , is mensen eigen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door seth_space »

wordt vervolgens voor belastingontduiker versleten.
Wie doet dat?
En waarom twijfel jij aan die controleur. Heb je ervaring daarmee, ken je die man?
Die persoon is opgeleid voor dat beroep, jij ook?
Die interpretaties komen overigens niet van ts maar staan een paar postings hiervoor.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Rdw keurmeester was een jonge ambtenaar. Excuses als ik nu iemand beledig. Hij heeft ook een partij fotos gemaakt die naar de belastingdienst gingen. Gevraagd waarom. Dat deden ze wel meer.
Ben denk ik een speciaal geval. Maar… ik ga de bus aanpassen zoals ze dat willen hebben. Geen probleem.
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Jonesy »

ANTE schreef:
ma 20 mar 2023, 21:30
Hij heeft ook een partij fotos gemaakt die naar de belastingdienst gingen.
:wtf: Dat is toch iets dat ik eens zou uitpluizen of dat zomaar mag. Maar daar heb je al een dure advocaat voor nodig denk ik. :think:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door seth_space »

janmetdoka schreef:
ma 20 mar 2023, 21:24
..
Ik geef slechts mijn mening. Dat zou moeten kunnen. Je mag het er zelfs niet mee eens zijn.
Maar om dat nou steigeren te noemen ??

....
Ik zou graag nog verder met je van mening verschillen, maar sorry: de afwas moet ook nog gedaan.
Het lijkt er een beetje op dat je vanalles door elkaar aan het halen bent. Ik heb je nergens van " steigeren" beschuldigd.
En ga gerust verder met die afwas. Dat lijkt me veel nuttiger voor je :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Stefanv
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 nov 2016, 21:37

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Stefanv »

De RDW en belastingdienst kunnen natuurlijk gewoon steekproefsgewijs later nog keuren.

Bij ombouw wat foto's. Later als een camper voor apk komt even een steekproef doen.

En af en toe bij de grens gaan wegen.

Dat de RDW het zat is snap ik wel. Er zijn zelfs mensen die de brandstofmeter foppen om tientallen kilo's te besparen. Dat zetten ze dan ook nog in geuren en kleuren op internet.

Aan de andere kant is het ook balen om het volle pond te betalen tijdens de ombouw. Zeker als je zo'n bus toch alleen maar sporadisch gebruikt om even planken bij de bouwmarkt te halen.

Dat gezegd hebbende. De regels zijn echt niet zo moeilijk bij de RDW. Ze moeten gewoon echt gaan controleren achteraf. Want een matrasje en een stukje schuim en doek om een plank vastnieten zodat het een bankje is stelt natuurlijk niks voor.
Dus grappig dat ze nu ineens ietsje strenger zijn. Maar het probleem lossen ze er natuurlijk niet mee op. Dat kan alleen door echt gedegen controles te doen. Maar zoals met veel instanties in Nederland is grondig het werk uitvoeren teveel gevraagd.

Als zelfbouwer in NL mag je echt in je handjes knijpen hoezeer het allemaal meevalt. Dat kan een stuk erger. Ik weet zelf van iemand die een complete opbouw casco zelf had gemaakt. Zie dat in een ander land maar eens gekeurd te krijgen. Kan je vergeten.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door PE1OPQ Theo »

Stefanv schreef:
di 11 apr 2023, 21:51
Maar het probleem lossen ze er natuurlijk niet mee op. Dat kan alleen door echt gedegen controles te doen. Maar zoals met veel instanties in Nederland is grondig het werk uitvoeren teveel gevraagd.
Dat is iets wat wij niet meer willen, de markt is het toverwoord.
Ambtenaren op de werkvloer zijn weg, dat is wat verstaan wordt met een kleine overheid.
Welkom in het neoliberalisme van Nederland.

Theo
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ducati 900 »

In Engeland kan nog veel meer.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door tranny »

Waar ik me voornamelijk over verbaas is het nog steeds ontbreken van veiligheidseisen voor camper inrichtingen.
Een zitplek moet tegenwoordig wel aan een hoop bijna absurde eisen voldoen vanwege de veiligheid zodat je een crash zo ongeschonden mogelijk overleeft, maar dat je direct na een klapper alsnog je nek breekt en/of een dubbele schedelbreuk oploopt door allerlei rondvliegende goed gevulde bovenkastjes en een magnetron of tv die met enkele korte schroefjes aan het voertuig waren waren bevestigd maakt blijkbaar helemaal niets uit.
Ik heb een jaar of 2 geleden een vrij nieuwe frontaal gecrashte buscamper van binnen kunnen bekijken: die inzittenden hebben gewoon een complete interieurlawine over zich heen gekregen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Korte update.

Bus nu goedgekeurd als camper.
Zelfde keurmeester. schuifdeur open, paar foto's gemaakt en schuifdeur dicht.
BPM ingediend, krijg ik mail van belasting inspecteur of ik hem wilde bellen. De man kwam met de vraag of ik de bus in deze staat zo liet of verder ging afbouwen. Ik de vraag gesteld waarom. Antwoord was dat ze van de RDW een bericht gekregen hadden dat de bus volgens de regels van de wet voldeed aan de goedkeuringseisen MAAR summier ingericht was. Mocht ik de bus verder gaan afbouwen dan moet ik de bus opnieuw met een wijziging aanmelden bij de RDW waarna het gewicht op het kenteken gewijzigd wordt.
Belastingdienst gaat hier veel strenger op controleren ivm ontduiken houderschapsbelasting.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ducati 900 »

Kijk dan zijn we waar we willen zijn.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie