afkeur als camper RDW

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door tonic »

Of de regels die altijd zo geweest zijn strenger gaan handhaven.

Nu hebben we natuurlijk geen foto's gezien van de keuringsinbouw waarmee de TS op de keuring verschenen is.
Misschien heeft hij de grenzen wel erg opgezocht.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Bob Diesel »

Dus het laken is de grens

Ongewenste intimiteit vh RDW :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Heb zelf diverse campers gebouwd. Voorheen ook nog bij Marathonline gewerkt. Weet best wel wat de eisen zijn. Er wordt alleen helaas met verschillende maten gekeurd en dat is het lastige van alles. Heb er nog nooit een matras in gehad met keuren, nog nooit een bankje hoeven stofferen. Wel altijd goedgekeurd. Nu dus helaas niet. Ben er ook zeker voorstander van dat alles degelijk gemaakt wordt. Genoeg ellende gezien in het verleden waar alles maar lala ingebouwd werd. Gaat mij puur om de eisen en die worden door de keurmeesters niet hetzelfde uitgevoerd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door hathi »

Iedereen weet intussen wat er verlangt word, bij een keuring, en laten we eerlijk zijn,er werd misbruik van gemaakt ,erken het gewoon :-B …… nog effe zo doorgaan,en dan is er bereikt,dat ook het Campertarief op de schop gaat, en dat wil niemand
Hans
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Jonesy »

janmetdoka schreef:
za 18 mar 2023, 18:08
De RDW is de gebeten hond omdat ze gezellig in onderling overleg hebben besloten regels, waaraan geen punt of komma is veranderd, nu toch maar eens anders te gaan interpreteren. En als de burger dat niet wist had hij maar een bedrijf moeten inschakelen. Het is volslagen bezopen.
Bezopen en grappig tegelijk... Het lijkt hier altijd wel een wedstrijdje: "wie kan er het hardst op een ander zijn kop kakken" :lol3: .
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Jonesy »

:-B :wink:
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door AadenAnke »

Volgens mij is het al langer zo dat dat er verschil is tussen keurmeesters en keuring stations. Er word/werd hier wel erg vaak geroepen dat Heerenveen erg soepel omgaat met regels toch :shh:

Gr Aad
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Ga altijd naar Venlo. Fijne locatie. Altijd vriendelijk en goed te woord gestaan tot vrijdag dan. Volgende keer weer.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door DucatoDolf »

Ik had voor de zekerheid ook mijn matras in de bus gemikt. 'Mijn' keurmeester keek me aan of ik gek was, maar misschien heeft het geholpen.

Er is hier al zo vaak discussie over geweest dat één ding erg duidelijk is: de regels zijn niet duidelijk genoeg. Oké Tonic verwijst naar de basisregels die dus wel duidelijk zijn op dit ene punt van bekleding, maar verder is er dus te veel interpretatie ruimte. En dat zorgt voor wrijving. Een keurmeester die zijn persoonlijke agenda er op na streeft kan beter de politiek in gaan dunkt me. En als de man gelijk had dan heeft ie dat. Maar geef de aanvrager dan even 5 minuten om zijn trui om de stoelen te knopen.

In het geval van TS had ik om een herkeuring dezelfde dag gevraagd 'tussen neus en lippen door' en naar de plaatselijke HEMA gesneld om wat textiel te halen om de stoeltjes te knopen. Maar waarschijnlijk had de keurmeester in kwestie daar ook niet in mee willen werken. Omdat hij/zij e.e.a. te persoonlijk heeft gemaakt.

Daarbij: de keuring bij de RDW is er nog geen één voor het kwarttarief, dus wat zal ze het schelen? Het gaat in eerste instantie vaker om het krijgen van het juiste kenteken zodat juiste verzekeringen kunnen worden aangevraagd. Iets waar de desbetreffende burger dus een goede zaak mee dient. Een belangrijker zaak dan of er wel of geen zakdoek om die IKEA stoel geknoopt is lijkt mij?
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie