afkeur als camper RDW
Re: afkeur als camper RDW
Bij dat twee draaibare stoelen heb je als particulier weer een ander probleem bij de RDW die krijg je niet goedgekeurd.
Ik heb daar een sterk staaltje van meegemaakt.
Camperbouwers hebben de mogelijkheid om een wagen bij het bedrijf te laten keuren met een individuele keuring.
Daar worden stoelen met een draaiplateau dan goedgekeurd.
Toen kwam de vraag van de keurmeester, maar waarom willen ze altijd van die draaibare voorstoelen?
Nou dan zijn dat zitplaatsen in het woongedeelte.
Ja maar dat staat bij de belastingdienst.
Oké dan, over interpretatie gesproken.
Ik heb daar een sterk staaltje van meegemaakt.
Camperbouwers hebben de mogelijkheid om een wagen bij het bedrijf te laten keuren met een individuele keuring.
Daar worden stoelen met een draaiplateau dan goedgekeurd.
Toen kwam de vraag van de keurmeester, maar waarom willen ze altijd van die draaibare voorstoelen?
Nou dan zijn dat zitplaatsen in het woongedeelte.
Ja maar dat staat bij de belastingdienst.
Oké dan, over interpretatie gesproken.
Re: afkeur als camper RDW
Dat zou dan consistent kunnen zijn met de ervaring van de topicstarter.
Als daar geen draaibare cabinestoelen in zitten die kwalificeren als zitplaatsen, dan voldoet een ongestoffeerd bankje niet aan de (APK) eisen van een zitplaats en daarmee voldoet de bus weer niet aan de inrichtingseisen voor een kampeerauto.
Consistent wellicht, duidelijk zeker niet.
Frank
Als daar geen draaibare cabinestoelen in zitten die kwalificeren als zitplaatsen, dan voldoet een ongestoffeerd bankje niet aan de (APK) eisen van een zitplaats en daarmee voldoet de bus weer niet aan de inrichtingseisen voor een kampeerauto.
Consistent wellicht, duidelijk zeker niet.
Frank
Re: afkeur als camper RDW
Ah gevonden in de regeling voertuigen
Hoofdstuk 1 afdeling 1 begripsbepalingen artikel 1.1
Daar staat het begrip stoel en die moet bekleed zijn.
Maar over een bed staat er niets
Hoofdstuk 1 afdeling 1 begripsbepalingen artikel 1.1
Daar staat het begrip stoel en die moet bekleed zijn.
Maar over een bed staat er niets
- HaasjeGaatMetCamper
- Berichten: 69
- Lid geworden op: ma 06 sep 2021, 19:19
Re: afkeur als camper RDW
Ja, nu zijn we weer een stapje verder. Maar bedenk, één maal de horde RDW genomen komt ook nog de BPM-aangifte en daarna het verzoek om 1/4 van de houderschapsbelasting te mogen betalen. Daar zitten dus ook nog twee "keuringen" van de fiscus achter.
Dethleffs Magic Ed. T4-EB + Fiat Ducato Automaat, ingevoerd uit Duitsland met hulp en BPM-aangifte van www.sfa-parkstad.nl voor slechts €.80,-.
Re: afkeur als camper RDW
Omdat je jezelf niet kan voorstellen hoe een bed eruit ziet. Hier de definitie van een bed https://nl.wikipedia.org/wiki/Bed#:~:te ... 20bedstede.
Re: afkeur als camper RDW
Het gaat er niet om hoe ik over een bed denk maar de RDW
Hoe makkelijk zou het zijn als het zelfde wordt aangehouden als de belastingdienst.
Maar dan zullen er weer zijn die roepen, ik wil geen slaapplaats voor twee personen.
Moet dat bij de RDW ??
Bij de belastingdienst moet je zelf aangeven en met foto’s laten zien dat jou aanvraag bijzonder tarief aan de voorwaarden voldoet.
Daar wordt soms op gecontroleerd of als je in een algemene verkeerscontrole komt zal dat gecontroleerd worden.
Voldoe je niet aan de voorwaarden ben je flink het haasje.
Hoe makkelijk zou het zijn als het zelfde wordt aangehouden als de belastingdienst.
Maar dan zullen er weer zijn die roepen, ik wil geen slaapplaats voor twee personen.
Moet dat bij de RDW ??
Bij de belastingdienst moet je zelf aangeven en met foto’s laten zien dat jou aanvraag bijzonder tarief aan de voorwaarden voldoet.
Daar wordt soms op gecontroleerd of als je in een algemene verkeerscontrole komt zal dat gecontroleerd worden.
Voldoe je niet aan de voorwaarden ben je flink het haasje.
- DucatoDolf
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: afkeur als camper RDW
De begripsbepaling uit het handboek voertuigen.
stoel: complete structuur met bekleding, al dan niet geïntegreerd in de carrosseriestructuur van het voertuig, die bestemd is om zitplaats te bieden aan één persoon;
Ik interpreteer dit als zijnde een constructie waar ook bekleding op/aan kan zitten die bedoeld is om op te zitten. MAW, als er bekleding (stoffering/kussens?) aanwezig is, dan is dat onderdeel van de stoel. Logisch omdat veel autostoelen voornamelijk bestaan uit kussens/bekleding.
Maar ik zie niet in waarom deze bepaling suggereert dat het persé nodig is dat er kussens/stoffering aanwezig moet zijn om van een bepaalde structuur een zitplaats te maken. Want, wat is precies bekleding? Is dat stoffering? Zijn dat kussens? Ik vind een constructie bekleed met houten naar de billen gevormde platen ook bekleding. Of zo'n glad schuimrubber voorgevormd zitje? Is dat bekleding of structuur? De interpretatie van dit onderdeel is natuurlijk discutabel zoals alles discutabel is. Maar bij een keuring waar het duidelijk is wat zitplaatsen zijn vind ik afkeur op het ontbreken van een kussentje/stukje stof ronduit belachelijk. In overleg met de aanbieder hadden ze hier toch zeker uit moeten komen door er even wat kussentjes van de plaatselijke HEMA aan vast te knopen? Eerder al gezegd: Ik zou terplekke mijn trui aan de stoelen vastknopen en de keurmeester vragen nog eens goed te kijken.
Ik snap dat de tijdelijke inbouw knutsels inderdaad voor wat kritiek zorgen, maar dat mag geen reden zijn om als individuele keurmeester je eigen agenda er op na te gaan houden, waar het zoals TS voorgesteld een beetje op lijkt.
Dus snap ik dat TS over dit punt in discussie zou gaan. Eens kijken wat andere keurmeesters vinden. Wat de 'gewone man' hier op het forum er van vindt. Desnoods het hoogste orgaan van het RDW vragen hoe dit gezien moet worden. Het is maar hoever je wil gaan.
stoel: complete structuur met bekleding, al dan niet geïntegreerd in de carrosseriestructuur van het voertuig, die bestemd is om zitplaats te bieden aan één persoon;
Ik interpreteer dit als zijnde een constructie waar ook bekleding op/aan kan zitten die bedoeld is om op te zitten. MAW, als er bekleding (stoffering/kussens?) aanwezig is, dan is dat onderdeel van de stoel. Logisch omdat veel autostoelen voornamelijk bestaan uit kussens/bekleding.
Maar ik zie niet in waarom deze bepaling suggereert dat het persé nodig is dat er kussens/stoffering aanwezig moet zijn om van een bepaalde structuur een zitplaats te maken. Want, wat is precies bekleding? Is dat stoffering? Zijn dat kussens? Ik vind een constructie bekleed met houten naar de billen gevormde platen ook bekleding. Of zo'n glad schuimrubber voorgevormd zitje? Is dat bekleding of structuur? De interpretatie van dit onderdeel is natuurlijk discutabel zoals alles discutabel is. Maar bij een keuring waar het duidelijk is wat zitplaatsen zijn vind ik afkeur op het ontbreken van een kussentje/stukje stof ronduit belachelijk. In overleg met de aanbieder hadden ze hier toch zeker uit moeten komen door er even wat kussentjes van de plaatselijke HEMA aan vast te knopen? Eerder al gezegd: Ik zou terplekke mijn trui aan de stoelen vastknopen en de keurmeester vragen nog eens goed te kijken.
Ik snap dat de tijdelijke inbouw knutsels inderdaad voor wat kritiek zorgen, maar dat mag geen reden zijn om als individuele keurmeester je eigen agenda er op na te gaan houden, waar het zoals TS voorgesteld een beetje op lijkt.
Dus snap ik dat TS over dit punt in discussie zou gaan. Eens kijken wat andere keurmeesters vinden. Wat de 'gewone man' hier op het forum er van vindt. Desnoods het hoogste orgaan van het RDW vragen hoe dit gezien moet worden. Het is maar hoever je wil gaan.
Re: afkeur als camper RDW
Precies en dat was wat ik bedoelde met: de RDW roept dat over zichzelf af.
Maar daar dachten anderen weer anders over.
Maar daar dachten anderen weer anders over.
Re: afkeur als camper RDW
Ik reed net langs het hoofdkantoor van de RDW, maar de zandzakken liggen al voor de deur.
Man man man, dat allemaal omdat iemand te ....... is om een matras plus deken op een bed en een kussentje op een stoel te leggen.
Man man man, dat allemaal omdat iemand te ....... is om een matras plus deken op een bed en een kussentje op een stoel te leggen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: afkeur als camper RDW
ach, het geeft de mensen wat te doen
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Mickel Moen
- Berichten: 5262
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: afkeur als camper RDW
Precies Jos en Ante.
@Ante
Houd het simpel en ………..leef met vlag en wimpel.
En dat is denk ik het advies wat de keurmeester je gegeven heeft………
Veel succes.
@Ante
Houd het simpel en ………..leef met vlag en wimpel.
En dat is denk ik het advies wat de keurmeester je gegeven heeft………
Veel succes.