Tolheffing in Nederland?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Kroppie »

en hoe gaan ze meten, met de apk de kmstand?, krijgen we daar weer allelei trucjes voor :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Cee Pee »

Die gaat dan uit als je de grens overgaat.😏
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Dafluc »

Misschien komt er wel één kastje dat alles regelt voor alle landen. Zijn we ook van die stickers af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1591
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door tranny »

Marco Polo schreef:
zo 12 mar 2023, 19:37
Zou ook niet goed zijn als de overheid er op achteruit zou gaan :wink:
Of heb jij nog geldbomen in de aanbieding waaraan de overheid even kan schudden om de schatkist spontaan te vullen ? :mrgreen:
De overheid schudt jaarlijks al steeds harder aan het geldboompje ondernemer, bijna de helft van de tijd werk ik al voor de belastingdienst terwijl ik daar niet eens op hun loonlijst sta. (als anderen voor mij werken zonder op de loonlijst te staan ben ik strafbaar)

Ik ben met name benieuwd hoe dit uit gaat pakken voor o.a. het campertarief, de oldtimerregeling, de diverse tarieven grijs kenteken enzovoorts.
Daarnaast komt er nog steeds geen duidelijkheid over hoe de kilometers geregistreerd gaan worden en wie de kosten voor die daarvoor benodigde apparatuur mag gaan aftikken.
Ik heb wel een heel sterk vermoeden dat het voor mij als ondernemer absoluut niet kostenneutraal uit gaat pakken.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door seth_space »

Ondernemers hebben minder last van de belasting dan de traditionele loonslaaf die nauwelijks aftrekposten heeft . Veel belasting betalen is gelijk aan veel inkomen. Dus wat minder zeuren. De helft v an het loon afdragen aan de belasting is niet ongebruikelijk.
Daarnaast hebben veel zzp ers niks geregeld voor hun pensioen en zijn ze dus na de pensioendatum afhankelijk van moedertje staat. En dan niet alleen de aow maar vooral het noodgedwongen beroep doen op allerlei toeslagen.
Zzp ers zij dus duur voor de staat.
Uit allerlei vaak buitenlandse onderzoeken blijkt dat nl als een van de meest veilige, stabiele en zorgzame landen is. Dat mag wat kosten.
Maar we dwalen af... :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1591
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door tranny »

seth_space schreef:
zo 12 mar 2023, 21:19

Daarnaast hebben veel zzp ers niks geregeld voor hun pensioen en zijn ze dus na de pensioendatum afhankelijk van moedertje staat. En dan niet alleen de aow maar vooral het noodgedwongen beroep doen op allerlei toeslagen.
Zzp ers zij dus duur voor de staat.
Wat is veel?... het groepje ZZP'ers die zelf niet eens wat kan regelen zijn voor een aardig deel ook door de overheid zelf gecreëerd... het UWV stimuleerde in de crisisjaren het "(schijn)zelfstandig ondernemerschap" ook stevig vanuit een uitkering.
Dus zondermeer niet alle zelfstandigen over 1 kam gaan scheren.

Aan hetgeen wat ik (en ook vele andere zelfstandigen) van begin af aan zelfstandig opgebouwd/geregeld/gespaard heb als voorziening voor zowel m'n AOV als m'n pensioen wordt al vele jaren stevig geknaagd door de overheid in box 3 sparen/beleggen, terwijl diegenen die maandelijks een bedrag inleggen bij verzekeraars en pensioenfondsen dit weer als een aftrekpost opgeven en dus geheel onbelast kunnen doen.
En wat AOW betreft: daar heeft elke werkende Nederlander (ook de zelfstandigen) aan mee betaald en dus ook gewoon recht op bij het bereiken van de AOW-leeftijd. (die in de loop der jaren ook steeds verder opgerekt is)

Maar inderdaad, ik denk de laatste jaren wel steeds vaker dat ik eigenlijk al die jaren heel stom bezig ben geweest.
Want alles gelijk weer opmaken en in nood gewoon bij de staat aankloppen is in Nederland ook best wel lucratief, de sociale stelsels zijn hier op een asociale wijze namelijk ook prima te gebruiken.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Beroepsreiziger

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Beroepsreiziger »

Ik snap heel die ophef over km heffing niet.
Ja wel welke groep bezwaar heeft. De veel rijders.

Jullie toch ook met je kwartaalheffing.

Wat is er mis met betalen naar gebruik?
In Frankrijk, om maar wat te noemen, betaal je toch ook? (Terwijl je ook wegenbelasting betaald in NL. :silent: )

Maar een buitenlander betaald niks voor het gebruik van Nederlandse wegen. :roll:

Ik rij prive nog geen 5000km per jaar, maar toch betaal ik hetzelfde als iemand met dezelfde auto die bv 100.000km per jaar rijd.
Beroepsreiziger

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Beroepsreiziger »

tranny schreef:
zo 12 mar 2023, 22:28
Maar inderdaad, ik denk de laatste jaren wel steeds vaker dat ik eigenlijk al die jaren heel stom bezig ben geweest.
Want alles gelijk weer opmaken en in nood gewoon bij de staat aankloppen is in Nederland ook best wel lucratief, de sociale stelsels zijn hier op een asociale wijze namelijk ook prima te gebruiken.
Als je die ''wijsheid'' denkt te hebben, waarom ga je dan niet lekker teren op de staat?

Ik ben maar een loonslaaf, maar toch vind ik belasting betalen wel lekker. Hoe meer hoe beter. :cheers:

Mijn beeld is, en misschien heb ik het mis hoor, maar wonen de mensen die van de staat leven vaak in achterstandswijken, en niet in vinexlokatie's.

Maar misschien een idee.
Boek een vlucht naar Afrika. Gooi daar je paspoort weg. Stap in een bootje, en dan terug naar Europa.
Ik heb gehoort... Gelezen op FB, dat als je dan in NL komt, je alles krijgt. :thumbup: :cheers:

Of..... Heel misschien...... Heb je het zo slecht nog niet? :mrgreen:
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1591
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door tranny »

Die "wijsheid" ontstaat voornamelijk door de ergernis dat het gewoon werkelijk kan in Nederland, en er geen enkele politieke partij is die zich daar nog druk om maakt.
Maar als een zzp ondernemer geen AOV-verzekering heeft afgesloten en ook niet bij een pensioenfonds wat opbouwt staat iedereen opeens te roeptoeteren en te wijzen, en als blijkt dat die ondernemer daarvoor zelf al een eigen vangnet heeft opgebouwd wordt dat spaarpotje opeens gezien als een ondernemersactiviteit waar weer volop van geplukt kan worden... en juist dat steekt bij mij toch wel een beetje.

Ow ja, ik woon trouwens nog steeds in dat multiculturele achterstandswijkje met goedkope oude rijtjeswoningen waar ik vanaf mijn jeugd in ben opgegroeid, maar als ik met eigen middelen dat eigen sociale vangnetje niet had opgebouwd dan had ik ook al prima zonder hypotheekschuld in een luxe villawijk kunnen wonen... da's ook een gevolg van de prioriteiten die ik vroeger gesteld heb.
Maar goed, nu wordt ik waarschijnlijk ook nog tot een scheefwoner bestempeld die gewoon ruimte moet maken voor een starter of asielzoeker? :-?
Misschien moet ik me toch maar weer in de schulden gaan steken, want schulden worden immers beloond als aftrekpost.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Veebee »

Hoe beter men het heeft, hoe meer men klaagt.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door ducati 900 »

Een hoop dom praat van een stel arbeiders zou mijn moeder zeggen als ze nog leefde.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolheffing in Nederland?



Bericht door Peter+Annie »

tranny schreef:
zo 12 mar 2023, 22:28
, terwijl diegenen die maandelijks een bedrag inleggen bij verzekeraars en pensioenfondsen dit weer als een aftrekpost opgeven en dus geheel onbelast kunnen doen.
ho even,ne quittez pas;
Die maandelijkse inleg is , op dat moment, inderdaad onbelast.
Maar zodra dit fonds uit gaat keren word deze uitkering volledig belast in box 1.
Voordeel voor de inlegger is dat dat hele bedrag,inclusief de belasting die je er anders over zou betalen, voor jou aan het werk gaat en zo de eindsom verhoogd, logisch dat de belasting dan om zijn deel komt( je hebt van "hun"geld jarenlang gebruik kunnen maken om jouw eindkapitaal ophoog te werken.
Een win/win situatie dus ( voor jou én de belastingdienst) :mrgreen:
Dus dat "aftrekpost en geheel onbelast" is maar betrekkelijk.
Plaats reactie