Hoe zit dat nu precies: parkeren camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bertone
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 6:47
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Bertone »

Klopt inderdaad…nu heb ik geprobeerd om hier zoveel mogelijk over te vinden..al vind ik sommige bepalingen alles behalve duidelijk. Maar zelfs parkeren op je eigen oprit moet aan bepaalde voorwaarden cq eisen voldoen…het zou niet…NL koploper vwb regeltjes…namelijk: indien de camper vanaf straatzijde zichtbaar is en je overbuurman staat het model camper niet aan of een vorm van jaloezie kan hij daar bij de gemeente over gaan klagen..met bv belemmering uitzicht, straatbeeld, enz enz dan zal jij je camper moeten verplaatsen! De enige manier is om de camper privé te stallen zodat deze niet zichtbaar is vanaf straat zijde..leuker kunnen we het niet maken in NL… :crazy:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door EasyBee »

Als je een paar keer "Ik vertrek" en soortgelijke programma's hebt gezien, weet je dat de hoofdrolspelers regelmatig knettergek worden van de regeltjes daar in hun nieuwe paradijs.
Onze camper staat al 14 jaar in de eigen tuin. Ons geluk is, dat niemand er tegenaan kijkt vanuit zijn of haar woning of tuin. Alleen als je langs komt lopen/rijden/fietsen is hij vanaf de openbare weg te zien. Terwijl hij minder dan 5 meter van de openbare weg staat, wel achter afgesloten hekwerk.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bertone
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 6:47
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Bertone »

Dan zijn jullie bevoorrecht met die mogelijkheid maar dat heeft zeker niet iedereen…sterker nog hoe dichter naar de randstad hoe lastiger en ben je aangewezen op een camperstalling img zelfs buiten mijn woonplaats met nodige kosten en ongemak…dat zijn ook weer punten die ik zeker meeneem in de overweging om weer een camper aan te schaffen…tja doet mij nu eigenlijk denken toen mijn dochter klein was en mij regelmatig vroeg…pap waarom krijg ik geen pony? …nou…het gaat niet om de aanschaf van de pony maar om de stalling, berijden en onderhoud daarvan. :-?
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door PE1OPQ Theo »

Gewoon een hek er voor zetten, tot aan 5 meter hoogte mag je vergunningvrij bouwen.
Camper niet meer zichtbaar van de openbareweg, probleem opgelost.

Theo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Dafluc »

Dan loop je tegen de regel aan dat je aan de voorzijde van je huis niet zo'n hoog hek mag zetten :wink:
Voorzijde is maximaal 1 meter: klik.
Maar elke situatie is anders. Die van mij heeft 16 jaar lang geparkeerd gestaan. Nooit last mee gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertone
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 6:47
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Bertone »

Zal je niet in het centrum van Maastricht wonen neem ik aan maar daarbuiten waar nog voldoende ruimte is. Hetzelfde zie in andere provincies waar nog ruimte is staan de campers gewoon in de voortuin van hun vrijstaande woning met ca 10 mtr ruimte tussen de huizen..tja dat is toch een ander verhaal denk ik zo..
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Dafluc »

Klopt, buitenwijk. Aan de stoeprand naast een schutting tegenover een gymzaal. Mevrouw van de tuin van de schutting vond het geen probleem (netjes gevraagd).
Afbeelding
Plaats reactie