Hoe zit dat nu precies: parkeren camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door javanes »

Bertone schreef:
zo 12 mar 2023, 8:38
Zo ver ik weet en heb gehoord zou Griekenland daar nu nog geen probleem mee hebben en kan je nog prachtige tochten maken langs de kust waar je bijna overal mag staan. In Portugal ook maar wel met meer beperkingen als Griekenland. Zeg maar tussen Spanje en Griekenland in.. althans van horen zeggen..
Ik ben in Griekenland de laatste tijd ook al vaak weggestuurd door de politie.
Ze zijn ook daar niet meer zo makkelijk.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door FrankdB »

Een alternatief is de bus niet langer als camper geregistreerd te hebben. Dan vervalt uiteraard het kwarttarief maar dat lijkt mij niet geheel onredelijk voor een bus die bijna dagelijks als tweede auto wordt gebruikt.

Frank
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door isoplus »

Ik gebruik al meer dan 15 jaar, eerst een grote Hymer en nu een Ducatobus, de camper ook als dagelijks vervoer. Overal is altijd wel een plekje te vinden als je er op let dat anderen ook ruimte nodig hebben, en dat je te gast bent!
Gisteren nog ergens op het terrein van een scheepswerf gestaan, even vragen om toestemming en je weet waar je aan toe bent.

Als jee een keuze wilt maken tussen hotel, camper of caravan zul je dat toch zelf uit moeten vinden. Hier vind je slechts camperverslaafden, nou ja uitgezonderd Bob... :-B
Gebruikersavatar
Bertone
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 6:47
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Bertone »

Achh dus in Griekenland leggen ze nu ook al de hand erop…? Dat is iid ook een optie dan bedoel je deze niet als camper te registeren maar als personenwagen/bedrijfswagen…? Mits deze dan niet langer is als 6 mtr anders blijf je het probleem parkeren toch houden? word deze dan geregistreerd als zijnde bedrijfswagen of personenauto? dan zal de W.B ca €800,- per kwartaal gaan bedragen of te wel €266,66 p.m klinkt wat vriendelijker…haha.
Gebruikersavatar
Bertone
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 dec 2016, 6:47
Locatie: Vinkeveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Bertone »

Begrijp dat de keuze aan mij ligt…en zou camperen ook zeker mijn eerste keus zijn…maar met al die beperkingen wel een puntje om er eens goed over na te denken…jullie zijn al campenaars…ik nog niet en een hotel word het zeker niet..
95972EFA-849C-4CE4-822F-24430579F825.jpeg
95972EFA-849C-4CE4-822F-24430579F825.jpeg (197.71 KiB) 495 keer bekeken
Maar dit is ook geen straf…
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door PE1OPQ Theo »

Mijn bus is op benzine en voor het dagelijks gebruik heb ik 2 anderen auto's.
De bus staat op eigen grond.

Theo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Bob Diesel »

isoplus schreef:
zo 12 mar 2023, 10:16
Ik gebruik al meer dan 15 jaar, eerst een grote Hymer en nu een Ducatobus, de camper ook als dagelijks vervoer. Overal is altijd wel een plekje te vinden als je er op let dat anderen ook ruimte nodig hebben, en dat je te gast bent!
Gisteren nog ergens op het terrein van een scheepswerf gestaan, even vragen om toestemming en je weet waar je aan toe bent.

Als jee een keuze wilt maken tussen hotel, camper of caravan zul je dat toch zelf uit moeten vinden. Hier vind je slechts camperverslaafden, nou ja uitgezonderd Bob... :-B
Als ik niet verslaafd was reargeerde ik niet :shh: :wink:
Alleen ben ik praktisch , heb 15 jaar+ het parkeer probleem weten te overwinnen, hij stond voor de deur
En dus 13 jaar ook de camper als dagelijks vervoer gebruikt,, de laatste 2 jaar hadden we er een Panda bij
Door , :!: door en door op de hoogte te zijn geweest van wet en regelgeving ,incl gerechtelijk uitspraken
En de BOA,s regelmatig te verbazen door dat ze fout zaten met hun kennis

En verder mi voor onsop tijd te constateren dat het vrije, leuke aan het camperren door de toename
Van de grote lichting zg nieuwere camperbezitters , er voor ons af was
Heb veel ten negatieve zien veranderen :sick: te veel gewoon naar de kl*ten geholpen

Reizen ,verplaatsen met een camper ,ja :thumbup:
Maar kom je ergens word je een paria, , :thumbdown: dus op de bestemming gewoon een afgehuurde ,op dat moment
Onze plek ,van voldoende afmeting , met rust en ruimte, en eigen vervoer aanwezig ,zodat je ook daar kan en MAG komen waar nu de camperverbods borden staan , zelfs midden in de stad in een parkeergarage
En in dorpen waar je anders onder aan de berg mag parkeren en dan met de benenwagen om hoog en weer naar onder
En met ouder worden gaat dat laatste ook steeds minder :sick:
Hopend dat de camper er nog staat en zo ja of bv de laptop er nog in ligt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1593
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door tranny »

Met de APV ben je er aardig afhankelijk van hoe fanatiek de handhavers zijn, ik ken gemeentes waar alleen maar handhavend opgetreden wordt bij klachten/meldingen maar bij ons zijn de boa's van nature al heel fanatiek.
Mijn zelfbouw kampeerbus staat gewoon op een openbare parkeerplaats, de afmetingen zijn binnen de APV-marges en het kenteken is bedrijfsauto gebleven dus valt het busje ook niet onder de regeling recreatievoertuigen.
Ik heb de afgelopen 2 jaren geen last met die APV-handhaving gehad terwijl enkele andere kleinere campers op diezelfde parkeerplaats al wel waarschuwingen hebben gekregen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Elliot 5
Berichten: 701
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Elliot 5 »

Als je de camper als vervoermiddel gebruikt en kleiner is dan de apv afmetingen en geen verkeersrisico (overzicht belemmert) of beschermt stadsgezicht negatief beinvloed kan de gemeente of buurman je volgens mij niks maken.
In overleg kun ke tegemoet komen aan wensen van andere partijen, maar je kunt niks opgelegd krijgen volgens.mij.

bij sommigen willen buren die op 15 meter afstand wonen zelfs bepalen hoeveel keer per jaar de camper op de oprit staat😱..(🤬)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Dafluc »

En als zo iemand klaagt ben je de pineut. Want er zijn regels voor en die kunnen ze handhaven. Zo simpel is het.
Afbeelding
Elliot 5
Berichten: 701
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Elliot 5 »

Er zijn geen regels die zeggen hoe vaak ik mijn camper uit de stalling op mijn oprit mag zetten.
(apv in deze gemeente bevat daar niets over wat hierop van toepassing is)

5x per jaar is overigens zat voor mij, want werk nog..
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Kroppie »

nou dan laat die buurman dan maar l.llen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door Dafluc »

Topicstarter heeft het over parkeren in een vak. Niet over een oprit. Maar ook daar hebben ze iets over te zeggen. En als je dat niet geloven wil is het ook goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Hoe zit dat nu precies: parkeren camper



Bericht door ducati 900 »

Het is te gek voor woorden maar er kan inderdaad gehandhaafd worden als je een caravan of camper langer dan 3 op eigen erf hebt staan en het mag niet vlg de APV.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie