Victron Energy Orion TR Smart
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Ja dat is een lader die je kunt instellen.
Ik kan ff kijken of die Ecobat een afwijkende instelling vraagt.
Ik kan ff kijken of die Ecobat een afwijkende instelling vraagt.
- jaap van duijn
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Victron Energy Orion TR Smart
@Rootsman, Myway,
Mij was aangeraden - en gekocht - een NON Isloated unit.
Wat zou dan beter zijn, ik zie dat Rootsman een Isolated unit heeft gekocht.
Grtn Jaap van Duijn.
Mij was aangeraden - en gekocht - een NON Isloated unit.
Wat zou dan beter zijn, ik zie dat Rootsman een Isolated unit heeft gekocht.
Grtn Jaap van Duijn.
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op do 16 mar 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Re: Victron Energy Orion TR Smart
In 99% van de campers hangt de massa van de huishoudaccu aan het chassis en dus ook aan de - van de startaccu.
De isolated versie bied dan dus behalve de hogere prijs geen enkel verschil en zal gewoon als een non-isolated functioneren.
Bij de isolated versie heb je de massa's van de huishoudinstallatie en de startaccu gescheiden. Maar dan moet dat wel in het hele systeem zo zijn anders heb je er nog niets aan.
In de praktijk zie je dat dit vooral relevant is in aparte situaties (bv boten waarbij aarding / massa ivm galvanische corrosie een belangrijk aandachtspunt is)
De isolated versie bied dan dus behalve de hogere prijs geen enkel verschil en zal gewoon als een non-isolated functioneren.
Bij de isolated versie heb je de massa's van de huishoudinstallatie en de startaccu gescheiden. Maar dan moet dat wel in het hele systeem zo zijn anders heb je er nog niets aan.
In de praktijk zie je dat dit vooral relevant is in aparte situaties (bv boten waarbij aarding / massa ivm galvanische corrosie een belangrijk aandachtspunt is)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
- jaap van duijn
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
- Locatie: KATWIJK ZH
Re: Victron Energy Orion TR Smart
@DJSmiley
Had het dan toch goed onthouden maar ging in twijfel door het "advies van De Wit".
En ja scheelt aanzienlijk in aanschaf prijs.
Systeem voldoet bij ons nog steeds perfect het werk.
Dank en groet Jaap van Duijn.
Had het dan toch goed onthouden maar ging in twijfel door het "advies van De Wit".
En ja scheelt aanzienlijk in aanschaf prijs.
Systeem voldoet bij ons nog steeds perfect het werk.
Dank en groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Als je dat zou willen doen, graag.myway schreef:Ja dat is een lader die je kunt instellen.
Ik kan ff kijken of die Ecobat een afwijkende instelling vraagt.
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Verschil is niet zo heel groot, idd iets van 20-40 euro ofzo.
Klein detail is dat je bij de isolated natuurlijk beide - aansluitingen moet aansluiten, dus een extra kabeltje maken.
Klein detail is dat je bij de isolated natuurlijk beide - aansluitingen moet aansluiten, dus een extra kabeltje maken.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Dat wordt in de loop van de weekRootsman schreef:Als je dat zou willen doen, graag.myway schreef:Ja dat is een lader die je kunt instellen.
Ik kan ff kijken of die Ecobat een afwijkende instelling vraagt.
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Altijd weer een “maar”DJSmiley schreef:Verschil is niet zo heel groot, idd iets van 20-40 euro ofzo.
Klein detail is dat je bij de isolated natuurlijk beide - aansluitingen moet aansluiten, dus een extra kabeltje maken.
Bij de niet geïsoleerde is het verstandig om dan een massakabel van de hh-accu naar de startaccu te trekken, dan is het verschil in prijs misschien al weer teniet gedaan.
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Off-Grid Garage : How to set your Solar Charge Controller for LiFePO4 batteries. All settings explained.
https://youtu.be/xBu7ScAdKrg
https://youtu.be/xBu7ScAdKrg
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Kan me niet voorstellen dat je deze opmerking maakt als je de Orion hebt gezien en dus weet hoe dicht de aansluitingen naast elkaar zitten.
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Tja en waarom zou je het willen.
Victron geeft aan tot 10 meter 16 mm2
Moet het wel een heel lange camper zijn om dikkere draden nodig te hebben
Victron geeft aan tot 10 meter 16 mm2
Moet het wel een heel lange camper zijn om dikkere draden nodig te hebben
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Hierbij de datasheet van de accu.
Ik zou de absorptiespanning aanpassen naar 14.4 volt.
Ik zou de absorptiespanning aanpassen naar 14.4 volt.
- Peter LMC
- Berichten: 10184
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Victron Energy Orion TR Smart
Lees ik daar onderaan dat deze niet parallel geschakeld mogen worden.
Is er bijgeschreven.
Is er bijgeschreven.