Tafelblad en mechanisme

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
KrisM
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 08 mar 2023, 4:35

Tafelblad en mechanisme



Bericht door KrisM »

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier en heb me voorgesteld in een ander draadje.

Ik heb model Benimar 483 besteld en de 488 heeft die samenklapbare tafel maar er is geen mogelijkheid volgens de verkoper om die fabriek af te laten monteren in de 483, vind dit gek maar tja wat doe je eraan. Dus denk ik erover om een nieuw blad en eventueel schuif mechanisme te maken om het originele intact te houden voor een eventuele latere verkoop.

Zijn er hier mensen die me in de juiste richting kunnen sturen waar ik het beste ( lees voordeligste ) een tafelblad en eventueel mechanisme om ze te verschuiven kan aankopen, ik kan alles wel zelf gaan maken maar als het te koop is voor niet gek veel geld koop ik het liever omdat ik al meer dan genoeg te doen heb :P

Ik heb in gedachte om de tafel tussen de 55 à 60cm breed te maken en opengeklapt iets van een 90 à 95cm, dus ingeklapt zou die dan +- 55 x 45cm zijn in de kleinste afmetingen, die er nu in staat is 91 x 91cm en vind ik echt veel te groot omdat je ze niet kan samenklappen.

Alvast bedankt
Benimar 463 NAK - 2023 Ford Transit 170 automaat
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tafelblad en mechanisme



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik heb dezelfde camper en is de tafel vinden wij ook best groot. Zo'n andere die je zou kunnen dubbel klappen, dat zou een veel betere optie zijn. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk

groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
KrisM
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 08 mar 2023, 4:35

Re: Tafelblad en mechanisme



Bericht door KrisM »

Zwerfleeuwen schreef:
vr 10 mar 2023, 17:19
Ik heb dezelfde camper en is de tafel vinden wij ook best groot. Zo'n andere die je zou kunnen dubbel klappen, dat zou een veel betere optie zijn. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Hey dank voor je reactie, ja ik heb zelfs al contact gehad met Benimar in Spanje met de vraag om de tafel van de 488 te monteren maar zij sturen me terug naar de dealer en die zegt neen dat is niet mogelijk. Absurd natuurlijk want ik was zelfs bereid om de eventuele meerprijs te betalen want als je de TV en Airco kiest moeten ze die toch ook plaatsen in de fabriek, vind het een beetje spijtig maar zal wel een oplossing vinden.

De tafel is sowieso veel te groot voor mij, ik heb iedere cm nodig met de honden :-B

Hopelijk krijg ik nog een tip voor materialen van iemand hier op het forum maar ik zal sowieso het resultaat hier plaatsen. Moet wel nog tot tenminste eind augustus begin september wachten voor dat die kan worden geleverd.
Benimar 463 NAK - 2023 Ford Transit 170 automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tafelblad en mechanisme



Bericht door Bob Diesel »

Je dealer is gewoon in gebreke , als hij de tafel besteld welke jij hebben wil, dan levert de fabriek
Vandaar dat ze je ook naar de dealer verwijzen, Laat hem maar zwart op wit zetten dat het niet gaat

Maak je eerste reis naar Benicarlo/Peñiscola
Rijd langs bij de Fabriek en leg je probleem rechtstreeks voor
En dan maak je goede kans dat de tafel ter plekke word geruild
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
KrisM
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 08 mar 2023, 4:35

Re: Tafelblad en mechanisme



Bericht door KrisM »

Ik zal het komende week nog eens proberen, heb het echter eerst bij mijn dealer waar ik de camper heb besteld gevraagd en eergisteren ook nog eens getelefoneerd naar een andere verdeler waar ik hetzelfde antwoord kreeg. Deze laatste stelde wel voor om na levering zelf iets te fabriceren in hun atelier maar dat is te gek om daar dan gaan voor te betalen wat ik perfect zelf kan.

Ik kan sowieso het bestaande onderstel aanpassen, het is uit aluminium en kan dat zelf lassen met de TIG ( ik bouw namelijk zelf motorfietsen en frames en ben best wel handig al zeg ik het zelf :-B ) maar had dat alles intact willen laten met het oog op eventueel een latere verkoop. Als ik het niet fabriek af kan krijgen maak of koop ik liever iets anders en los het op die manier dan wel op.

Ik heb al verschillende werkbladen gevonden in melamine maar vind ze allemaal aan de prijzige kant, heb nu ook nog contact met iemand die rubberwood platen heeft van 3cm dik en dat is ook een oplossing maar ik heb nog tijd en zal komende week nog wel eens proberen bij de dealer met de mail van Benimar in de hand.
Benimar 463 NAK - 2023 Ford Transit 170 automaat
KrisM
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 08 mar 2023, 4:35

Re: Tafelblad en mechanisme



Bericht door KrisM »

Wel bij de dealer is het niets geworden, is zogenaamd niet mogelijk die van het ene model in het andere te laten bouwen fabriek af :crazy: . Ga het
hier bij laten en zelf voor een oplossing zorgen, dat van die rubberwood is ook op niets uitgelopen.

Ik heb nu 2 mogelijkheden, ik heb de vraag gesteld aan een interieurbouwer wat het kan kosten voor 2 delen te maken in 38mm melamine met afmetingen van 91 x 45cm en de hoeken afgerond en zijkanten ook met melamine afgewerkt. De 2de mogelijkheid is dat ik ze zelf maak in MDF,
dan zou ik 2x 2 platen in dezelfde afmeting op elkaar verlijmen en vervolgens ook de 4 / 8 hoeken rondleggen.

Wordt vervolgd ... heb nog heel veel tijd :-B
Benimar 463 NAK - 2023 Ford Transit 170 automaat
Plaats reactie