Protesten pensioenhervormingen Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

De Franse veiligheidsdiensten verwachten dat ongeveer 600000 tot 800000 mensen in heel Frankrijk komende donderdag gehoor gaan geven aan de demonstratieoproep van de vakbonden.

12000 man politie zal op de been zijn waaronder 5000 in Parijs.
(Op het hoogtepunt van de gele hesjes protesten werden meer dan 80000 agenten ingezet in heel Frankrijk).
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door doov »

Je snapt de pointe niet, Jonesy.
Niet alle vuilnisophalers.

Maar de hele straat laten leggen door een machine, is toch heel wat makkelijker voor die stratenmaker die eerst op zijn knieën moest zitten.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Vopper »

En dan toch moet de stratenmaker door tot zijn 67/68e jaar, dat is tenenkrommend(bijna letterlijk in zijn beroep) :bang:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door AadenAnke »

Meer krommend voor zijn rug :bang: dan keuren we hem af voor een gedeelte met direct een terugval in inkomen en hij bouwt de resterende tijd geen pensioen meer op dus 2 keer financieel de lul! Wel verbazingwekkend het dat veel van de huidige ouderen zeg 75/80+ die tussen hun 57-1/2 en 60 stopte met werken zoveel fitter zijn dan hun generatie daar voor. Ja bij lichamelijke arbeid slijt je nu eenmaal

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Kroppie »

ik heb mazzel gehad , werkte in de fijnmetaal, kon toen met 60 met pensioen en kreeg een bepaald bedrag waarmee ik de 5 jaar naar de 65 kon overbruggen, maar er was ook een regeling waarbij ik met 55 met pensioen kon maar dan bleef het bedrag hetzelfde, heb dat toch gedaann en er nog nooit een centje pijn van gehad door voor anderen klusjes te doen, nooit spijt van gehad, enige nadeel is dat de mensen van toen nu nog steeds vragen of ik nog wat tijd heb, voor kleine klusjes? ja hoor :-B, ben nu 75
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door AadenAnke »

Ja zo werkt dat :lol: mij vroegen ze een tijdje bij te springen ivm zwangerschap van de jonge bazin de kleine lult intussen de oren van je kop zijn er 2 wagens bij gekomen en 2 fulltime chauffeurs en nog blijven ze vragen wil je niet??? Toen ik afgelopen week riep tot ergens na de zomer zag je de schrik op hun gezichten :lol: voorlopig gaan we lekker op pad volgende week vertrekken we :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Brandstof: lichte verbetering in Zuidoost-benzinestations na vorderingen.
Het aantal tankstations dat door brandstoftekorten werd getroffen, daalde licht in het zuidoosten, de dag na de vorderingsmaatregelen die werden genomen om het oliedepot van Fos-sur-Mer te deblokkeren, volgens openbare gegevens geanalyseerd door AFP.

Deze woensdag om 10.00 uur had in de Bouches-du-Rhône nog 52,7% van de tankstations een tekort aan minstens één type brandstof (benzine of diesel) en stond 39,6% droog, tegenover respectievelijk bijna 54% en 41% een dag eerder. De situatie is ook verbeterd in Gard (43,2% van de stations getroffen tegen 48% de dag ervoor) en Vaucluse (33,6% tegen 42%).

De situatie is echter verslechterd in het Westen, zoals in Loire-Atlantique waar meer dan 51% van de tankstations minstens één brandstof miste, tegenover 40,8% de dag ervoor. Evenzo in Maine-et-Loire (42,4% tegen 35,8%).
[bron; BFMTV]
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Verder diverse kortdurende acties.
Gratis tol actie in Savoie.
Diverse acties bij oliedepots en vooral toegangswegen in de buurt van de depots.
De haven van Marseille is geblokkeerd wat ook gevolgen heeft voor de veerdiensten vanuit Marseille.
En Macron heeft een TV-interview gedaan om 13:00 uur met de Parijse zender BFMTV.
Geeft aan dat hij liever voor het algemeen belang gaat dan voor de korte termijn en zijn populariteitscijfers.
“Er zijn geen 36 oplossingen”
Volgens hem zijn de hervormingen gewoon nodig; alhoewel hij er zelf niet gelukkig van wordt ze uit te moeten voeren.
Verwijt de oppositie en vooral de vakbonden dat ze een eensgezind front vormen en dat er geen enkele opening wordt geboden tot compromissen.
Wil wel het gesprek “hernieuwen” met de sociale partners.
(Wat volgens de zender een grote uitdaging zal worden gezien de huidige toestand :mrgreen: ).
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Brandstof: Frankrijk "is helemaal niet in een situatie van schaarste", aldus Ufip
Hoewel 15% van de tankstations minstens één brandstof mist, verkeert Frankrijk "helemaal niet in een situatie van tekort", wil Olivier Gantois, voorzitter van de Franse Unie van Petroleum Industries (Ufip), vrijdagochtend geruststellen op Franceinfo .

"Franse raffinaderijen hebben bijna al hun zendingen geblokkeerd", maar "logistiek stroomafwaarts van raffinaderijen is robuust", "de 200 depots die het Franse grondgebied doorkruisen zijn praktisch allemaal open" en "bevoorrading per tankwagen naar de 11.000 stations - service vindt normaal plaats" , benadrukt hij.
Bovendien waren de "brandstofvoorraden" in de depots "begin maart vol", omdat "de sociale bewegingen waren aangekondigd", verduidelijkt hij. "Als de voorraden vol zijn, hebben we tussen de drie en vier maanden verbruik in de olielogistiek", voegt hij eraan toe.
28 maart volgende grote stakingsdag.
Gisteren wat gewelddadigheden en vernielingen in de zijlijn van de demonstraties.
120 gewonde agenten.
Ingang van gemeentehuis Bordeaux in de fik gestoken.
Moedwillige stroomstoringen
Kerosinetekorten op de luchthavens
En het afval in Parijs wat een steeds groter probleem wordt.

Wetsvoorstel ligt nog bij de constitutionele raad.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Peter+Annie »

AadenAnke schreef:
wo 22 mar 2023, 10:28
Ja zo werkt dat :lol: mij vroegen ze een tijdje bij te springen ivm zwangerschap van de jonge bazin de kleine lult intussen de oren van je kop zijn er 2 wagens bij gekomen en 2 fulltime chauffeurs en nog blijven ze vragen wil je niet??? Toen ik afgelopen week riep tot ergens na de zomer zag je de schrik op hun gezichten :lol: voorlopig gaan we lekker op pad volgende week vertrekken we :shh:

Gr Aad
Als gepensioneerde interim chauffeur ben je momenteel "de redding van wegvervoerend Nederland"
Denk maar aan pieken in het werk, of chauffeurs die hun verplichte wettige rust moeten maken en dus niet kunnen rijden.
Voor de baas een welkome oplossing en voor ons, gepensioneerden, een welkome aanvulling op de inkomsten, waar we mooi onze camper van kunnen betalen. :mrgreen:
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Zijspan »

AadenAnke schreef:
wo 22 mar 2023, 10:28
Ja zo werkt dat :lol: mij vroegen ze een tijdje bij te springen ivm zwangerschap van de jonge bazin de kleine lult intussen de oren van je kop zijn er 2 wagens bij gekomen en 2 fulltime chauffeurs en nog blijven ze vragen wil je niet??? Toen ik afgelopen week riep tot ergens na de zomer zag je de schrik op hun gezichten :lol: voorlopig gaan we lekker op pad volgende week vertrekken we :shh:

Gr Aad
Dat te kort aan personeel is hier in Portugal ook, inmiddels weten ze mij te vinden hier.
Ik bestelde een schuif poort en die monteerde ik zelf, niet echt moeilijk, nu kan ik mee op karwei, poorten monteren en kozijnen enz.
Maar ik heb de buurman (30 jaar) gestuurd die zat toch maar thuis niets te doen, alleen die heeft geen zin denk ik?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door PE1OPQ Theo »

In de zorg zijn geen tekorten dan, mij vragen ze niet :mrgreen:
Nee tuurlijk niet, ze zijn blij dat deze lastpost en dwarsligger, en opkomen voor echte zorg voor mensen, weg is.
Hoorde dat de groepen geen A merken meer mogen kopen en geen brood bij de warme bakker.
Want zo kan de organisatie de 8 miljoen in lopen wat tekort komt.
Bezuinigen op eten en extra lekkere dingen, ja ze leren veel op de manager scholen van tegenwoordig.

Theo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door Bob Diesel »

Die heeft het niet nodig , mañana, komt vanzelf
Gewoon een andere levens instelling

Chauffeurs tekort in NL ,was al 30 jaar geleden bekend dat het ooit zover zou komen
Net als in veel andere beroepen, waar de fysieke aanwezigheid en lichaam het werk moeten doen
En niet het 2 uur p/d toetsenbord rammelen op afstand in een busje op strand
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Protesten pensioenhervormingen Frankrijk



Bericht door AadenAnke »

Ach ja ze/we wisten het wel maar het korte termijn/nu denken hè die Pool en Hongaar is/was veel goedkoper dus waarom het vak aantrekkelijk houden en opleidingen verzorgen :?: nog steeds word er zo gedacht hoor :bang: hoorde van de week dat er OV en transport bedrijven zijn die alleen AOW’ers nemen scheelt een 15% in de loonkosten (geen pensioenpremie) vaste kern en flexibele schil noemen ze dat alleen met meer dan 100 voertuigen maar een vaste kern van 45 lijkt mij wel erg flexibel :lol3: hoor steeds vaker dat men wel moet heel groot gedeelte van het pensioen gaat naar ex partner(s). Ook hier weer het verschil tussen arm en rijk voor de armen is scheiden zelfs te duur :shh:
On topic bijna alle rellende betogers komen uit een andere hoek dan de vakbonden (zeg maar de zelfde hoek als ook hier)

Gr Aad
Plaats reactie