TomTom problemen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

TomTom problemen



Bericht door Will »

Goedenavond,
Ik heb gisteren een nieuwe TomTom binnen gekregen prima ding dus ik wilde gelijk de nieuwe update's downloaden en dat kan "gewoon" via Wifi. Dus thuis verbinding gemaakt met internet (Ziggo) een goede provider valt het internet weg van de TomTom terwijl er volop internet aanwezig is. Krijg ik een melding dat de kaart beschadigd is doordat de verbinding is weggevallen dus navi aan de laptop en My drive opgestart dan krijg ik geen contact omdat het druk is momenteel om de kaart opnieuw te downloaden.
Dus voorlopig een TomTom die dus momenteel geen droppie meer waard is en de helpdesk is nergens te vinden geen tel.nr. voor een persoonlijke uitleg. Lekker begin voor de reis naar Spanje-Portugal wat nu iemand die deze ervaring had die mij verder zou kunnen helpen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8461
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom problemen.



Bericht door EasyBee »

Je meldt niet welk type, maar handleiding lezen en terugzetten naar fabrieksinstellingen (je raakt toch niets kwijt, want hij is nieuw) en dan met snoertje in plaats van via wifi die update uitvoeren.

Hoe? Zo https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articl ... 38642f4426
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: TomTom problemen



Bericht door Will »

Het is een TomTom Essential net nieuw uit de doos en deze stappen doorloopt ik voortdurend maar My Drive reageert niet op deze stappen. Je moet de kaart eerst uninstalleren om ruimte te maken en dan pas kan je de kaart van My Drive downloaden en dat weigert hij. Het kan zijn dat de TomTom nog niet Windows 11 proef is of dat hij een snellere USB poort niet aan kan ik zal het eens proberen op een wat oudere laptop.

Mvrgr.Wil
Laatst gewijzigd door Will op di 07 mar 2023, 8:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: TomTom problemen



Bericht door myway »

Als je contact wil hebben met TT is de enige mogelijkheid via klantenservice op de site.
Daar kun je chatten met een robot die alleen maar onzin uitslaat maaaaaaar als je daar aangeeft dat je een mail wil sturen krijg je die mogelijkheid.
Toevallig zelf in het weekend gedaan omdat ik bij het aanzetten van TTgo het bericht kreeg dat mijn abonnement zou zijn verlopen, nou die loopt nog tot juli.
Een uur nadat ik de mail had verstuurd op zondag werkten het weer.
Gisteren bericht gehad, ze begrepen er niets van.
Neenee maar wel proberen om extra abonnementsgeld binnen te harken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom problemen



Bericht door Bob Diesel »

Probeer dit nr eens

020 850 1022
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Dirk Dreamer
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: TomTom problemen



Bericht door Dirk Dreamer »

Op uw toestel naar instellingen / Kaarten , kan je kaarten verwijderen / regio wijzigen / enz
Ik heb zelf een Rider 550 (met wifi) en ook de GO app. En als kaartdownload onderbroken is , kan je die gewoon verderzetten als er opnieuw connectie is. In al die jaren nog nooit last mee gehad. Met Mydrive daarentegen ;-)
myway schreef:…….omdat ik bij het aanzetten van TTgo het bericht kreeg dat mijn abonnement zou zijn verlopen, nou die loopt nog tot juli.
Een uur nadat ik de mail had verstuurd op zondag werkten het weer.
Gisteren bericht gehad, ze begrepen er niets van.
Neenee maar wel proberen om extra abonnementsgeld binnen te harken.
Dat heb ik afgelopen weken ook paar keer gehad. De app afsluiten en weer openen , en het was opgelost.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: TomTom problemen



Bericht door Will »

Vandaag een poging gewaagd en aangegeven een kaart toevoegen een beetje onduidelijk deze uitleg maar hij doet het weer.
Kaart van Europa er weer op en klaar maar het updaten daar wacht ik nog maar even mee en hij zal wel up-to date zijn.
Bedankt voor de aanwijzing opgelost. :thumbup:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: TomTom problemen



Bericht door Japie »

Kaart is meestal niet update. Tenminste bij mij niet.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Plaats reactie