PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
DJSmiley
Berichten: 4038
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door DJSmiley »

Achterin, zo dicht mogelijk bij de huishoudaccu

De booster compenseert ook voor spanningsverlies in de aanvoerleiding. Aan de uitgang heeft ie daar geen zicht op (want hij weet niet wat er achter hangt). Daarom dus altijd zo dicht mogelijk bij de huishoudaccu.
Uiteraard wel aan beide kanten voorzien van een zekering: 1 bij de startaccu -> op de kabel naar achteren en 1 bij de huishoudaccu.

Heb je al gekeken op je accu? Afhankelijk van de opties kan het best zijn dat er een vrije positie zit op de zekeringhouder direct op de startaccu. Dan kun je daar de kabel op aansluiten en hoef je niet met losse zekeringhouders te 'klooien' maar kun je de vrije positie gebruiken.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door PJD »

Er is er 1 leeg op de startaccu, maar er liggen al 3 losse naast de accu, 1 50 amp onbekend en 2 30 amp voor de trekhaak, kan er best 1 bij als het moet.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door PJD »

Vandaag naar de RDW geweest, het is nu bijna een camper, effe de financiele afwikkeling en nieuw kenteken en is het voor elkaar, hoop dat ik de BPM goed heb berekend, was een hoofdpijn momentje.
Ook is die APK afgekeurd, 3x stofhoezen zijn kapot, de RDW man zei, laat hem ergens anders keuren, kost het je hier geen 80 euro en ik kan en mag ook niks repareren, dus 31 Juli naar de garage voor de noodzakelijke TLC, ga er zelf niet aan beginnen.

Nog effe een foto met hoe ver ik ben.Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door Peter LMC »

Wat is een TLC :?: :?:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door Kroppie »

ja ??, er word te pas en ten onpas met afkortingen gegooid, geef in ieder geval de functie van het afgekorte aan !!!
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1593
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door tranny »

Tender love and care, kortom goed onderhoud.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door Peter LMC »

:thumbup:
Volgens mij verzinnen ze die terplekke Jos. :D
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door PJD »

Nee hoor, niet alleen APK, maar een uitgebreide beurt met repareren wat er nodig is of bijna nodig, niks op het randje bij mij, goed is goed, net goed is niet goed.

Met andere woorden Tender Love en Care.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door Kroppie »

succes met je tlc
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1593
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door tranny »

TLC is toch wel een regelmatig gebruikte afkorting voor voertuigen die nog wat aandacht nodig hebben, die afkorting kom je o.a. in de oldtimer- en hobbyautowereld geregeld tegen.

Ik heb meer moeite met al die rare afkortingen die hier voor elektrische dingen gebruikt worden, zo heeft het bij mij even geduurd voordat ik wist dat kk gewoon een koelkast is en dat hh staat voor huishoud. :wink:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door Peter LMC »

Je kunt er dikwijls meerdere verklaringen/vertalingen voor geven.
Zoals: Ik moet mijn DRL repareren.
Is dit nu de Diesel Retour Leiding of het Dag Rij Licht.
Maar we dwalen weer eens af. :-B
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door Kroppie »

wil je duidelijk zijn en misverstanden voorkomen, schrijf het dan gewoon voluit , simpel en voor iedereen duidelijk
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: PJD's Citroën Jumper L3H2 wordt camper



Bericht door DucatoDolf »

Officieel moet je volgens de regels van de taal in je schrijven de eerste maal het woord volledig uitschrijven alvorens het te verkorten tot een afkorting als deze voor de lezer onbekend kan zijn. Dus als ik het ga hebben over een huishoud(HH) koelkast (KK) dan doe ik dat dus zo, waarna ik kan blijven bij: ik heb ff m'n HH KK uitgezet omdat vrouwlief er wakker van blijft.

Behalve bij algemeen bekende afkortingen als Mvg bijvoorbeeld . En zo is TLC een afkorting die best wel algemeen bekend is bij Engels sprekende mensen.

In het techniek en zelbouw subforum worden die afkortingen inmiddels als jargon gebruikt. Ik moest er ook ff over doen.

On-topic: Proficiat! :cheers:
Plaats reactie