Tolbadge Frankrijk, Spanje en Portugal: waar kopen?

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door hurktoilet »

McLouis-078 schreef:
za 25 mar 2023, 12:36
Goedemiddag, wij hebben de Fulli badge besteld en binnen. Aanbieding, alleen de kosten bij gebruik in Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië. Wij gaan in juli naar Italië, iemand ervaringen met het gebruik aldaar? Onze camper is onder net geen 3 mtr hoog, er zit alleen wel airco opgebouwd. Komen wij daarmee in de problemen bij de tolpoorten? Mijn grootste angst is om voor een dichte slagboom te staan bij de eerste keer, of kan je met die badge ook via een bemand hokje. Dit zou ik dan de eerste keer wel willen doen nl.
Mvg Edwin.
In Frankrijk telt de airco mee voor de hoogte, alleen losse elementen (dakkoffer, fiets) niet. Je valt dus niet in cat 2, maar een categorie duurder. Formeel kun je dan de badge niet eens gebruiken, maar er zijn veel verhalen van mensen die het wel gelukt is...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Tolbadge



Bericht door McLouis-078 »

Ik doe sowieso mijn uiterste best om een vakantie in Frankrijk te voorkomen, alleen om naar Spanje of Portugal te gaan zal ik helaas daar doorheen moeten :cry: Ik heb echt helemaal niks met die mensen daar. En Spanje staat nog op het verlanglijstje. We gaan het tot wel beleven.
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door hurktoilet »

Je doet je zelf te kort. Fransen zijn net Nederlanders. Er zijn ontzettende klojo's en heel lieve mensen. En het gros zit daar ergens tussen in. En het land is fantastisch mooi....
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Tolbadge



Bericht door McLouis-078 »

Eerste tolpoorten Italië achter de rug. Eerste was even spannend, maar werkt als een tierelier. Camper 4000Kg en door de airco 3 mtr plus. Blij mee :D
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup:
En terug koppeling
Daar worden we blij van :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
willianv
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 07 mar 2022, 14:36

Tolbadge



Bericht door willianv »

hurktoilet schreef:
McLouis-078 schreef:
za 25 mar 2023, 12:36
Goedemiddag, wij hebben de Fulli badge besteld en binnen. Aanbieding, alleen de kosten bij gebruik in Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië. Wij gaan in juli naar Italië, iemand ervaringen met het gebruik aldaar? Onze camper is onder net geen 3 mtr hoog, er zit alleen wel airco opgebouwd. Komen wij daarmee in de problemen bij de tolpoorten? Mijn grootste angst is om voor een dichte slagboom te staan bij de eerste keer, of kan je met die badge ook via een bemand hokje. Dit zou ik dan de eerste keer wel willen doen nl.
Mvg Edwin.
In Frankrijk telt de airco mee voor de hoogte, alleen losse elementen (dakkoffer, fiets) niet. Je valt dus niet in cat 2, maar een categorie duurder. Formeel kun je dan de badge niet eens gebruiken, maar er zijn veel verhalen van mensen die het wel gelukt is...
Onze camper is 290 hoog zonder airco. Wij zijn gewoon als classe 2 berekend zie ik dr fulli app...
En niet 1x maal, maar op alle 4 de toltrajecten die we tot nu hebben genomen. (Frankrijk)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laika Kosmo 509L (2020)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door hurktoilet »

Wees blij: 2 ipv 3 scheelt een boel geld.
Wat ik zei, er zijn veel verhalen van mensen met cat 3 die het wel lukt met de badge. En aangezien dat systeem cat 2 als max kent, word je voor cat 2 aangeslagen.
Maar bij gebrek aan eigen ervaring (mijn busje blijft met 2,60 toch al ruimschoots in 2) houd ik altijd een slag om de arm
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2148
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tolbadge



Bericht door jaap van duijn »

Vandaar dat onze airco onder het bed gemonteerd is.
Blijven we onder de 3,00 meter.

Grtn Jaap van Duijn
deusjevo
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Tolbadge



Bericht door deusjevo »

Ik heb het idee dat alleen de initiële autohoogte telt en een airco net als bijvoorbeeld een antenne, skibox of fietsendragers daar niet bij hoort.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2148
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tolbadge



Bericht door jaap van duijn »

@Deusjevo,

Er zijn toch andere meldingen ook hier op t forum, maar ik had deze informatie voor ik de airco liet plaatsen van vrachtwagen bedrijf (bloemen rijders) die hebben van die busjes met koelmotor op dak.
Ik moet zeggen hadden want de koelmotor / unit is inmiddels van de daken doordat hun veel hogere tol moesten betalen = boven de 3,00 meter.
Nu zijn ze net 2,99 meter en scheelt een jas in kosten en zijn CAT II.

Grtn Jaap van Duijn.
deusjevo
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Tolbadge



Bericht door deusjevo »

Klopt Jaap, er zijn ook zat meldingen van alkoofcampers van 330 cm hoog die ongestraft met een classe 2 tolbadge rondkachelen.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tolbadge



Bericht door Peter LMC »

Mijn camper is met airco ook een 3.30 meter.
De zonnepanelen en schotel liggen lager.
Maar iedere keer wordt ik aangeslagen voor klasse 3 .
Op de knop drukken hielp dan maar de laatste keren niet meer.
Ik heb haast het idee dat er in de regelgeving iets verandert is maar heb het verder nog niet nagezocht.
deusjevo
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Tolbadge



Bericht door deusjevo »

Wat is hoogte zonder airco dan ?

De tolweg exploitanten zijn natuurlijk ook niet gek.
Als elk Frans bestelbusje van > 300 cm hoogte met een Classe 2 badge rond gaat rijden kost het ze toch wat veel pecunia’s
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolbadge



Bericht door EasyBee »

Peter LMC schreef:
di 25 jul 2023, 17:00
Mijn camper is met airco ook een 3.30 meter.
De zonnepanelen en schotel liggen lager.
Maar iedere keer wordt ik aangeslagen voor klasse 3 .
Op de knop drukken hielp dan maar de laatste keren niet meer.
Ik heb haast het idee dat er in de regelgeving iets verandert is maar heb het verder nog niet nagezocht.
Bovenaan deze pagina niet zien staan, Peter?
hurktoilet schreef:
za 25 mar 2023, 19:35
In Frankrijk telt de airco mee voor de hoogte, alleen losse elementen (dakkoffer, fiets) niet. Je valt dus niet in cat 2, maar een categorie duurder. Formeel kun je dan de badge niet eens gebruiken, maar er zijn veel verhalen van mensen die het wel gelukt is...
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie