Suggestie voor een omvormer?
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Suggestie voor een omvormer?
Nee, staat hij nu te doen, heel voorzichtig cel voor cel tot ik jou BMS heb
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 15:48
Re: Suggestie voor een omvormer?
Bij mijn JK BMS zaten overigens geen kabels. Ik heb 4 stuks laten maken van 16mm².
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 15:48
Re: Suggestie voor een omvormer?
Deze zijn voor het JK BMS dat vrijdag binnen is gekomen. Worden uiteindelijk 2 paar.
Bij het Daly dat naar je onderweg is zitten de originele aan vast.
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Bij het Daly dat naar je onderweg is zitten de originele aan vast.
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Re: Suggestie voor een omvormer?
Daly levert (net zoals de JBD 120A) de BMSsen met korte kabeltjes. (vaak siliconen kabels)
De zwaardere BMSsen en ook die JK wordt geleverd met M5 of M6 aansluitingen. Dan kun je zelf de kabels op maat maken waardoor je wat flexibeler bent.
Je kan dan 2 kabels maken en die aan 1 kant stapelen, of een Y-kabel maken (maar dat is niet altijd haalbaar). 2x25mm2 kan bv mooi in een 50mm2 kabelschoen, maar 2x16 is weer net te klein voor een 35mm2 kabelschoen. Dat zou je wel kunnen doen mits je daar nog een stukje 2.5mm2 toevoegd zodat je wel een goede persing kan maken.
En goede kabels gebruiken, veel budget 10A regelbare voedingkjes komen met beroerde kabels waarmee je amper 4A haalt.
Zoiezo duurt het op die manier wel even, want 4x280Ah x 50% SOC betekend 560Ah te laden... met een 10A ladertje dus een uurtje of 56
De zwaardere BMSsen en ook die JK wordt geleverd met M5 of M6 aansluitingen. Dan kun je zelf de kabels op maat maken waardoor je wat flexibeler bent.
Je kan dan 2 kabels maken en die aan 1 kant stapelen, of een Y-kabel maken (maar dat is niet altijd haalbaar). 2x25mm2 kan bv mooi in een 50mm2 kabelschoen, maar 2x16 is weer net te klein voor een 35mm2 kabelschoen. Dat zou je wel kunnen doen mits je daar nog een stukje 2.5mm2 toevoegd zodat je wel een goede persing kan maken.
Geen probleem, je kan ook de 4 cellen nu al parallel zetten. Zolang je maar niet meer dan 3.65V erop zet, dus EERST de voeding instellen en dan aansluiten (En niet per ongeluk verdraaien!).JoopBrekken schreef: ↑zo 12 mar 2023, 14:50Nee, staat hij nu te doen, heel voorzichtig cel voor cel tot ik jou BMS heb
En goede kabels gebruiken, veel budget 10A regelbare voedingkjes komen met beroerde kabels waarmee je amper 4A haalt.
Zoiezo duurt het op die manier wel even, want 4x280Ah x 50% SOC betekend 560Ah te laden... met een 10A ladertje dus een uurtje of 56
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 15:48
Re: Suggestie voor een omvormer?
Twee laders voor e-bikes aan de chinees.
Met de Nespresso erbij wordt het zo'n max 1500 Watt.
Accu's zijn weer bijgevuld. 10% kwijt geraakt.
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Met de Nespresso erbij wordt het zo'n max 1500 Watt.
Accu's zijn weer bijgevuld. 10% kwijt geraakt.
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 30 dec 2022, 9:02
Re: Suggestie voor een omvormer?
Met deze kun je in elk geval een Nespresso bedienen. Ik ben van plan om deze aan te schaffen.
https://www.omvormer-winkel.nl/contents ... enteq.html
Verstuurd met Tapatalk
https://www.omvormer-winkel.nl/contents ... enteq.html
Verstuurd met Tapatalk
Re: Suggestie voor een omvormer?
nedrlandse makelij ??, ik denk dat het enige nederlandse de omvormerwinkel is, niet dat dat specifiek een negatief iets is , maar wat de winkel zegt: van Nederlandse makelij, geloof ik niet erg.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Suggestie voor een omvormer?
Was voorheen Proosten.
Of het in Nederland gemaakt wordt??
Of het in China gemaakt wordt naar Nederlandse normen??
Is in ieder geval een prima omvormer.
Of het in Nederland gemaakt wordt??
Of het in China gemaakt wordt naar Nederlandse normen??
Is in ieder geval een prima omvormer.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 15:48
Re: Suggestie voor een omvormer?
Wat lang geleden made in Japan was is tegenwoordig made in China. En van wisselende kwaliteit.
Wat staat er onderop een Xenteq?
Op de website staat productiefaciliteiten in het buitenland en op eigen locatie.
We gaan het zien op termijn.
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Wat staat er onderop een Xenteq?
Op de website staat productiefaciliteiten in het buitenland en op eigen locatie.
We gaan het zien op termijn.
Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Re: Suggestie voor een omvormer?
Xenteq is ook geimporteerd spul.
Maar goed, dat is 99% van de spullen. Het verschil zit in de kwaliteitscontrole en kwaliteitseisen, de spullen die Xenteq labeled onder zijn naam zijn prima spullen.
Ik heb zelf ook een Xenteq in mijn bus. Toen tijdens het bouwen voor weinig gekocht, maar hij doet het nog altijd dus nooit meer omgewisseld.
De Xenteq ES1500 is bv gelijk aan de Ective SI152 (toen een oranje behuizing), nu de SI15 serie.
De Xenteq DC-DC converter die ze sinds kort hebben (DCDC + MPPT combi) https://www.xenteq.nl/producten/dc-dc-o ... /hdc-serie
is bijvoorbeeld de Carspa PBC serie ( https://www.carspa.cc/pbc-charger-12v-t ... dc-charger )
Carspa is bv ook de OEM achter een aantal producten van WCS (de BL1240 laders bv).
De Renogy MPPT's zijn bv SRNE regelaars, die ook onder de SRNE naam en oa WCS naam verkocht worden...
Maar goed, dat is 99% van de spullen. Het verschil zit in de kwaliteitscontrole en kwaliteitseisen, de spullen die Xenteq labeled onder zijn naam zijn prima spullen.
Ik heb zelf ook een Xenteq in mijn bus. Toen tijdens het bouwen voor weinig gekocht, maar hij doet het nog altijd dus nooit meer omgewisseld.
De Xenteq ES1500 is bv gelijk aan de Ective SI152 (toen een oranje behuizing), nu de SI15 serie.
De Xenteq DC-DC converter die ze sinds kort hebben (DCDC + MPPT combi) https://www.xenteq.nl/producten/dc-dc-o ... /hdc-serie
is bijvoorbeeld de Carspa PBC serie ( https://www.carspa.cc/pbc-charger-12v-t ... dc-charger )
Carspa is bv ook de OEM achter een aantal producten van WCS (de BL1240 laders bv).
De Renogy MPPT's zijn bv SRNE regelaars, die ook onder de SRNE naam en oa WCS naam verkocht worden...
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com