Betalen camperplaats in Portugal en Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Will
Berichten: 3564
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Will »

Goedenavond, wij reizen vanaf 2000 met de camper maar zijn nog nooit in Spanje en Portugal geweest.
Dus nu gaan we in april weg voor een paar maanden en mijn vraag is eigenlijk hoe betaal je daar de camperplaatsen.
Is dat digitaal met een pasje of veelal met muntgeld in de automaat.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 562
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje.



Bericht door Pienmajer »

Je kunt bijna overal digitaal betalen.
Maar het is zijn toch wel handig wat munten bij je te hebben, bijvoorbeeld voor wasmachines.
Ik neem een bakje met € 0,50 en €1 munten mee.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje.



Bericht door gjvonk »

Het is ook wel handig om naast je Maestro of V-pay pinpas een creditcard bij je te hebben. En inderdaad: een handjevol €0,50, €1 en €2 muntjes. In ES en in PT is het aantal "alleen" verzorgingsplaatsen minder dik gezaaid dan in F. Je kunt sowieso wel terecht op campings (tegen betaling van een paar €). In ES zijn er ook in sommige stadjes en bij sommige benzine stations langs de AP autosnelwegen gratis verzorgingsplaatsen en in PT zijn ze soms te vinden bij grote Intermarche filialen en ook wel weer in stadjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31990
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Wat dacht je van Cash/contant, nog zeer gebruikelijk ih zuiden
Ook vaak bij tankstations mn in PT ,omdat alleen de Portugese bankcard geaccepteerd word
Dit ook bij veel campings , en op de site vd camping staat het vak aangegeven
Geen pinbetaling mogelijk
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Camperco »

Onze ervaring. Wij zijn vanaf half oktober onderweg. Frankrijk, Spanje,Portugal en nu weer in Spanje.
In de praktijk veel pin betalingen. Zowel op camperplaatsen en campings en benzine stations..
Slechts in 1 geval (camping El Pino in Torrox) contant betalen. Daar stond trouwens een geldautomaat op de camping.
Een paar keer op (kleinere) camperplaatsen meegemaakt dat er geen pin apparaat was, maar een bankoverschrijving was ook goed.
Dat is wel handig van de huidige digitale wereld.

Heel incidenteel in kleine restaurantjes verzocht men om contante betaling.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Will
Berichten: 3564
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Will »

Dank, voor de reaktie dus eigenlijk net als in de meest landen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door AadenAnke »

Ja gewoon wat 5-10-20 biljetten bij je hebben. Zelfs in Duitsland meerdere keren mee gemaakt dat je bij het afrekenen niet kon pinnen ff naar de muur gestuurd werd om geld te plukken. Dus sindsdien hebben wij beide altijd cash geld op zak en als dat na weken op is gaan we weer naar de muur voor een 100€

Gr Aad
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door jaap van duijn »

@AadenAnke,

Wij hebben nog een boter kuipje met 1, 2, 5, 10, 20, 50 cent en 1 en 2 euro munten.
Toch al veel in Duitsland speciaal maar ook Spanje nodig gehad buiten de briefjes geld.
We denken dan tov Nederland in Spanje nog 90% geen pin gebruikt zo ook in Duitsland word nog wel vreemd gekeken als je gaat pinnen of wilt pinnen.
Zelfs water pakken bijvb in Wesel was 10cent per keer, niet van deze tijd, maar heb je niets mee dan zoeken voor wisselen en in de hoop dat een ander je helpt.

groeten Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door BP 2 »

Ik begrijp niet dat er mensen op reis vetrekken zonder cash-geld. In de zuiderse landen zijn er buiten de steden en toeristische plaatsen nog veel horeca zaken waar ze liefst cash ontvangen. Ik heb normaal altijd ongeveer honderd euro in briefjes en munten in mijn zak en dat is handig want in sommige winkels kan je niet met een kaart betalen.
In veel landen krijg je bvb nog een borrel als je cash betaald maar je moet het wel bij het bestellen zeggen en dan zetten ze de bestelling niet in de computer. Meer uitleg moet ik daar niet voor doe zeker.

BP 2
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door gjvonk »

Ik heb altijd 3 betaalmiddelen bij me: gewone bankpas, credit card en cash (meestal zo'n € 100 in papier en muntgeld). Nog nooit echt gedoe gehad, 1x bijna: ik moest een boete voor een verkeersovertreding in Portugal cash betalen aan de GNR agent... Let daar ook op!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8705
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door seth_space »

Ik lees hieronder "zelfs Duitsland" maar daar kan beter staan "juist Duitsland" aangezien cash daar nog de standaard is.
Pinbetalingen komen in Spanje veel en vaak voor. Gezien de prijs van camperplekken is cash wel net zo handig
Zorg in ieder geval altijd voor wat cash naast je pin.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door TestCase »

Inderdaad, gewoon voorbereid met cash, pin en creditcard kom je overal. Spaar ook altijd munten voor automaten onderweg.

(In Duitsland wordt op veel plekken nog een andere pin standaard gehanteerd en werkt onze pinkaart niet, alleen de Duitse.)

//Kees
Not all who wander are lost.
(J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door Tiemen »

We zijn nu ongeveer 4 maand onderweg hier in Spanje en Portugal en pinnen zeker voor 99% alle betalingen. Winkels, restaurants, campings, tankstations enz enz accepteren pin. Veelal zelfs contactdoos met iPhone en/ of iWatch . Duitsland kan er zeker nog veel van leren.
Eigenlijk hebben we alleen los geld bij ons voor de wasserette. Overigens is muntgeld daar ook niet altijd noodzakelijk. Automaten “pakken” daar ook papiergeld aan.
Hebben wel eens bij een tankstation gestaan waar we niet konden pinnen met pinpas of creditcard, echter contant afrekenen ging ook niet. Onbemand, dus er was niemand die het aan kon pakken :-B .
Overigens hebben pinbetalingen onze voorkeur. Geen cash geld in de pocket.
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 600 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
marcor
Berichten: 47
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 12:07

Re: Betalen camperplaats in Portugal en Spanje



Bericht door marcor »

Dit was mijn ervaring

viewtopic.php?p=2250907#p2250907
Plaats reactie