PVC-vloer in de bus leggen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Rootsman
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 12:51

PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door Rootsman »

Beste bouwers,

Ik heb nog een pvc vloer over vanuit mijn huis.
Hoe zou ik deze het beste kunnen verlijmen? Normaal gesproken wordt er eerst gelegaliseerd maar dat is me afgeraden in een bus te doen dus wil het direct op de houten ondervloer lijmen welke ik glad schuur.

Gr Ruud
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8461
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Pvc vloer



Bericht door EasyBee »

Je bent niet de eerste. Lees even hier viewtopic.php?p=2235322#p2235322
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door spikee »

In mijn bus heb ik de vinyl met dubbelzijdige tapijt tape vastzitten (spul van de hornbach). Strookje om de 15cm, werkt fantastisch. Kan je ook zo weer verwijderen mocht het nodig zijn. Blijft perfect op zijn plek. Ook geen probleem met zware lading (b.v. 500kg staal kokers)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door hathi »

Ja hier ook, Spikee,ook vinyl, al heb ik het laten doen :-B ,de aansluit randen aan de meubels aanrecht ,koelkast,e.d. zijn afgekit met Silikonen kit tegen event, inwerking,
Hans
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door kampo »

Door krimp en uitzetten krijg je vuile spleten aan de naden. Op termijn. Dus zorg ervoor dat je die niet ziet.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door L4H3 »

En hou er rekening dat een PVC vloer best zwaar is in vergelijking met een ander soort vloer.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door Kroppie »

ik heb wel eens van zwevende vloeren gehoord, zwevende pvc vloer ! :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Rootsman
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 12:51

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door Rootsman »

Pvc vloer was mijn idee puur uit kosten overweging omdat ik deze nog heb liggen. Had geen idee dat je met dit materiaal te maken zou hebben met krimpen en uitzetten. Ga het er niet op wagen en ga denk toch maar een stuk vinyl kopen.

Inderdaad goede suggestie van het gewicht ook, alle beetjes helpen.

Bedankt!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door ducati 900 »

Wij hebben een reststuk vinyl gehaald bij Leenbakker, kostte € 40 of zo en gewoon los gelegd.
Ligt alweer 15 jaar inclusief in en uitschuiven van bakken met onderdelen op beurzen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
martijnoes
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door martijnoes »

Wij hebben ook gekozen voor vinyl ivm gemakkelijker leggen. Mal maken met A4tjes en snijden maar. Daarnaast is vinyl minimale hoeveelheid zachter aan je voeten, omdat de onderkant stof is. Het is daardoor natuurlijk wel weer wat gevoeliger voor beschadigingen.
fostar82
Berichten: 329
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door fostar82 »

Wij hebben ook PVC gelegd in onze bus. Heb zijn PVC stroken die op een zwevende ondervloer zijn geplakt. Krimpen/uitzetten in daarmee niet zo'n probleem. Maar als ik het opnieuw zou doen, had ik ook vinyl gekozen. De PVC vloer weegt aanzienlijk meer.
Ook hebben we de PVC vloer onder de keuken en bankjes doorgelegd, zodat je geen naden zien waar de vloer eventueel niet helemaal zou aansluiten. Maar ook dat zou ik niet opnieuw doen. Want mocht ik de vloer willen vervangen wanneer deze niet meer mooi is, dan moeten of alle meubels eruit, of moet ik de vloer om de meubels heen wegsnijden.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door marjasjaak »

We hebben vinyl gelegd over de gehele vloer, en daar bovenop de meubels geplaatst.
Als het er ooit uit moet, snijden we het vinyl alleen langs het meubilair weg.
Is PVC zwaar??
Sjaak.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door DucatoDolf »

Als ik een pak PVC laminaat optil en een pak 'gewoon' laminaat dan denk ik dat het ongeveer even zwaar is. Dus ten opzicht van een rolletje vinyl zal het zeker veel zwaarder zijn.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: PVC-vloer in de bus leggen



Bericht door hathi »

Quote Fostar: Want mocht ik de vloer willen vervangen wanneer deze niet meer mooi is, dan moeten of alle meubels eruit, of moet ik de vloer om de meubels heen wegsnijden.… maar dat is een misverstand fostar, ik had orgineel af fabriek ook al zo,n Vinyl,vloer,en heb nu 10 jaar een nieuwe tussen het meubilair,zoals eerder beschreven,dus makkelijker kan niet :-B
392D93F6-2667-4C23-B9B4-7CDBFCB004BA.jpeg
392D93F6-2667-4C23-B9B4-7CDBFCB004BA.jpeg (112.58 KiB) 1529 keer bekeken
Hans
Plaats reactie