Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht

Met de camper naar de sneeuw!
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door AadenAnke »

Voor zwaardere voertuigen is het ketting materiaal dikken meestal

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Voor een camper met deze bandenmaat
Zijn 4 wd of suv en LT kettingen geschikt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door deusjevo »

Doe jezelf een plezier en zoek op Marktplaats naar 2e hands loopvlak kettingen zoals bijvoorbeeld de Maggi Trak 4×4 SUV

Je zult jezelf dankbaar zijn als je ze eens nodig hebt
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Dirk Dreamer »

Ik heb beide types. Voor mijn auto (wegens geen ruimte aan de binnenkant van de achterbanden) heb ik trax.

Heb ze al een jaar of 5 , gaan elk jaar mee skiën, heb ze nog niet nodig gehad. Als ik ze morgen zou moeten opleggen dan zou ik toch echt eerst op YouTube moeten gaan kijken…hoe dat weeral ging. Om maar te zwijgen over het prijs verschil… afhankelijk van de bandenmaat 2 tot 5 keer duurder.

De camper heeft vier seizoens banden en klassieke kettingen , type suv/van ….. Kettingen over de band hangen openingen onderaan, beide kanten vast klikken , 5 meter rijden en aanspannen , klaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Dirk Dreamer »

Hier zijn er verschillende types op voorraad , moest het nog nodig zijn ;

https://www.sneeuwkettingenstore.com/sn ... =225-75-16


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Peter+Annie »

Dirk Dreamer schreef:
za 18 nov 2023, 10:39
I

heb ze nog niet nodig gehad. Als ik ze morgen zou moeten opleggen dan zou ik toch echt eerst op YouTube moeten gaan kijken…hoe dat weeral ging.
Het verschil tussen het omleggen in optimale weersomstandigheden, met als voorbeeld een YT filmpje, en het omleggen in de praktijk ,als er een flinke laag sneeuw ligt en de temperatuur onder 0 is ,is een heel groot verschil ( in jouw nadeel)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Matje , voor de knieen
Handschoenen ,
Thuis oefenen

En id , in de praktijk is het anders ,, lees slechter,nat en koud

Liever op tijd stoppen en aan de paal, verwarming aan :cheers:
Na 15,5 jaar waren mijn kettingen nog ongebruikt :wink: alleen ieder jaar ff uitgeprobeerd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door deusjevo »

Dirk Dreamer schreef:
za 18 nov 2023, 10:39
Ik heb beide types. Voor mijn auto (wegens geen ruimte aan de binnenkant van de achterbanden) heb ik trax.

Heb ze al een jaar of 5 , gaan elk jaar mee skiën, heb ze nog niet nodig gehad. Als ik ze morgen zou moeten opleggen dan zou ik toch echt eerst op YouTube moeten gaan kijken…hoe dat weeral ging. Om maar te zwijgen over het prijs verschil… afhankelijk van de bandenmaat 2 tot 5 keer duurder.

De camper heeft vier seizoens banden en klassieke kettingen , type suv/van ….. Kettingen over de band hangen openingen onderaan, beide kanten vast klikken , 5 meter rijden en aanspannen , klaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Klopt maar ze houden hun waarde ook
Ik koop als ik een nieuwe of andere auto krijg altijd bijpassende loopvlak kettingen.
Ik verkoop ze na een x aantal jaren dan weer voor dezelfde prijs als ik ze aangeschaft heb
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door deusjevo »

Peter+Annie schreef:
za 18 nov 2023, 11:00
Dirk Dreamer schreef:
za 18 nov 2023, 10:39
I

heb ze nog niet nodig gehad. Als ik ze morgen zou moeten opleggen dan zou ik toch echt eerst op YouTube moeten gaan kijken…hoe dat weeral ging.
Het verschil tussen het omleggen in optimale weersomstandigheden, met als voorbeeld een YT filmpje, en het omleggen in de praktijk ,als er een flinke laag sneeuw ligt en de temperatuur onder 0 is ,is een heel groot verschil ( in jouw nadeel)
Altijd even droog oefenen voor vertrek :cheers:
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door AadenAnke »

Als je het ooit een keer bij -10 tijdens een flinke sneeuwbui met je knieën in de drup heb gedaan en 2 uur daarna nog zit te bibberen achter je stuur en maar niet warm word en het rijden ook maar niet opschiet kom je tot de conclusie
“ tegen dat ze nodig zijn wagen aan de kant borrel op tafel en de kachel op 10 morgen verder :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Bob Diesel schreef:
za 18 nov 2023, 11:15

En id , in de praktijk is het anders ,, lees slechter,nat en koud
Liever op tijd stoppen en aan de paal, verwarming aan :cheers:


Hoe komt dat toch Aad
Dat we het weer eens zijn :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door AadenAnke »

Iets te vaak het zelfde geklooi moeten doen misschien :lol: te vaak met half bevroren vingers op de knieën gezeten terwijl er een ander voorbij hobbelde en 20 liter drap van 0 graden of kouder over je heen sproeide :bang: en we hebben beiden gezien dat mensen op vakantie erg hard moesten werken en in de avond kwamen vragen hoe heet dat dorp met die toren :lol: thuis konden ze op de foto’s en de super8 filmpjes kijken wat ze gezien hadden in 10 dagen Europa :lol3: nee de vakantie begint met de camper naar huis brengen dan gaat het in de ontspanningsmodus die voor Anke vaak nog te snel gaat 3tot5 uur per dag is dan de planning liefst minder alleen de eerste dag van huis tot Luxemburg dan gaan we tot Air de Capelle of tot Millerry maar dan kijkt Anke al met schuine ogen naar me van we stoppen. En laten we eerlijk zijn als je sneeuwkettingen nodig heb om te rijden dan ga je toch lekker pitten de kans op de boel verrot rijden is dan wel erg groot. Heb je weleen gezien wat een gebroken sneeuwketting aan schade aan je wagen kan veroorzaken :shh:

Gr Aad
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door Eura1 »

Beetje kort door de bocht die laatste 3 zinnen . Jaren geleden bij het uitkomen van de Lermoos tunnel waren de wegen onberijdbaar door felle sneeuwval , daar viel nergens te pitten , erger nog , er viel niet meer te rijden en dit op een 5 km van onze bestemming . Sneeuwkettingen opgelegd en we konden “ veilig” verder .
Grtz
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sneeuwkettingen type Fiat Ducato gezocht



Bericht door AadenAnke »

Weersverwachting in de gaten houden en het gedrag van de lokale beroepschauffeurs die weten als 1e wanneer te stoppen. Als je ziet dat het OV stopt stop dan ook maar hier in Frankrijk of Oostenrijk

Gr Aad
Plaats reactie