Route des Grandes Alpes

Ellen12
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 feb 2023, 19:50

Route des Grandes Alpes



Bericht door Ellen12 »

Iemand Route des Grandes Alpes al gereden met de camper?
Deze vraag is al gesteld in dit forum in 2014. Maar omdat wij al 8 jaar verder zijn stel ik deze vraag maar nog een keer.
Zijn er specifiek welke wegen of passen je zou moeten vermijden met een camper, een integraal van 3.2 hoog en 2.2 breed en 7.6 lang, 140 pk.
En wat evt de alternatieve route is voor het te vermijden stuk weg, pas, etc.
:thumbup:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Grand des Alples



Bericht door TestCase »

Wij hebben 2 jaar geleden hele stukken gereden en dat ging prima met een 7,4m lange camper!
https://www.topcamper.nl/reisverhalen/f ... -de-savoie

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Ellen12
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 22 feb 2023, 19:50

Re: Grand des Alples



Bericht door Ellen12 »

Dank voor je reactie.
Zijn er echt geen enge tunneltje op deze route? De ene zegt van wel en de andere zegt dat het goed te doen is.
Zijn er soms meerdere route-varianten van de Route des Grandes Alpes?
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 03 mar 2023, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door Peter LMC »

Bang makerij.
Heb deze route 2x gereden met een 7m 3.5m hoog 4.2 ton camper en ben geen
problemen tegen gekomen.
Gewoon op je gemak de route rijden en lekker van de uitzichten genieten.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door doov »

En ff opzij gaan als je vooraan een sliert auto’s en motoren rijdt.
Dankjewel.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Grand des Alples



Bericht door lassche »

Ellen12 schreef:
TestCase schreef:
wo 22 feb 2023, 22:12
Wij hebben 2 jaar geleden hele stukken gereden en dat ging prima met een 7,4m lange camper!
https://www.topcamper.nl/reisverhalen/f ... -de-savoie

//Kees
De ene zegt van wel en de andere zegt dat het goed te doen is.
Dat is juist het punt. De ene chauffeur is de andere niet. Wat de een lastig vindt is volgens de ander goed te doen.

Als ik zelf twijfel bekijk ik het eerst op Streetview of op Youtube. Maar dat gaat dan vaak alleen maar om een bepaalde bergpas. En niet om een langere route.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door TestCase »

Kan mij geen enge tunnels herinneren, er zit ergens een stukje met een 3,5t beperking, bij de Galibier, maar dat merk je vanzelf en kun je omheen door de tunnel.
Inderdaad soms wat smal en steil maar daar wen je aan en een tegenligger heeft dan ook een probleem, niet alleen jij.Afbeelding

viewtopic.php?t=8469100 geeft ook inzicht in de route.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door noneku »

Kijk eens op youtube op het kanaal van Patascha (jong stel uit Luxemburg) en zoek even Route des grand alpes op hun kanaal. Ze hebben het prachtig gefilmd in 8 filmpjes.

Tunneltje boven op de Galibiër is geregeld met stoplichten, de hoogstgelegen stoplichten in Europa. Wij vonden het prachtig.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door hurktoilet »

Dat tunneltje op de Galibier heeft een indrukwekkend aantal verbodsborden, maar de max hoogte is 4 meter 10. Geen probleem voor jou, behalve dan dat je op een bergrit veel liever over de col du Galibier rijdt. Daar kun je 100 meter hoog zijn en 20 meter lang :-B
Ik heb de Route des Grandes Alpes niet precies op mijn netvlies. Dikke kans dat ik alle stukjes wel een keer gereden heb (ik rijd al naar mijn luimen, die we op zich wel vaak in de bergen doen belanden) maar goed, met mijn buscamper heb nu eenmaal met weinig beperkingen te maken. Probeer me even in jouw positie te verplaatsen. Stel dat je bij een tunneltje komt dat echt te laag is (de kans dat je dat in Rouen overkomt is groter, maar dat terzijde): er staan altijd bordjes met de max hoogte. Het ergste dat je kan overkomen is dat je terug moet. Zie je die prachtige bergweg ook van de andere kant. Lijkt me niet echt een straf. :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door TestCase »

Precies zo is het en zo kijken wij er ook tegenaan. Gaan! (met die camper.)

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
roma
Berichten: 4564
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door roma »

Om alle onzekerheid uit te sluiten: koop de Michelin regiokaarten van die route. Daar staan de tunnelhoogtes op vermeld.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door EasyBee »

En stijgingspercentages.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
roma
Berichten: 4564
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door roma »

Dacht altijd dat dat het alcoholpercentage was van die streek. Weer wat geleerd.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Route des Grandes Alpes



Bericht door lassche »

noneku schreef:Kijk eens op youtube op het kanaal van Patascha (jong stel uit Luxemburg) en zoek even Route des grand alpes op hun kanaal. Ze hebben het prachtig gefilmd in 8 filmpjes.

Tunneltje boven op de Galibiër is geregeld met stoplichten, de hoogstgelegen stoplichten in Europa. Wij vonden het prachtig.
Bedankt voor deze tip. We hebben de hele serie van 8 delen afgelopen dagen bekeken. Heel leuk! En meteen maar geabonneerd op het kanaal.
Zelf waren we in oktober nog op de Col des Aravis. En de Route des Cretes langs de Verdon hebben we met de camper ook al eens gereden. Alhoewel die geen deel uitmaakt van de Route des grandes Alpes.
Nu ook maar eens uitzoeken welke delen van de route wij kunnen rijden met onze 3.25 meter hoogte en 4.25T.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Plaats reactie