Tablet tbv navigatie op dashboard monteren

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door B1gcheese »

Ik worstel een beetje met een goede oplossing voor het onder handbereik hebben van de tablet, die ik gebruik voor mijn navigatiesoftware. Sinds ik een wat grotere tablet heb is gebleken dat mijn mount hem niet goed kan dragen. Ik had deze Brodit clip gemonteerd maar die voldoet niet. Kan het gewicht niet dragen en de tablet zit de bediening van de ruitenwissers in de weg:

Afbeelding

Het mooiste zijn zijn om de standaard documenthouder te vervangen door een tablethouder:

Afbeelding

Het probleem hiermee is dat mijn standaard documenthouder is vastgezet af-fabriek, ik heb gelezen dat dit is gedaan omdat onze passagiersairbag het type is voor een tweezitsbank en dat die dan onvoldoende ruimte heeft (oftewel de documenthouder wordt een projectiel indien de airbag klapt). Dan is deze oplossing waarschijnlijk ook niet verstandig.

Derde optie is om een houder in de bekerhouder te monteren, maar ik ben niet overtuigd van de stevigheid:

Afbeelding

Al met al is het allemaal niet echt ideaal. Hoe hebben anderen dit opgelost, mis ik nog iets wat wel een goede oplossing zou zijn?
Alternatief is om te werken met de telefoon, maar ik ben wel gehecht aan mijn grote scherm inmiddels.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door AadenAnke »

In de bus heb ik de standaard tablett houder van fiat zitten beetje opletten met de bediening knopjes van de tablet maar verder prima. Voor in de Dacia had ik een tablet houder gekocht bij winparts klikte je in de ventilatieroosters werkte prima misschien ook daar wel iets te vinden

Gr Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door TestCase »

https://nl.aliexpress.com/item/1005002985416111.html?

Zoiets? Heb er geen ervaring mee maar voor dat geld?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Sandor Gora »

Tot ik een headunit in heb laten bouwen, heb ik optie 3, die bekerhouder, gebruikt. Ging goed.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door AadenAnke »

Zoiets ja had ik dus in de Dacia :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6353
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door rongreven »

De plaats van de bekerhouder zit dan toch ook in de weg voor de airbag?
En met een bankje zit de airbag op een andere plaats?
Het lijkt mij sterk dat er twee inbouwplaatsen zijn?
Als die airbag op dezelfde plaats zit kan je toch de originele tablethouder gebruiken zoals in je openingspost?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door kampo »

Je worstelt net zoals ik met de tablethouder. Natuurlijk in tandem met een gewone 7" Garmin of Tomtom...
Bij mijn vorige 10" tablet heb ik de steun tenslotte na 3 pogingen met koop spul zelf gemaakt. Later een upgrade naar 12" was geen groot probleem. We hebben het over een Samsung S7 tablet met rugged cover (zonder klep !) dus >1kg. Dat gaat niet op een universele koop steun uit plastic zoals hier aangegeven. Die koop steunen kan je vergeten zelfs de duurdere kunnen het niet dragen. Ja naakt weegt die 600 à 700g en aangekleed 1kg.
En je wilt hem eraf klikken als je het voertuig achterlaat. Hebbeding weet je wel ...
Vandaag heb je de S8 zelfs met 14,6" en je weet hoe groter het scherm, hoe beter.

Probleem met bij mijn volgende camper is ... de airbags.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door TestCase »

Niet iedere 10" tablet weegt, bijna, 1kg! Volgens mij praten we over een tablet van 500gr? (Die van mij weegt nog minder.)
(En waarom ik daarnaast nog een "echte" TT of Garmin mee moet nemen ontgaat mij helemaal. Ik heb mijn telefoon als reserve maar dit is buiten de originele vraag.)

Ik heb zoiets als ik voorstelde met een zuignap op het raam gehad, werkte goed behalve dat mijn armen eigenlijk net iets te kort waren.



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Camper_01

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camper_01 »

20221110_152953.jpg
20221110_152953.jpg (24.96 KiB) 5242 keer bekeken
Heb deze kit van Brodit gebruikt tot volle tevredenheid
is niet goedkoop maar zonder draaibank is die adapter niet zelf te maken. Deze wordt in de bekerhouder gemonteerd. De lengte is natuurlijk wel aan te passen met Alie adapters. Brodit heeft een groot aantal mogelijkheden in hun gamma.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door amigob2 »

Of je doet een enkele of dubbel DIN android navigatie met scherm installeren fullHD

Afbeelding

13.3"
https://www.dasaita.com/products/dasait ... -ahd-radio
11.6"
https://www.dasaita.com/products/dasait ... -ahd-radio

Heb geduld bij het bestellen, ze zijn niet snel, het moet volgens mij toch uit China komen maar het gaat via een Europese vestiging en de prijs die je betaald is het eindbedrag. Ik had gerekend op import belasting en btw, maar hoefde niks extra's te betalen ( ook de tracking slaat nergens op )
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door seth_space »

Wat je hier op de foto ziet is dus levensgevaarlijk!!.
Als de airbag afgaat zit de tablet precies in de expansie richting . Dat wordt een hoop gepriegel om die tablet resten uit je te peuteren
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door EasyBee »

Van adviesvraag over een houder voor een tablet naar een advies voor een compleet nieuwe dubbel DIN android navigatie in 3,2,1.
:think:

Wel volledig eens met seth_space.
Laatst gewijzigd door EasyBee op di 21 feb 2023, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door amigob2 »

Wil je moderator worden of zo ?
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door EasyBee »

Best wel een idee. :thumbup:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie