Tablet tbv navigatie op dashboard monteren

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door HeraAres »

Zoek eens naar RAM mount ik bestel bij een bedrijf in Zeewolde deze spullen,zowel voor de telefoon en tablet in de auto,camper en fiets en alles is met elkaar te combineren.
Camper_01

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camper_01 »

Mijn eerste zoektocht was eerst bij RAM, maar ben uitgekomen bij Brodit vanwege de adapter die in de bekerhouder past. En die vastgeschroefd wordt net als de bekerhouder, maar dan met een langer schroef. Daarop wordt een flensplaat met balhoofd geschroefd en Daarop weer een verlenging etc. met balhoofd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door seth_space »

Dus je rijdt nog steeds met een tablet voor de airbag rond?
Nou ja, het is natuurlijk ook maar de bijrijder die de zaak in het gezicht krijgt. En die weet van niks.... :bang:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1020
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door zwaailicht »

Afbeelding

Ik gebruik een RAM mount. Super om te gebruiken. Grotere tablet Android met gps gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Ahjwinth
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Ahjwinth »

Ik ben erg tevreden over quadlock mount. Ik heb deze op mijn motor en met 160 blijft mijn telefoon gewoon zitten op het stuur zonder problemen. Voor in de camper heb ik een mount op het Dashboard gemaakt waar hij inhaakt en ook voor in de auto. 1 Hoesje wat ik in alle voertuigen kan gebruiken.
Ik heb nu een gebruikte iPad mini gekocht waar op de achterkant een quadlock is ongelijmd die ik dan weer op het dashboard van de camper kan vastmaken en waar alle navigatie op draait.

Er zijn veel oplossingen, kijk wat het beste bij je past. https://www.quadlockcase.eu/
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door JaapB »

@Zwaailicht,
Vergis ik me of zie ik toch echt de greep van de opklap klem op het Dashboard?
Hier past gewoon een Ipad of ander tablet in.
Bijlagen
C2D94A67-CF3C-4BFA-81BC-BA63AD599C10.jpeg
C2D94A67-CF3C-4BFA-81BC-BA63AD599C10.jpeg (214.2 KiB) 1508 keer bekeken
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door B1gcheese »

Fijn dat jullie meedenken :thumbup:

Even reagerend op de documenthouder hierboven: die heb ik dus ook, maar die kun je niet omhoogklappen dus die documenthouder is waardeloos. Fiat heeft hem desondanks wel geleverd maar gewoon vastgezet. Italiaanse oplossing. :-B

Een dubbelDIN hoeft van mij niet, dat soort inbouwapparaten verouderen waar je bijstaat. Liever software op mijn tablet.
rongreven schreef:
di 21 feb 2023, 12:40
De plaats van de bekerhouder zit dan toch ook in de weg voor de airbag?
En met een bankje zit de airbag op een andere plaats?
Het lijkt mij sterk dat er twee inbouwplaatsen zijn?
Als die airbag op dezelfde plaats zit kan je toch de originele tablethouder gebruiken zoals in je openingspost?
Tja die bekerhouder is ook niet ideaal, maar ik denk dat die juist niet wordt gelanceerd als de airbag uit gaat. Of in ieder geval naar beneden klapt als dat het geval is. Ik heb begrepen dat er voor een tweezitsbank een bredere airbag uitklapt die op dezelfde plaats zit. Het feit dat Fiat mijn documenthouder heeft vastgezet doet mij vermoeden dat ik een dergelijke airbag heb, terwijl we in onze integraalcamper gewoon een passagiersstoel hebben en geen tweezitsbank. Zal wel met het basisvoertuig te maken hebben.

Die RAM houder ziet er goed uit, maar dat wordt dan schroeven in het plastic. Overigens heb ik links ook nog wat ruimte, mijn dashboard in de integraal is verbreed ten opzichte van de standaard in de Ducato cabine. Maar daar zit al een monitor voor de achteruitrijcamera dus ik moet even kijken of ik daar nog wat kwijt kan. Quadlock ziet er degelijk uit trouwens, ik ga eens kijken.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Camper_01

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door Camper_01 »

Beste John, kijk een op de Zweedse site van Brodit www.brodit.com dan ziet U wat er met hun producten allemaal mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Camper_01 op wo 22 feb 2023, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6353
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door rongreven »

Levert Fiat standaard twee verschillende voertuigen?
Met dubbele bank en enkele stoel?
De vraag bij Fiat leggen?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door B1gcheese »

Dat is hier al eens eerder voorbij gekomen op het forum meen ik, die documenthouder zetten ze vast als die een risico vormt bij het uitklappen van de airbag. Fiat levert Ducato's met éénzits en tweezits passagiersstoelen. Bij de tweezits monteren ze een bredere airbag en zetten ze de documenthouder vast. Aangezien die van mij is vastgezet ga ik er vanuit dat mijn basisvoertuig is voorzien van de bredere airbag.

De Brodit Proclip heb ik/ken ik, ik heb ervaren dat die prima zijn voor een telefoon maar niet voor een zwaardere tablet. Overigens is een zuignap aan de voorruit ook geen optie, aangezien mijn voorruit zover weg zit dat die niet te bereiken is vanaf de stoel :-B

Ik ga binnenkort eens naar de stalling en kijken of ik een Quadlock kwijt kan aan de linkerkant.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door marjasjaak »

Die tablet houder van JaapB is mooi, maar neemt dat ding niet teveel zicht weg?
Een fietser of voetganger kan je dan gemakkelijk over het hoofd zien. Die zit dan uit het zicht achter de tablet.
Je ziet weleens mensen rijden die hun smartphone midden op het raam voor hun neus hebben geplakt.

Wij gebruiken altijd de document houder van Ducato.
Als bijvoorbeeld de route oid. moet worden aangepast op de tablet, dan doet de bijrijder dat.
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door freekvo »

marjasjaak schreef:
wo 22 feb 2023, 12:58
Wij gebruiken altijd de document houder van Ducato.
Als bijvoorbeeld de route oid. moet worden aangepast op de tablet, dan doet de bijrijder dat.
Heb je dan de tablet achter de documenthouder geklemd? Valt die daar dan niet uit?
Heb je er misschien een foto van?
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door TestCase »

Ook hier de 10" gewoon in de documenthouder geklemd, past prima.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Tablet tbv navigatie op dashboard monteren



Bericht door marjasjaak »

Gebruiksaanwijzing: je trekt de documenthouder omhoog, aan de linkerkant zit een hendeltje, die draai je een kwartslag.
Tablet in de steunen, met hendeltje dichtklappen en de tablet zit vast.
Onze bus was oorspronkelijk een 3 zits (bankje) uitvoering, en de documenthouder was gewoon te gebruiken.
Volgens mij heeft een airbag daar geen last van, anders zou de radio ook niet op die plek onder de houder mogen zitten.
We doen er soms ook een smartphone in, zit ook goed klem.
Tablet 2.jpg
Tablet 2.jpg (49.44 KiB) 1204 keer bekeken
Tablet 1.jpg
Tablet 1.jpg (40.67 KiB) 1204 keer bekeken
Sjaak
Plaats reactie