Diesel: waarom ik zo dom ben

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Jonesy »

Een voorbeeldje:

https://www.forbes.com/sites/alexepstei ... adbf7f3f9f

De tekst bevat een interessant linkje naar hoe wetenschappers zelf reageren op hoe hun werk verkeerd geïnterpreteerd werd.
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Jonesy »

Kroppie schreef:
za 11 feb 2023, 18:48
tegenwoordig is er zoveel informatie te vinden die elke andere informatie weer tegenspreekt, maak je niet druk en blijf zelf nadenken
Dat begint heel hard tegen te vallen. Op alle mogelijke manieren wordt het de mensen moeilijk gemaakt om de informatie nog te kunnen vinden die de Algemene media niet verkondigt en/of propagandeert.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door seth_space »

Verwacht je werkelijk een antwoord?
Twijfel creëren over bronnen en , je mag toch een kritische vraag stellen ". Dat is zo ongeveer het standaard repertoire.
Andere bronnen heeft men niet of als je heel veel geluk hebt krijg je een link naar een facebook of youtube filmpje. En natuurlijk sinds Twitter weer losgeslagen is, mogelijk een Twitter link.

En verstopt in een ,"bron" zit dan terloops de bevestiging maar omgeven met veel ontkenning of "nuancering".
Uit de bron van jonesy

97 percent of climate scientists agree that there is a global warming trend and that human beings are the main cause.
Wat de auteur van dat Forbes stuk betreft:

Engels-Alexander Joseph Epstein is een Amerikaanse auteur en commentator die pleit voor de uitbreiding van fossiele brandstoffen. Hij is de oprichter en president van het Center for Industrial Progress, een organisatie met winstoogmerk in San Diego, Californië.
Laatst gewijzigd door seth_space op za 11 feb 2023, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Jonesy »

Lol, Dat is ook een standaardrepertoire van bepaalde groepen: Iets uit zijn context trekken om een gelijk te halen. :lol3:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door seth_space »

Dus die bron is wel meteen betrouwbaar voor je. Leg eens uit waarom
Een van zijn stellingen
Even if 97% of climate scientists agreed with this, and even if they were right, it in no way, shape, or form would imply that we should restrict fossil fuels
Trouwens wel grappig om te lezen dat ik zaken uit de context trek . Vertel
Heb jij dat Forbes artikel wel voldoende kritisch gelezen?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Jonesy »

Weer uit zijn context getrokken: Lees de tekst er boven en er onder en bekijk de grafiek. Dan begrijp je zelf waarom die regel er staat.

Het gaat trouwens om de bewering:
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat 90-100% van de klimaatwetenschappers de consensus deelt dat het klimaat verandert en dat dit wordt veroorzaakt door invloed van de mens.
Er zou moeten staan:
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat 90-100% van de klimaatwetenschappers de consensus deelt dat het klimaat verandert en dat de mens hier voor een deel invloed op heeft.
Het tweede maakt natuurlijk niet zoveel indruk als het eerste voor de politieke agenda.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Kroppie »

sommige mensen hebben altijd gelijk, de meesten van hen al voor ze begonnen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door beatrix18 »

Al hebben we er (wel of) geen invloed op:
We zijn sowieso een plaag voor "onze" planeet.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Marco Polo »

https://insideclimatenews-org.translate ... r_pto=wapp

Exxon had natuurlijk wel in de gaten dat dit ten koste zou gaan van de core-business en begon een kampanje om de bevindingen van zijn eigen technologen in twijfel te trekken.
Maar hun model klopt al jaren.
Exxon ondertussen verwacht zeker tot 2050 nog 25% meer diesel te kunnen verkopen dan ze nu al doen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door seth_space »

Jonesy, heb je gezien hoe oud die grafiek is!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Beroepsreiziger

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Beroepsreiziger »

Peter+Annie schreef:
za 11 feb 2023, 10:43
Maar daarbij ga ik niet gelijk achter de mening van de eerste de beste geitenwollen sok staan als die weer eens met een of ander doemscenario komt.
En dan kijk ik ook eens naar wat er 25000 jaar geleden gebeurde:
Het gaat me meer over het woordje doem wat je er voor schrijft.

Ik ben bang dat je zelf de geitenwoller ben, en niet de wetenschapper die iets verteld op tv.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Diesel: waarom ik zo dom ben

Bericht door Dafluc »

Wat is waar en wat niet? Krant en televisie liegen, regeringen ook. We worden namelijk geregeerd door iets anders. Complotten die je niet voor mogelijk zou houden waren rond. Maar het ging hier over diesel. Daar zijn we denk ik wel klaar mee. Althans, voorlopig blijven we er gewoon op doorrijden.
Afbeelding
Gesloten