Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april

metatoon
Berichten: 9689
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door metatoon »

Met verbazing lees ik dat Nederland eigenlijk een slecht land is om te camperen.
:wtf:

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door beatrix18 »

Waar lees je dat Toon?

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door AadenAnke »

Nee hoor het is minder camper vriendelijk dan sommige andere landen in de regelgeving dan. Ja het weer is ook wat minder warm en natter dan in het zuiden maar slecht en hoor :lol:

Gr Aad
metatoon
Berichten: 9689
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door metatoon »

jackeura schreef:
di 07 feb 2023, 7:26
Het is natuurlijk handig om te weten wat de kinderen leuk vinden, immers je rijdt met je huisje op wielen ergens naartoe waar het leuk is. Nederland is eigenlijk een slecht land voor campers, weinig tot geen gratis plaatsen, alles erg georganiseerd en geen voorzieningen. Het proefweekend zal dus een schim zijn van belevenissen in Frankrijk of Duitsland. Ook veel goedkoper met zwembaden, horeca, musea. Als je me vraagt naar de plek waar we goede herinneringen aan hebben dan zou ik Rabbit Hill zeggen. Veel plezier toegewenst (en neem een Keezbord spelletje mee)!
Tweede zin.

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door beatrix18 »

Met die kids kunnen ze misschien ook beter meer kamperen dan camperen. :wink:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Ambrose
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 mei 2023, 0:12

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door Ambrose »

Een prachtig idee om met de camper door Nederland te trekken! Overweeg deze kindvriendelijke plekken:

De Hoge Veluwe National Park - geweldig voor natuur en fietsen.
Duinrell in Wassenaar - heeft een leuke camping en een attractiepark voor kinderen.
De Efteling in Kaatsheuvel - met een camping in de buurt, een sprookjesachtige ervaring voor de kleintjes.
Texel - prachtige natuur, stranden en campings.
Zorg ervoor dat je boekt in verband met de drukte in april. Veel plezier met de voorbereidingen!
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door beatrix18 »

Leuk, dus ze gaan volgend jaar weer? ;;-)

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Ferdinand55
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 mei 2023, 15:14

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door Ferdinand55 »

EliseMichel5657 schreef:
za 04 feb 2023, 21:04
We willen as april enkele dagen met dochter en twee kleinkinderen en 5 pers camper uitproberen. Wie heeft tips waar heen? De kids zijn 7 jaar en 5 jaar. Onze dochter wil het camper leven ervaren. We willen 5 volledige dagen rijden en voor de kinderen leuke campings bezoeken. Voor inspiratie over leuke locaties en activiteiten in Maasmechelen, een prachtige plek die ideaal zou kunnen zijn voor jullie uitstap, klik hier Vr bedankt voor het meedenken. Michel van der Linden,
Spijkenisse
Voor een 5-daagse campertrip met jonge kinderen in april, zou ik aanraden om binnen Nederland te blijven of naar nabijgelegen landen als België of Duitsland te gaan. Overweeg kindvriendelijke campings in de Veluwe voor natuur en avontuur, of aan de Nederlandse kust voor strandplezier. In België zijn de Ardennen prachtig, en Duitsland biedt leuke themaparken en natuur. Zorg voor voldoende vermaak voor de kinderen tijdens het rijden en controleer de camper voor vertrek. Veel plezier!
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door TestCase »

Ferdinand, ze zijn al lang weer thuis

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door Bob Diesel »

Maar April is nu langer voor bij als da het dichtbij is :crazy:
Dus komende April mogen ze weer
.
EliseMichel5657 schreef:
di 07 feb 2023, 20:03
Iedereen heel erg bedankt voor de vriendelijke en interessante reactie en ideeën.
Vriendelijke groet Elise en Michel Spijkenisse
Al had een reactie in dit topic hoe het gegaan is :idea: ook leuk geweest
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
AnastasiaD
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 12 jan 2024, 15:03
Locatie: Amsterdam

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door AnastasiaD »

Onze caravanreis vorig jaar was onvergetelijk :D De kleurrijke tulpenvelden waren in volle bloei, waardoor het landschap een betoverende uitstraling kreeg. Het weer was verrassend aangenaam, met de lente die de natuur nieuw leven inblies. Onze reis bracht ons langs schilderachtige kanalen, historische steden en sfeervolle dorpjes, waar we genoten van lokale lekkernijen en gastvrijheid. Het reizen met de caravan gaf ons de vrijheid om op elk gewenst moment te stoppen en te genieten van de prachtige omgeving. Nederland in het voorjaar is werkelijk een paradijs voor natuurliefhebbers en avonturiers, en de caravan gaf ons de mogelijkheid om dit alles op ons eigen tempo te ontdekken.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door beatrix18 »

:bow: :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door Aloys »

Deze reactie verbaast mij. Ik heb nooit een caravan gehad, maar heb wel gereisd met camper en motorfiets op een aanhanger. Wat ik mij daarvan herinner is dat je juist NIET overal kunt stoppen en genieten, want een auto met aanhanger raak je moeilijk of niet kwijt in toeristisch interessante gebieden. Je hebt steeds een dubbele parkeerplek nodig!

Onze camper, minder 6m lang, kan ik in vrijwel alle parkeervakken kwijt, dát geeft me de mogelijkheid om overal te stoppen. Ik moet er niet aan denken rond te trekken met die caravan er achter. Die zou ik dan eerst (voor een paar dagen) op een camping parkeren, om van daaruit met de auto de omgeving te gaan verkennen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
metatoon
Berichten: 9689
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Op reis in Nederland met 2 kleinkinderen in april



Bericht door metatoon »

Omgeving bekijken met een auto ?
Vanuit een camping ?
Ach doen als je alle moois massaal wilt missen!

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie