Zonnepanelen op dak van Action trucks

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Kroppie »

hypocriet of niet, alle beetjes helpen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door seth_space »

Zo is dat. Een prijsvechter als action geeft geen kapitaal uit zonder rendement te verwachten. Voor hun naamsbekendheid hoeven ze het niet te doen .
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8493
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door EasyBee »

Maar betrouwbare plakpanelen bestaan dus blijkbaar wel. Je leest hier vaak alleen maar negatieve dingen rondom plakpanelen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door CaradoT135 »

Of die dingen betrouwbaar zijn moet je nog afwachten, dat geeft twee jaar op een trailer nog niet een reëel beeld, dat kan je pas na verloop van tijd zeggen.
Hier nog een stukje over één van de oprichters.
https://www.makeitintilburg.com/nl/ruim ... tstoot-aan
Peter+Annie
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Peter+Annie »

isoplus schreef:
vr 03 feb 2023, 23:02
Probeer eens positief te denken... :thumbup:
Snarfsel schreef:
vr 03 feb 2023, 21:23
Ik heb met zo'n trailer gereden, je kunt bij een filiaal lossen en de retouren weer laden en dan merk je niet dat de accu capaciteit minder wordt.
Alleen de bovenste vloer los/laad je met de klep.


Ik denk zelf dat het meer voor de publiciteit is dan voor het milieu.
Jonesy schreef:
vr 03 feb 2023, 22:09
Snarfsel schreef:
vr 03 feb 2023, 21:23

Ik denk zelf dat het meer voor de publiciteit is dan voor het milieu.
Tuurlijk, tegenwoordig staan er op veel bedrijven van die foefjes die zogezegd moesten bijdragen aan het milieu. Meestal staan ze ergens in een hoekje uit de weg wegens niet bruikbaar/rendabel of defect.
Toch ga ik met Snarfsel en Jonesy mee .
Staat leuk op de website en de wagenparkbeheerder of CEO z'n kop komt weer eens op het w.w.w.
Evenals die stickers achterop de vrachtwagen "ik ben begrenst op 80 km/h" brengt ook niks op.
Peter+Annie
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Peter+Annie »

Jonesy schreef:
za 04 feb 2023, 0:49
zolang het kapitalisme heerst zal er geen klimaatverbetering zijn.

Dan is de grote vraag: Wat gebeurt er met de samenleving als het kapitalisme verdwijnt ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Kroppie »

op het dak van mijn schuurtje ligt 400Wp flexibele panelen geplakt komt al +6 jaar stroom uit als de zon schijnt, ik had ze gekregen, en was in het begin dan ook erg septisch, en er was nog wat, de onbelaste spanning die ze leveren is 400 volt DC, dus heeft een aparte omvormer nodig, die had ik gelukkig, en nu 6 jaar later werkt het nog steeds naar behoren, ik ben er tevreden over.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Jonesy »

Peter+Annie schreef:
za 04 feb 2023, 12:10


Dan is de grote vraag: Wat gebeurt er met de samenleving als het kapitalisme verdwijnt ? :mrgreen:
:-B laten we zeggen: zolang het blijft bestaan in zijn huidige vorm. Wat er dan gebeurt kan ik ook niet beantwoorden :think:
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door isoplus »

Op mijn bootje liggen al tien jaar plakpanelen, en de eerste waren vast niet de beste, ze doen het nog steeds prima.
Niet voor een hoog rendement en niet om milieureden maar gewoon om de compressorkoelkast te kunnen gebruiken als er geen walstroom is :cheers:
En ja, sommige mensen laten het geld voor hun werken en de grootste massa mensen moet zelf werken, ik ben al bejaard maar daar is nog steeds niets aan gewijzigd.
Zelfs in Rusland niet :-B waar enorm rijke figuren rondspringen.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8959
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door kampo »

Ik snap het niet goed.
Waarom zo weinig transporteurs zonnepanelen gebruiken.
Het blijft nog steeds een uitzondering. Alhoewel de winst eigenlijk bewezen is.

Zeker bij die heavy gebruikers van laadkleppen zoals hier bij de opleggers van de post, en nu blijkbaar ook bij de Action.

De 2de set accu's die ze achteraan gebruiken voor de elektro-hydrauliek aandrijving van de laadklep is snel leeg en gaat daardoor vaak stuk. Tja de chauffeurs willen (of mogen) niet laden/lossen met draaiende motor (op dynamostroom).
Paar klanten laden/lossen, na elkaar en de 2de accupack is leeg. Na het weekend staan de accu's stuk. Om nog te zwijgen van de 10 opleggers die daar wekenlang standby en ongebruikt op de parking staan.
Met slechts 2 zonnepanelen (je hebt er echt geen 10 nodig) kan je zeker 90% van de uitval en problemen besparen. Niet zo duur, zo een installatie met 2 panelen en kleine MPPT en dus meteen terugverdiend. Iedere camper eigenaar zal dit bevestigen.

Een heel ander verhaal is het als je met 8 of 10 stuks panelen dus >3000Wp probeert te besparen. Dat is een investering van al snel >5000 Euro...
Er van uitgaande dat het geen E-Truck is maar een gewone Euro6 diesel.
Dan is de winst enkel dat de dynamo minder moet werken. En die winst had ik in een ander topic al eens proberen te berekenen...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door seth_space »

Als ik het stukje van de "uitvinder" lees besparen ze met name ook op het stationair gebruik door de chauffeur van de truck.
Dat zou tot wel 2000l diesel op jaarbasis besparen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Zijspan
Berichten: 2601
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Zijspan »

Er zijn wel meer opleggers waar zonnepanelen op liggen, Action is er een van, en het werkt, je let op de kleintjes dat maakt toch een grote op den duur.
Een besparen van 2000 liter diesel van 175 cent per liter is toch aardig geld
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Peter+Annie
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Peter+Annie »

Wat mag dat stationair gebruik van de chauffeur dan wel zijn??
Tijdens laden en lossen staat de motor uit en word de laadklep bedient op stroom uit de batterij, die na lossing/lading weer opgeladen word op het volgende traject.

IK heb de indruk dat de "uitvinder" in de verste verte niet weet waar hij het over heeft en gewoon een promotie praatje uit zijn duim zuigt om zijn product meer diepgang te geven als wat het verdient.
Peter+Annie
Berichten: 1350
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Peter+Annie »

kampo schreef:
za 04 feb 2023, 21:07


De 2de set accu's die ze achteraan gebruiken voor de elektro-hydrauliek aandrijving van de laadklep is snel leeg en gaat daardoor vaak stuk. Tja de chauffeurs willen (of mogen) niet laden/lossen met draaiende motor (op dynamostroom).
Paar klanten laden/lossen, na elkaar en de 2de accupack is leeg. Na het weekend staan de accu's stuk.
Waar ik nog wat hand en spandiensten verricht hebben we één bakwagen en één oplegger, beiden met laadklep die voorzien word van stroom uit de reguliere accu set van de motorwagen/trekker, tijden het gebruik van de laadklep draait de motor dus niet.
Dagelijks met een 12 a 13 adressen onderweg, en nog nooit een kapotte accu gehad, de motorwagen intussen al 6 jaar.
Je moet natuurlijk wel een accu set en een dynamo hebben die afgestemd is op het gebruik met laadkleppen.
Plaats reactie