Zonnepanelen op dak van Action trucks

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
CaradoT135
Berichten: 2300
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door CaradoT135 »

Bij ons heeft de Action al jaren PV panelen op het dak!
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Jonesy »

Dat is ook voor de grote show zeker? 540Kwh is 200km. 2.7 Kwh per kilometer.

Geschatte afmetingen van die panelen zijn het waarschijnlijk de grootste van 550W. Dit maal 10 is 5.5 Kwh. Met een beetje geluk laden die dan op een dag voor een 16tal kilometer. :roll:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Kroppie »

16km op de zon, mooi toch, alle beetjes helpen, als iedereen doet wat voor hem of haar mogelijk is dan komen we ergens
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door TestCase »

Jonesy schreef:Dat is ook voor de grote show zeker? 540Kwh is 200km. 2.7 Kwh per kilometer.

Geschatte afmetingen van die panelen zijn het waarschijnlijk de grootste van 550W. Dit maal 10 is 5.5 Kwh. Met een beetje geluk laden die dan op een dag voor een 16tal kilometer. :roll:
Die zonnepanelen liggen op Dieselwagens om de dynamo te ontlasten waardoor de motor zuiniger loopt.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Kroppie »

waarvoor ze gebruikt worden maakt niet uit, als er motoren zuiniger door lopen leveren ze ook op
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Jonesy »

TestCase schreef:
vr 03 feb 2023, 18:08
Die zonnepanelen liggen op Dieselwagens om de dynamo te ontlasten waardoor de motor zuiniger loopt.

//Kees
O ja, daar heb ik over gelezen.

Dat zijn dan toch wel heel kleine beetjes. De Co2 footprint van die zonnepanelen is al 2 ton co2. Per Kwh lithium batterij er nog eens 200kg Co2 bovenop. :eh:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door seth_space »

Die zonnepanelen gaan vele jaren mee en per jaar aldus artikel:
SolarOnTop-zonnepanelen op drie dubbeldeks-trailers. Die besparen tot 4 ton CO2-uitstoot per trailer
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10102
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Peter LMC »

TestCase schreef:
vr 03 feb 2023, 18:08
Jonesy schreef:Dat is ook voor de grote show zeker? 540Kwh is 200km. 2.7 Kwh per kilometer.

Geschatte afmetingen van die panelen zijn het waarschijnlijk de grootste van 550W. Dit maal 10 is 5.5 Kwh. Met een beetje geluk laden die dan op een dag voor een 16tal kilometer. :roll:
Die zonnepanelen liggen op Dieselwagens om de dynamo te ontlasten waardoor de motor zuiniger loopt.

//Kees
Aangezien deze trailer over een dubbele laadvloer over bijna de gehele lengte beschikt en een hele grote laadklep achterop
de trailer denk ik eerder dat het bedoeld is om de extra gemonteerde trailer accu's op peil te houden.
Dit systeem werkt elektrisch/hydraulisch op 24 volt.
Dit kan helpen voorkomen dat bij gebruik op korte trajecten en veel laden/lossen de chauffeur met ontladen trailer accu's komt te staan.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Snarfsel »

Ik heb met zo'n trailer gereden, je kunt bij een filiaal lossen en de retouren weer laden en dan merk je niet dat de accu capaciteit minder wordt.
Alleen de bovenste vloer los/laad je met de klep.


Ik denk zelf dat het meer voor de publiciteit is dan voor het milieu.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Jonesy »

Snarfsel schreef:
vr 03 feb 2023, 21:23

Ik denk zelf dat het meer voor de publiciteit is dan voor het milieu.
Tuurlijk, tegenwoordig staan er op veel bedrijven van die foefjes die zogezegd moesten bijdragen aan het milieu. Meestal staan ze ergens in een hoekje uit de weg wegens niet bruikbaar/rendabel of defect.
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door isoplus »

Probeer eens positief te denken... :thumbup:
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door Jonesy »

Ik denk heel positief: ik zie dat grote industriele bedrijven en vooral ook overheidsbedrijven nog volop investeren in nieuwe tankstations.
Ik zie diezelfde bedrijven ook naar de buitenwereld pogingen doen om er groen uit te zien maar telkens falen.

Diezelfde bedrijven weten meer dan wij. Zoals het er nu voor staat zit er nog voor minstens 10-15 jaar rek in mijn job. Dus ja, daar ben ik vrij positief over. 😁

Om dan even negatief/realiatisch te doen: Ik moet niks hebben van Greta Thunberg maar 1 uitspraak die ze deed is 500% waar: zolang het kapitalisme heerst zal er geen klimaatverbetering zijn.

Al de rest wat er nu gebeurt is allemaal show en dient vooral om verdienmodellen te creëren om weer anderen rijker te maken en in veel gevallen op de nek van de bevolking.

Daar kan ik idd niet positief over zijn.

Net als de action: oh, zie ons eens milieuvriendelijk zijn met onze "toponsolar", ondertussen komen er elke week containers uit China met vervuilende vrachtschepen om die co2 vriendelijke opleggers te vullen die dan de winkels gaan aanvullen...

Hypocrieter kan niet 😆
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Action zonnepaneel op dak



Bericht door kampo »

Ik heb nog wat zitten googelen en vastgesteld dat er nog een bedrijf achter zit.
Je ziet 8 of 10 plakpanelen per voertuig.
Ik schat rond de 300Wp per paneel want die geven iets minder als glaspanelen.
Dus iets van 3000Wp per oplegger, misschien wat meer.
Terug verdien tijd 3jaar en brandstof besparing tot 5,5%
Het verbaasd me dat je het niet meer tegen komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Plaats reactie