Zonnepanelen op dak van Action trucks

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door beatrix18 »

We bestellen meuk in China omdat het zo weinig kost. Behalve dan veel brandstof...
Voor ons geweten en/of dat van de leverancier, kopen we dan panelen (weer in China) om de laatste 20 kilometer van het gehele traject iets groener te laten lijken.
Ja, we moeten ergens beginnen. En dan kunnen we weer gerust iets nieuws kopen, en rustig slapen.
Ik heb net nog een telefoonhoesje voor een prikkie in het winkelmandje gegooid. Zelfs als ie niet komt lig ik er niet wakker van.
Als het glas leeg is, dan is ie zo weer vol.
(Al is het met thee :wink: )

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door TestCase »

Sorry, maar wat een zwartkijkers en betweters hier! Hier is echt wel over nagedacht en heus niet alleen voor de bühne. Om te zien of de berekeningen kloppen moet je soms proefdraaien. Prima zo! Met alleen betweters en mopperaars liepen we nog in berenvellen en zaten we te kleumen bij het houtvuur.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door EasyBee »

Peter+Annie schreef:
za 04 feb 2023, 22:10
Ik heb de indruk dat de "uitvinder" in de verste verte niet weet waar hij het over heeft en gewoon een promotie praatje uit zijn duim zuigt om zijn product meer diepgang te geven als wat het verdient.
En die bedrijven zijn allemaal gek en steken er geld in zonder dat het wat bespaart want is puur voor het imago.
Denk niet dat die bedrijven helemaal gek zijn. Het moet ze wel geld besparen, want die letten echt wel op de centen.
Die geven echt geen geld aan de uitgever omdat het zo'n leuke vent is. Elke euro wordt 3 x over nagedacht.
Die dingen liggen op het dak, dus voor het imago hoeft het niet, want niemand ziet ze liggen. Als ze al reclame willen maken met hun groene imago, zou het er in schreeuwend grote letters op staan dat ze op zonnen energie werken.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door beatrix18 »

.....en zaten we te kleumen
(bij het houtvuur)

Doen we nu ook weer, maar nu bij: een stikstofcrisis, coronacrisis, toeslagencrisis, woningmarktcrisis, energiecrisis, klimaatcrisis, vluchtelingencrisis, personeelscrisis en oorlog dichtbij.
Maar inderdaad, geen berenvel meer. :yawn:

Peter

Lao Tzu:
“The truth is not always beautiful, nor beautiful words the truth.” :wink:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Going »

Het wordt gebracht als iets nieuws op die Webpagina. Kampo heeft al laten zien het meer wordt toegepast.
Het is zo

Wat kost het?
Wat levert het op directly.
Wat subsidie kan ik krijgen.
Wat mag ik afschrijven op de jaarrekening.

Perslot het zijn bedrijven die economen hebben en waarschijnlijk heel anders denken dan wij sloebers met een armtierig woonwagentje.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door kampo »

Peter+Annie schreef:
za 04 feb 2023, 22:21
...Waar ik nog wat hand en spandiensten verricht hebben we één bakwagen en één oplegger, beiden met laadklep die voorzien word van stroom uit de reguliere accu set van de motorwagen/trekker, tijden het gebruik van de laadklep draait de motor dus niet.
Dagelijks met een 12 a 13 adressen onderweg, en nog nooit een kapotte accu gehad, de motorwagen intussen al 6 jaar.
Je moet natuurlijk wel een accu set en een dynamo hebben die afgestemd is op het gebruik met laadkleppen.
Je kan even veel voorbeelden geven waar het helemaal mis gaat. Niet door de verkeerde set accu's maar door wat de chauffeurs er mee doen. Veel verloop, weinig kwaliteit, semi-overheidsbedrijf. Zoals hier bij de post.be
Zeker 200 opleggers met een 2de accu set. Een battery protect module bleek onvoldoende. Ze laden en lossen zelfs zonder er de trekker aan te hangen of zonder de stroomkabel in te steken.
Daar kan een solarsetje van bv 300 of 400Wp dat inclusief plaatsing misschien 1.200 € kost wel een groot verschil betekenen. Wat kost 1 uitval en de prijs om accu's te vervangen ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door kampo »

seth_space schreef:
za 04 feb 2023, 21:38
Als ik het stukje van de "uitvinder" lees besparen ze met name ook op het stationair gebruik door de chauffeur van de truck.
Dat zou tot wel 2000l diesel op jaarbasis besparen.
viewtopic.php?p=2191821&hilit=cyrix+dynamo#p2191821

Hier hadden we een poging ondernomen om te berekenen hoeveel diesel je (vrachtwagen) motor verbruikt om 5000Wh stroom op te wekken. Dat zit waarschijnlijk in de buurt van 2 liter.
Zo heb ik een vermoeden dat ik tijdens mijn afgelopen reis van 10000km, waarbij enkel met solar geladen werd, ongeveer 1 liter per 100km gespaard heb. Dus 100 liter aan de dieselprijs van vandaag is dat 170 Euro.

Met een elektrisch aangedreven voertuig (400 tot 800V accupack) zal de besparing nog veel groter zijn.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Snarfsel »

kampo schreef:
za 04 feb 2023, 21:07
De 2de set accu's die ze achteraan gebruiken voor de elektro-hydrauliek aandrijving van de laadklep is snel leeg en gaat daardoor vaak stuk.
Die ervaring heb ik absoluut niet en ik heb er jaren mee gereden!
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 7:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door kampo »

Nou dat is goed.
Ik ben tijdens mijn carrière zo veel laadklep problemen tegen gekomen dat ik er bijna kon van leven :lol:
Iets zoals het verschil tussen een arts en zijn patiënten.
Groeten Kampo
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Will »

Jonesy schreef:
Om dan even negatief/realiatisch te doen: Ik moet niks hebben van Greta Thunberg maar 1 uitspraak die ze deed is 500% waar: zolang het kapitalisme heerst zal er geen klimaatverbetering zijn.
Juist het kapitalisme doet veel aan klimaatverbetering al is het alleen maar om de subsidie te vangen.
Zij namen het voortouw met electrische auto's, zonnepanelen, innovatie's en nu begint de middenklasse ook te volgen.
Iemand moet kapitaal hebben om het allemaal te realiseren en juffrouw Thunberg wordt steeds radicaler.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door Bob Diesel »

Was Gewoon een kind met een grote mond
Nu een jonge Bitch met een grote Bek
Welke zich zelf aardig in de kijker heeft gekletst
En hier aardig wat €€€€€ voor betaald krijgt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door TestCase »

Jaloers Bob? Wat let je, er is flink geld te verdienen?
Die jongedame komt voor haar mening uit en dat mag. Dat het wat genuanceerder kan weten we, maar genuanceerd waren jij en ik ook niet toen we jong waren.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zonnepanelen op dak van Action trucks



Bericht door AadenAnke »

Maar wel met het hart op de goede plek en een ideaal wat heel lovend is. Ze is nog niet verslaafd aan de luxe en de elektrische deken dat komt pas als je ouder word :shh: wat het kapitaal betreft als de markt bijna verzadigd is creëren ze gewoon weer een nieuwe als het geld opleverde zelfs een milieu vriendelijke markt alles voor de centen toch?

Gr Aad
Plaats reactie