Ervaring met deurgreep/slot

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Ervaring met deurgreep/slot



Bericht door Hoekje »

Wij overwegen een extra beugel met slot bij de deur van onze Chausson camper te plaatsen. Deze kan als extra beveiliging van de deur gezien worden. Ik zag dat ze in ieder geval in meerdere utvoeringen verkrijgbaar zijn, rechthoekig en driehoekig. In ieder geval van twee bekende merken. (T. en F.)
De vraag is of er naast voordelen ook nadelen aan verbonden zijn, of heeft iemand er misschien slechte ervaringen mee?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor uw reacties.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ervaring met deurgreep/slot



Bericht door EasyBee »

Wij hebben die driehoekige van Fiamma (merknamen mag je hier gerust noemen).
Wij hebben hem vooral als instap- en uitstaphulp voor mijn vrouw, zij heeft last van een zeer pijnlijke knie. Dat helpt haar echt. Als wij niet in of bij de camper zijn, sluit hij precies over de gedeelde (boven en onder) deur van onze camper. Ik weet ook wel dat het meer een visuele (psychische) beveiliging is, dan wat dan ook. Elk kunststof camper- en caravanraam is makkelijk genoeg te openen, maar de deur krijgen ze niet zo maar gelijk open.
Tip : als je zelf in de camper bent (zittend, slapend, rijdend) zet hem dan wel vast met het slot. Zowel in de geopende stand (als in- / uitstaphulp), als helemaal openstand als je rijdt. Dan kan een grappenmaker je niet insluiten door de beugel voor de deur klappen/doen. Zeker als je camper/caravan maar 1 toegansgdeur heeft.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Re: Ervaring met deurgreep/slot



Bericht door Hoekje »

Helaas kan er geen beugel (als extra beveilingsmaatregelen en instapsteun) geplaatst worden.
Dan moet de hele koelkast er uit, een plaat aan de binnenkant voor de stevigheid en het wordt passen en meten.
Erg duur dus om te laten plaatsen. Kost heel veel arbeidstijd. Jammer, want die extra greep was wel fijn geweest bij in en uitstappen. :(
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Ervaring met deurgreep/slot



Bericht door Tabbert classic 570 »

@ easybee, je kan er toch altijd bij de bestuurderskant uitstappen of zie ik dat verkeerd?
Als ze echt binnen willen komen doen ze het toch wel, desnoods met grof geweld.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ervaring met deurgreep/slot



Bericht door EasyBee »

Zoals ik al schreef in de laatste zin : Zeker als je camper/caravan maar 1 toegangsdeur heeft. Zie avatar.
Maar ramen zijn altijd de zwakste plek. Het is vooral een in- en uitstaphulp voor mijn vrouw met een slechte knie.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie