Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door Mickel Moen »

Tot slot, ook om extra stevigheid met name in het voorste paneel te brengen, zodat isolatie en folie niet zakt, een logo aangebracht in de vorm van een M. Van Mickel Moen natuurlijk. Twee aan de voorkant en één aan iedere zijkant.

Afbeelding

En het resultaat. Meteen een nacht aan de kust op camping Corfwater te Petten gestaan. Redelijk stevige wind vanuit het Noord-Oosten.
Geen wind merkbaar binnen. Als je je hand op het hefdakdoek legt, voelt het warm aan. Ventilatiegleuf is mooi open.
Het vroor vannacht, maar de bus was vanochtend weer snel op temperatuur. Kortom zeer tevreden.

Afbeelding

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door DucatoDolf »

:thumbup: Lekker bezig.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door LMC591A28JTD »

Wat een mooi verslag en goed uitgevoerd. Nu in de voorjaarsvakantie in de Elzas geweest en in de nachten het dak maar dichtgemaakt en beneden geslapen, want zonder zo'n sjaal is het gewoon te koud. Er zijn er voor de Marco Polo diverse te koop en die kosten tenminste 400 euro. Die van Project Camper zelfs 679 euro. En die zitten eigenlijk altijd aan de binnenkant. Dus je hebt me op een idee gebracht en mooi zelf verdiend, Geert!
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door Mickel Moen »

Zo, dat zijn serieuze prijzen.

Ik schat dat hefdaksjaal 1.0 indertijd mij zo’n €40 gekost heeft. Deze nieuwe 2.0 is lastig te zeggen. Het materiaal is over meerdere jaren gekocht. Het meeste bij Jan Sikkes en die is in januari failliet gegaan. Ik schat zo rond de €70.

Zelf doen is natuurlijk altijd goedkoper. Ook hier zitten de kosten niet in het materiaal, maar in de uren.

Mocht je er ook een maken. Heel veel succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door hathi »

Mickel, die lettertjes hadden eigenlijk de kleur v.d, bus moeten zijn,maar dat is mijn mening en smaak :-B
Hans
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door Going »

In de laatste 15 jaar zit ik heel wat achter de naaimachine. Ik weet hoe lastig het is om recht te blijven op dat gladde stof. Keurig gedaan man, heel netjes. Het grootste compliment is denk ik hoe je uitzoekt en probeert betere bevestiging option te vinden.
BTW., 7 jaar geleden gingen we de gordijnen en kussen/bed overtrekken maken voor ons Australisch campertje. Op zoek naar een tweede hands naaimachine en we kwamen een Husqvarna tegen voor een goede prijs. Eerste wat mijn vrouw zei toen ze het zag. "De zelfde machine heb ik van je gekregen in 1967 en ik heb daarop mijn trouwjurk genaaid."
Afgelopen december heb ik er ook nog wat dingen op genaaid.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hefdaksjaal 2.0: 2e leven hefdakdoek



Bericht door hathi »

Op die trouwjurk toch niet :lol3: in ieder geval een goede keuze,in alles Hank ,na zoveel jaren :thumbup:
Hans
Plaats reactie