Hier in de Europoort kom je echt niet meer met euro4 of lager op een paar plekken al niet meer met euro5 je kan je blijven verzetten tegen de realiteit maar dat is een gevecht wat je gaat verliezen of je het gelijk nu wel of niet aan jouw kant heb! TS wil nog 10 tot 15 jaar met de toekomstige camper doen als je dan nu moet kiezen euro 5 of euro 6 TS geeft zelf al aan dat ze geen 30ers meer zijn maar een flink stuk ouder kan je opmaken uit het startbericht dus rekening houdend met het ouder worden van TS met de daarbijbehorende ongemakken en de weerzin tegen verbrandingsmotoren die alleen maar groter wordt moet je nu zeker niet denken aan een euro 0 tot 4 dat zou nu nog kunnen maar deze camper wordt de laatste zegt TS dus 5 of 6 en bij een euro6 de langste tijd dat je er nog bijna overal mee mag komen.1934 schreef: ↑di 31 jan 2023, 7:14Wat vinden jullie van deze optie,ik stond op een parkeerplaats in Duitsland staat een zeer bekende Duitse transporteur naast me,met een netjes gespoten motorisch gereviseerde trekker (vrachtauto) euro 3 bouwjaar2004.
Ik zeg tegen de chauffeur mooi oudje ! Word het geen tijd voor een nieuwe ?
Waarop hij antwoordde hoorik kom uit een euro 6 truck,alleen maar problemen met het ad bleu systeem en sensorenbij een kilometerstand van rond de 400.000 kilometer in een jaar alleen aan mijn trekker versleuteld voor bijna € 11000,- en dan heb ik het niet eens over de dagen stilstaan en ergenis !!!
Mijn werkgever koopt nu naar volle tevredenheid euro 3 trucks laat het blok reviseren en truck compleet spuiten en nieuwe stoelen etc etc voor ons erin,en dan kost z,on truck compleet klaar rond de € 45000,- met de wetenschap dat je weerzorgloos een miljoen kilometers kunt rijden tegen een euro 6 truck van € 120000- tot 160000,-. Die bij ons in de praktijk rond de 400.000 kilometer hoge kosten heeft met hoge druk injectoren voor wat het verbruik betreft is de euro 6 vaak niet zuinig te noemen met zijn extra injector in het uitlaat systeem en blijkt in de praktijk bij ons de euro 3 vaak zuiniger ! Ook behoeft de euro 3 geen dure Ad Bleu te tanken,en gemiddeld over het jaar kost de maut/wegenbelasting een € 5000,- euro meer aan kosten maar dit weegt absoluut op tegen de extorbitante kosten van de euro 6 trucks en hun uitval en van de 24 stuks die er nog rijden gaat er niet eentje de miljoen kilometers halen .En hebben allemaal een reparatie historie waar je u tegen zegt meneer.
Ach mijn argument was maar je kunt toch niet overal meer komen? Waarop hij zegt meneer we rijden alleen met starredrieassers en in heel Duitsland vind u echt geen industrieterrein waar een milieuzone is hoor.
En daar sta je dan met je wijsheid, en denk eens naar over wat dan echt duurzaam is ?
Gr Aad