Probleem gaskachel

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Kirsten68
Berichten: 13
Lid geworden op: di 03 jan 2023, 20:41

Probleem gaskachel



Bericht door Kirsten68 »

Ik heb in mijn camper een oude Riviera Palermo gaskachel die plots volgend probleem geeft: ontsteking (op stand 1) gaat prima, en dan moet je de knop van de temperatuur (stand 1 tot 5) tegelijkertijd draaien en een beetje loslaten (anders draait de knop niet). En dat lukt dus niet meer, vlam gaat elke keer uit als ik loslaat. Ik woon in mn camper en heb de kachel 's nachts op minimum als het koud is, nu blijkt dat hij op minimum ook gewoon uitgaat. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is zo'n kachel makkelijk te vervangen door een wat recenter tweedehands model?
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7491
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Probleem gaskachel



Bericht door ducati 900 »

Defecte thermokoppel waardoor de gasklep niet opengehouden wordt na het loslaten van de knop.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6399
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Probleem gaskachel



Bericht door rongreven »

Even de knop indrukken en een 10tal malen heen en weer draaien.
Het kan een vuil contact zijn.
Groet, Ron Greven
mikeanber
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Probleem gaskachel



Bericht door mikeanber »

hallo allen
zoals Ducati aan geeft Defecte thermokoppel als je erbij kunt even met schuurpapier en hij werkt weer maar wel nieuwe halen
:cheers:
myway
Berichten: 15537
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Probleem gaskachel



Bericht door myway »

Thermokoppels gaan zelden kapot.
Als ik het thermokoppel doormeet waar men mee komt blijkt dat.
Wat wel vaak voorkomt is dat de aansluitingen niet helemaal lekker zijn, er komt maar een heeeeeeeeeel kleine spanning op en door een slecht contact komt dat al snel niet meer door.
Na het plaatsen van een nieuwe thermokoppel roept men dan, zie je wel het thermokoppel was kapot.
Terwijl als je het oude thermokoppel had gemonteerd het ook vaak weer zou werken.
BoxerCamp
Berichten: 394
Lid geworden op: di 18 okt 2022, 20:07

Re: Probleem gaskachel



Bericht door BoxerCamp »

Kirsten68 schreef:
zo 29 jan 2023, 10:12
Ik heb in mijn camper een oude Riviera Palermo gaskachel die plots volgend probleem geeft: ontsteking (op stand 1) gaat prima, en dan moet je de knop van de temperatuur (stand 1 tot 5) tegelijkertijd draaien en een beetje loslaten (anders draait de knop niet). En dat lukt dus niet meer, vlam gaat elke keer uit als ik loslaat. Ik woon in mn camper en heb de kachel 's nachts op minimum als het koud is, nu blijkt dat hij op minimum ook gewoon uitgaat. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is zo'n kachel makkelijk te vervangen door een wat recenter tweedehands model?

is het gelukt met de thermokoppel, of wil je nog de kachel vervangen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Probleem gaskachel



Bericht door dieseltje+ »

Gevalletje marktplaats symptomen......of te wel....daar hoor hoor je nooit meer wat van :-B :D
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Kirsten68
Berichten: 13
Lid geworden op: di 03 jan 2023, 20:41

Re: Probleem gaskachel



Bericht door Kirsten68 »

Marktplaats gevalletje? Da's een leuke, moet ik onthouden. En om te bewijzen dat ik dat niet ben (en onder het motto 'beter laat dan nooit')...

Bij drie verschillende camperzaken geweest (zelfs tot bij de fameuze Eicker broeders in Mönchengladbach), algemene besluit was dat de kachel z'n tijd had gehad. Ik heb een dieselkachel laten inbouwen en ben daar erg blij mee.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Probleem gaskachel



Bericht door gjvonk »

slimme keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Probleem gaskachel



Bericht door AadenAnke »

Toch wel via marktplaats gekocht he :lol3:

Gr Aad
Plaats reactie