Dan heb jij een "light versie"; als ik de draagvermogens van je assen optel, kom ik niet hoger dan 3.850 kg. Ik denk dat je die technisch dus nooit op kunt hogen naar 4.200 kg? Onze L4H2 heavy heeft een voor as die max 2.100 kg mag dragen en een achter as die max 2.400 kg mag dragen. Behalve het verschil in draagvermogen van de assen zit er ook een verschil in de diameters van de remschijven, de velg- en steekmaat. Deze uitvoering wordt ook geleverd met een TMM van 4.250 kg.AadenAnke schreef:Ach ja weer de nodige vooringenomen ideeën over buscampers de mijne een Challenger L4H2 Ducato
Technisch max 3850
Vooras Max 1850
Achteras Max 2000
Totaal Max 3500
Ophogen is met wat wijzigingen mogelijk tot 4200 is me verteld 2 lengtebedden een toilet/douche ruimte (niet in het gangpad) met 2e bikes wegdraaibare fietsendrager rolstoel met elektrische aandrijving 2 Duitse gasflessen 100 literwater
Zonnepaneel en een flinke gereedschapstas en natuurlijk nog heel veel dingen die ook wel wat wegen en de koelkast flink gevuld hebben we als we vertrekken nog een 100kg laadvermogen over rennen over een camping sorry maar we gebruiken ons eigen spul daarom hebben we ook een 2e toilettank bij ons (wij kunnen 5/6dagen vrijstaan) doen we ook regelmatig op een camping staan we zo’n 25/30% van de tijd en dat allemaal in een busje
Gr Aad
Die van ons heeft zowel volgens het oorspronkelijke COC als het huidige kenteken bewijs een TTM en TMM van 3.500 kg. Zou ik de TMM willen ophogen, moet ik volgens mij dus eerst een verklaring hebben van de Dethleffs fabriek waar de "Kastenwagen" is omgebouwd naar "KW041".
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk