Schorsen camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
georgepo
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 17:24

Schorsen camper

Bericht door georgepo »

Hallo allemaal, ik heb al een tijdje gezocht in deze rubriek maar kan niet vinden wat ik zoek, vandaar mijn vraag.
Ik woon ca 350 meter van de grens met Duitsland, als ik op vakantie ga is het gebruikelijk via Duitsland dus. Bij mijn huis staat de camper op eigen grond. Als ik hem uit de schorsing haal is er niets aan de hand. Maar wat als ik "bewust" het risico neem dat er gedurende die 350 meter naar de grens er niets gebeurd. Is de camper dan voorbij de grens wel WA verzekerd? Al vast bedankt voor de reactie(s).
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Schorsen camper

Bericht door EasyBee »

Niet weer een discussie over het rijden met een geschorste camper in het buitenland. :shock:
Hier is al zo veel over gediscussieerd. :bang:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
georgepo
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 17:24

Re: Schorsen camper

Bericht door georgepo »

Graag een linkje naar een topic dan, kan ik daar verder kijken! Aan deze reactie heb ik helemaal niets, u bent ook een keer begonnen...
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Schorsen camper

Bericht door tonic »

Als je het kwarttarief houderschapsbelasting niet kunt betalen dan zou ik de camper verkopen!
georgepo
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 17:24

Re: Schorsen camper

Bericht door georgepo »

Ik ben een Hollander...Ga er liever een avondje van eten, maar voor € 300.000,-- is hij van jou.
Laatst gewijzigd door georgepo op ma 23 jan 2023, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schorsen camper

Bericht door AadenAnke »

Met schorsen maak je het kenteken tijdelijk gedeeltelijk ongeldig er in het buitenland mee rijden is niet de bedoeling en stuit velen tegen de borst en terecht! Verder zijn er de nodige juridische haken en ogen die niet echt duidelijk zijn omdat het niet de bedoeling is. Belasting ontduiken is voor sommige een hobby in de ogen van anderen een misdaad.
Als Hollander krijg je veel terug voor wat je aan belasting betaal “solidariteit” wordt het ook wel genoemd

Gr Aad
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Schorsen camper

Bericht door SkiRon »

Je bent dan niet meer WA verzekerd als je geschorst bent, alleen casco, je bent ook in overtreding(staat zelfs gevangenis straf op tot 3 maanden :wink: voor belasting onduiking) je mag niet op de openbare weg komen met een ongeldig kenteken, ook niet in het buitenland, zou nog is goed zoeken op dit forum, staat overal....

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/5 ... -schorsing
Laatst gewijzigd door SkiRon op ma 23 jan 2023, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
BoxerCamp
Berichten: 386
Lid geworden op: di 18 okt 2022, 20:07

Re: Schorsen camper

Bericht door BoxerCamp »

Ik wis (en weet) het ook niet.
Maar op de ANWB vragen site, werd deze ook gesteld en daar was het antwoord dat ook in het buitenland je niet bent verzekerd tijdens geschort.
Hieronder de link et info die ik tegenkwam.

https://www.anwb.nl/experts/vakantie/6/ ... buitenland
georgepo
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 17:24

Re: Schorsen camper

Bericht door georgepo »

Bedankt voor de laatste 2 reacties, ga ik dus niet doen. Wat mij betreft topic sluiten.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen camper

Bericht door Bob Diesel »

TS is nu bijna 8 jaar forum lid
Niks gelezen en geleerd :wink:

Schrijf de woorden
Schorsen+verzekeren
Eens in de zoekbalk rechtsboven :idea: :idea:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op ma 23 jan 2023, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Schorsen camper

Bericht door hathi »

Of je dan niet meer verzekerd bent,zou ik bij jouw verzekering vragen,….maar wie belet je de Camper in D te verzekeren,met 350 meter van de grens ,maak je wel een grote kans lijkt me,een kennis heeft ook een hypotheek afgesloten,op een Nederlands huis,…..tijden veranderen, wie weet !…en nee heb je,en ja kun je…….
Hans
georgepo
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 17:24

Re: Schorsen camper

Bericht door georgepo »

Jammer Bob! Ik ben niet zo'n forum bezoeker, er zijn velen die hier sporadisch komen! Een waardeoordeel over mijn bezoek mag je doen hoor.... maar dat zegt dan meer over jou! succes.
georgepo
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 17:24

Re: Schorsen camper

Bericht door georgepo »

hathi schreef:
ma 23 jan 2023, 21:16
Of je dan niet meer verzekerd bent,zou ik bij jouw verzekering vragen,….maar wie belet je de Camper in D te verzekeren,met 350 meter van de grens ,maak je wel een grote kans lijkt me,een kennis heeft ook een hypotheek afgesloten,op een Nederlands huis,…..tijden veranderen, wie weet !…en nee heb je,en ja kun je…….
Dank je wel Hans, hier heb ik wat aan! Er zouden meer mensen... een voorbeeld aan kunnen nemen. Afkraken is zeker achter een toetsenbordje zo makkelijk, we beginnen volgens anderen allemaal met 10 jaar ervaring. Morgen begin ik mij zoektocht.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Schorsen camper

Bericht door Zijspan »

De eventuele bekeuringen die je oploopt in het buitenland sturen ze gewoon via het Cjib naar jou huisadres toe.
En je camper staat geschorst je mocht er niet mee op de openbare weg rijden!
Ga je een stevige uitbrander krijgen en dan willen ze meer euro’s van jou.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gesloten