Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes

Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door henk en lila »

Dichter bij huis en dus niet echt ontopic hier. Maar als wandelaars kwamen wij dinsdag weer een stuk over het "Duits lijntje". Van Boxtel naar Wesel. Ook als fietsroute beschikbaar: kunnen jullie alvast trainen: https://www.visitbrabant.com/nl/routeov ... -nederland
Laatst gewijzigd door henk en lila op di 28 mar 2023, 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door marchugo »

En nog een Duitstalige website met veel fietsbare voormalige spoorlijnen, inclusief overzichten in tientallen Europese landen:

http://www.bahntrassenradeln.de/

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door Kroppie »

als ze de bielzen maar weggehaald hebben :D
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 254
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door poldertoerist »

Goede tips! Het is wel niet mijn topic, maar toch bedankt! Ik was vooral bekend met de vehnbahn routes. Maar leuk dat ik er nu nog een paar ken. Net een nieuwe fiets gekochte en ik hou erg van dit soort routes.. wat hm mag ook altijd wel, maar toch. Leuk, leuk, leuk.

I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Vias Verde



Bericht door marjasjaak »

marjasjaak schreef:
di 24 jan 2023, 11:51
Ja Bob, we hebben dat vaker gedaan, bijv. in Noord Frankrijk van Revin naar Charlevilles-Mézières, fiets in de trein en langs de Maas via de voie verte weer terug fietsen naar Revin.
Hartstikke leuk en als je niet heen en weer hoeft te fietsen zie je een groter deel van de voie verte :-B
Of, als het heuvelachtig is, kan je "omhoog" met de trein en omlaag op de fiets, zoals het geval bij de v.v de ojos negros.

Groet, Marja
Toen ik het bovenstaande schreef zaten we nog te fantaseren, maar vandaag dan toch echt "uitgevoerd".
We staan op de camping in Navajas en zijn vanmorgen op de fiets naar Segorbe gereden. Daar de trein gepakt naar Barracas en van daar terug gefietst naar de camping. Prachtige, goed onderhouden route van zo'n 40 kms, helaas nu ruw verstoord door de rook van de bosbranden wat verderop. Voor de luie fietser: van de 40 kms hebben we er hooguit 5 mee moeten trappen, bijna de hele route gaat heuvelaf maar niet te steil. Aanrader! En je kan de trein ook iets langer nemen als je zin hebt in een langere fietstocht.

Groet, Marja
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door Bob Diesel »

:clap: :clap:
Leuk dat het zo goed gelukt is
Veel plezier nog daar :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door marjasjaak »

Dank je Bob!
Gebruikersavatar
GdG
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 16:08
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door GdG »

The Scorpios schreef:
ma 23 jan 2023, 10:45
Vorig jaar in Spanje paar Vias verdes "gedaan" aan de hand van de app. En deze site https://www.viasverdes.com/en/itineraries/principal.asp

Maar eigenlijk zou ik de coördinaten willen invoeren, zijn die in gpx oid beschikbaar? Ergens? Iemand?
Dan zou ik onze route er beter op kunnen afstemmen...
Via de door TS genoemde website van de Vias Verdes kun je een KML bestand downloaden die je in bijvoorbeeld het programma BaseCamp kunt inlezen. Je ziet dan alle afzonderlijke "tracks" staan in gpx formaat. Deze kun je dan weer separaat opslaan op je computer en dan eventueel gebruiken om weer op je fietsnavigatie op te slaan (ik zelf gebruik hiervoor een Garmin). Je kunt dan eventueel de MyMaps kaart die op eerder genoemde website staat gebruiken als online overzicht.
Ik zelf heb deze week deze "conversie" gedaan en heb de gpx'en in een RAR bestand gezipt staan. Indien gewenst kan ik dit bestand per mail opsturen voor gebruik op eigen risico. Laat maar weten via een PB. Advies is om deze gpx'en voor gebruik wel te controleren aan de hand van een kaart op je navigatiesysteem of in BaseCamp met bijbehorende kaart bijv. OFM/OSM (Open Fiets Map/Open Street Map) als je dit programma hebt.

Grusé
Buscamper Adria Twin 2006, Fiat Ducato 2.8 JTD "Power"
Gebruikersavatar
Pallieter
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 16:06
Locatie: Fryslân

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door Pallieter »

Mooi aanbod Grusé. Ik heb je een PB gestuurd.

Hartelijke groeten,
Cor
You can't start a fire without a spark.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door janschrik »

Op de via verde van deTerra Alta in catalonie bestaat een service waarbij je bergaf kunt fietsen en men je met een busje terugbrengt tegen een schappelijke prijs
Knaus TI Sport 650 2007
Ad en Ria
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 03 jun 2020, 11:42
Locatie: Winkel NH

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door Ad en Ria »

ben wel benieuwd via wie dat is, graag wat meer info, aangezien ik over 3 weken die kant op wil,
Groetjes,
Ad en Ria
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Vias Verde: fietsen op oude spoorwegroutes



Bericht door janschrik »

Dit jaar de viaverde gefietst vanuit Bot in Catalunya, daar ligt de camping boven op de route, naar de kust (Ebrodelta) gaat het steeds bergaf. Terug is er een busjes service die je voor een redelijk bedrag weer terug brengt naar de camping
Knaus TI Sport 650 2007
Plaats reactie