Uitschrijven BRP

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door AadenAnke »

Eigenlijk is het simpel! Je moet bereikbaar blijven voor de overheid dus een briefadres en je bent bereikbaar! Niet bereikbaar dan ben je een spookburger en spoken bestaan niet! Alle juridische consequenties van spookburger (niet bestaan) zijn weet een jurist je wel uit te leggen

Gr Aad
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door bently »

Misschien heb je hier iets aan ? https://langdurignaarhetbuitenland.nl/
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door FrankdB »

Met-5-op-Reis schreef:
za 21 jan 2023, 23:51
Ik heb een adres, maar wil er niet ingeschreven staan….
Maar waarom dan niet?

Frank
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door Kroppie »

men zoeke het maar uit, al die flauwekul
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8494
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door EasyBee »

FrankdB schreef:
zo 22 jan 2023, 10:17
Met-5-op-Reis schreef:
za 21 jan 2023, 23:51
Ik heb een adres, maar wil er niet ingeschreven staan….
Maar waarom dan niet?

Frank
Combineer dat met
Met-5-op-Reis schreef:
zo 22 jan 2023, 0:55
Maar de woonhuis- en inboedelverzekering kunnen wel doorlopen…, hypotheek ook … geen probleem,
Huis wordt verhuurd en onze topic starter wil dus niet op dat adres geregistreerd staan.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door DiffRental »

Als dat de reden is, maar die VOF zal toch ook een adres moeten hebben……………

Wat is er tegen een briefadres?
Groeten Peter
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door AadenAnke »

Duister ? Misschien ja je kan tig redenen verzinnen ik ook maar als TS die niet noemt laat dan maar denk ik dan

Gr Aad
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door Pienmajer »

De woonplaats voor o.a. de motorrijtuigenbelasting en de inkomstenbelasting wordt niet bepaald aan de hand van de inschrijving BRP maar aan de hand van artikel 4 AWR.
In her aanhouden van bijvoorbeeld een onderneming (TS) of onroerend goed of een adres waar belangrijke post naar gezonden wordt, zijn relevante omstandigheden en kunnen een trigger zijn voor nader onderzoek door de betreffende overheidsinstanties. Mbt artikel 4AWR bestaat jurisprudentie, die het lezen waard is voor iemand die denkt dat je er met de uitschrijving BRP bent.
Wellicht ook nog de fictie van artikel 2.2 Wet IB lezen. Als je binnen een jaar terugkomt naar Nederland en in de tussentijd nergens anders (legaal) gewoond hebt,wordt je geacht Nederland nooit verlaten te hebben.
Vanbootnaarbus
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 19:30

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door Vanbootnaarbus »

Je zou eens contact kunnen opnemen met Anjo via Digitaxnomad.nl - zij adviseert NL die langer dan 8mnd naar het buitenland gaan (het moment dat je je formeel moet uitschrijven uit NL) en die nog een bedrijf hebben (zoals jij je VOF). Ik heb vorig jaar een eenmalig consult bij haar gehad en ik vond haar kundig en to the point en ze denkt met je mee en houdt rekening met hetgeen jij juist wil bereiken.
Uit eigen ervaring weet ik dat je met de Sociale Verzekeringsbank (SVB) ook het nodige zal moeten communiceren om de uitkomst te krijgen die je wenst qua doorlopen verplichte ziektekostenverzekering en dat dit sterk afhangt van je intenties qua verblijf in het buitenland en link met NL. Dit staat geheel los van jouw bereidheid om belastingen in NL te willen blijven betalen. Over het algemeen is de regel dat als je niet de intentie hebt om langer dan 2 jaar weg te blijven en dan terug te keren dat je in NL verzekerd dient te blijven voor de ziektekostenverzekering tenzij de SVB akkoord is dat je je elders verzekerd. Bij voorkeur kaart je dit op voorhand met hen af om te voorkomen dat je straks 2x betaalt (zowel bij een Ooms als een naheffing van een NL verzekeraar).

Misschien heb je hier ook nog iets aan? http://www.svbluepearl.com/papierwerk/
roma
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door roma »

Zeer interessante website. Heel wat hordes genomen.
TS moet zich eens afvragen of hij al die administratie wel aan wil. Hij wil het eenvoudig houden, begrijp ik volledig, maar zo zit Nl niet inelkaar.
Met-5-op-Reis
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 22:50

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door Met-5-op-Reis »

Pienmajer schreef:
zo 22 jan 2023, 16:04
De woonplaats voor o.a. de motorrijtuigenbelasting en de inkomstenbelasting wordt niet bepaald aan de hand van de inschrijving BRP maar aan de hand van artikel 4 AWR.
In her aanhouden van bijvoorbeeld een onderneming (TS) of onroerend goed of een adres waar belangrijke post naar gezonden wordt, zijn relevante omstandigheden en kunnen een trigger zijn voor nader onderzoek door de betreffende overheidsinstanties. Mbt artikel 4AWR bestaat jurisprudentie, die het lezen waard is voor iemand die denkt dat je er met de uitschrijving BRP bent.
Wellicht ook nog de fictie van artikel 2.2 Wet IB lezen. Als je binnen een jaar terugkomt naar Nederland en in de tussentijd nergens anders (legaal) gewoond hebt,wordt je geacht Nederland nooit verlaten te hebben.
dit heeft slechts zijdelings met de vraag te maken.. dit is van toepassing als ik bijvoorbeeld op curacao een huis huur en me daar inschrijf, terwijl ik in nederland verblijf, maar de belastingdienst probeer wijs te maken dat ik de curacaoase belasting wil betaling.. dit is bijvoorbeeld het geval bij mensen met een BV met een zogenaamd buitenlands bestuur...dat noemen ze belasting ontduiking, in dit stukje staat in heel moeilijke taal uitgelegd dat dat niet mag, maar.... dat wil ik ook niet...
ik wil gewoon weg, en me netjes (zoals dat hoort als je wat langer weg bent....)uitschrijven uit de BRP...immers dat is de wet..
Met-5-op-Reis
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 22:50

Re: Uitschrijven BRP...

Bericht door Met-5-op-Reis »

Vanbootnaarbus schreef:
zo 22 jan 2023, 16:32
Je zou eens contact kunnen opnemen met Anjo via Digitaxnomad.nl - zij adviseert NL die langer dan 8mnd naar het buitenland gaan (het moment dat je je formeel moet uitschrijven uit NL) en die nog een bedrijf hebben (zoals jij je VOF). Ik heb vorig jaar een eenmalig consult bij haar gehad en ik vond haar kundig en to the point en ze denkt met je mee en houdt rekening met hetgeen jij juist wil bereiken.
Uit eigen ervaring weet ik dat je met de Sociale Verzekeringsbank (SVB) ook het nodige zal moeten communiceren om de uitkomst te krijgen die je wenst qua doorlopen verplichte ziektekostenverzekering en dat dit sterk afhangt van je intenties qua verblijf in het buitenland en link met NL. Dit staat geheel los van jouw bereidheid om belastingen in NL te willen blijven betalen. Over het algemeen is de regel dat als je niet de intentie hebt om langer dan 2 jaar weg te blijven en dan terug te keren dat je in NL verzekerd dient te blijven voor de ziektekostenverzekering tenzij de SVB akkoord is dat je je elders verzekerd. Bij voorkeur kaart je dit op voorhand met hen af om te voorkomen dat je straks 2x betaalt (zowel bij een Ooms als een naheffing van een NL verzekeraar).

Misschien heb je hier ook nog iets aan? http://www.svbluepearl.com/papierwerk/
JA!! dank je , dit is iets wat lijkt op wat wij doen! ik kende ze niet, ben blij met de reactie! dank je!
ze betalen alleen geen wegenbelasting, maar dat stukje zoekt de boekhouder nu uit...
Met-5-op-Reis
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 22:50

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Met-5-op-Reis »

er zit hier toch minder ervaring dan ik had verwacht,
wel het hele jaar op stap....maar netjes uitschrijven ho maar.. :wink:
dank voor de reacties!
was in ieder geval weer leuk om te lezen hoe iedereen toch probeert mee te denken!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Bob Diesel »

De ervaring is er wel
Maar alle stukjes samen brengen , lastig
En dan heb je er altijd welke die het wiel opnieuw willen uitvinden
Daar hebben ze dan boekouders notarrissen en advocaten voor nodig :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gesloten