Uitschrijven BRP

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door MarceldeHoog »

Denk dat de meesten de 4 maanden per jaar in Nederland zijn (of smokkelen daarmee). En zich dus ook niet uitschrijven.

Zelf die ik veel onderzoek omdat we op termijn in een camper willen wonen (en werken), Nederland maakt dat helaas niet gemakkelijk. Wij willen ons echter niet uitschrijven.

Je camper op je bedrijf zou wellicht kunnen indien een onderdeel van je bedrijf camperverhuur is? Wegenbelasting en verzekering zal in dat geval wellicht stuk hoger zijn, maar het is ward te onderzoeken.

Onze overheid maakt helaas onconventioneel leven niet erg gemakkelijk.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Bas vd laar »

Gevalletje van hoe maak ik het mezelf zo moeilijk mogelijk...
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door DiffRental »

Wat ik niet wist en wat ik gisteren heb gelezen is dat de Nederlandse overheid wil dat je je uitschrijft als je langer dan 8 maanden buiten Nederland verblijft.
Nu snap ik de vraag ook beter. :wink:

Je maakt het jezelf niet makkelijk om legaal langer dan 8 maanden weg te blijven.
Ik vraag mijzelf zelfs af of je niet beter na 8 maanden even kan terugkomen.
Wat ik ook niet weet of er verwacht wordt dat je ook 4 maanden per jaar in Nederland moet zijn?
Dus 8 maanden weg, weekje Nederland en dan weer 8 maanden weg mag dat bv wel?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Cee Pee »

Langer dan 8 maanden buiten Nederland
Verblijft u in een periode van een jaar meer dan 8 maanden buiten Nederland? Dan moet u zich altijd uitschrijven bij uw gemeente in Nederland. Wanneer u dit niet doet, kunt u een boete krijgen.

De 8 maanden hoeven niet aaneengesloten te zijn. Het geldt bijvoorbeeld ook als u binnen een periode van een jaar 2 keer 5 maanden buiten Nederland gaat wonen. Het maakt daarbij niet uit of u uw huis in Nederland aanhoudt.

U schrijft zich bijvoorbeeld uit in de volgende situaties:

U gaat emigreren en u blijft permanent buiten Nederland wonen.
U gaat meer dan 8 maanden in een jaar buiten Nederland wonen voor werk, studie of stage.
U verblijft meer dan 8 maanden in een jaar op uw vakantieadres in het buitenland.
U gaat op (wereld)reis en u brengt meer dan 8 maanden in een jaar in het buitenland door.
U bent gedetineerd buiten Nederland en u verwacht dat dit langer dan 8 maanden gaat duren.

Bron
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door AadenAnke »

Die laatste is leuk :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door DiffRental »

Dus het blijft een terecht goede vraag van TS.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Cee Pee »

Ik proef hier weer echt twee smaken
Als er iemand vraagt hoe om te gaan met uitschrijven omdat je lang naar het buitenland gaat moet je er niet te moeilijk over doen.
Als er iemand vraagt hoe om te gaan met schorsen in het buitenland is de wereld te klein.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Bob Diesel »

Hebben we het al over de apk verplichting bij langer verblijf ih buitenland gehad :shh: :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13427
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door hathi »

Of over 100 kg teveel gewicht :-B ,mss het Nederlandse calvinisme ,of met een vingertje naar de ander wijzen,en zelf de zaakjes niet in orde hebben?., ik ben er aan intussen aan gewend
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Dafluc »

Nee, gaan we hier niet doen. Er zijn dingen die mogen en er zijn dingen die mogen niet. En dat is niet altijd even duidelijk. Soms is het echter wel gewoon duidelijk. Dan mag dat ook gezegd worden. Hier blijven we bij het onderwerp.
Afbeelding
Met-5-op-Reis
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 22:50

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Met-5-op-Reis »

allemaal zaken die genoemd worden die niks afdoen of toevoegen..


BobDiesel....camper is pas na 3 jaar APK plichtig...en ik wil een (bijna) nieuwe.. en anders tussendoor een weekje veluwe voor een APK'tje is ook best leuk

DiffRental....idd. de 8maanden(of 2/3 deel van een periode van 365 dagen) is bedacht voor allerlei toeslagen die worden misbruikt door mensen die onrechtmatig in het buitenland wonen, of daar hun gezin onderbrengen,en hier alleen ingeschreven staan.. ik zit GELUKKIG in de situatie dat ik overal aan meebetaal, en nergens recht op heb.

BasvdLaar hoe maak ik het mezelf zo moeiljk mogelijk...serieus? je hebt ook mensen die kijken nergens naar en doen maar wat...ik denk niet dat die al een jaar weg zijn, en nog anderhalf jaar weggaan met opgroeiende kinderen.... daar ben je voorbereiding en inzicht voor nodig, en de capacaiteit om informatie in te winnen en hindernissen te nemen..., dus mocht je zelf ooit iets willen,ergens niet uitkomen en denken "joh wat lastig, ik doe maar gewoon wat"..stuur me gerust een PB, voorkomt echt een hoop gezeik als je ergens anger dan 10 minuten over nadenkt... onbewust onbekwaam...heerlijk trouwens

MarceldeHoog idd....nl maakt het niet makkelijk....maar vast en zeker ook niet onmogelijk....ik ben er bijna uit... mocht de oplossing zich hebben ontvouwen deel ik 'm...."

CeePee: het valt me op dat de mensen met de meeste reacties de raarste reacties geven

Voor iedereen met de sterke drang zich af te vragen wat ik nou aan het plannen ben......
wij zijn als gezin 2022 een jaar op Curacao geweest, netjes uitgeschreven, netjes ingeschreven bij terugkomst.
let op.....daar komt ie......3 van de ""met5opreis" moeten gewoon naar school... ik reis namelijk met mn gezin, en niet met 4 vrouwen ofzo....
nu willen we 6 bmaanden op wereldreis, om daarna aan een campertocht van 12 maanden te beginnen.
dat is waarom uitschrijven zo belangrijk is...de wereldschool vervult wel de lesbehoefte van kinderen ....echter heeft iemand die in NL staat ingeschreven ook schoolplicht, nu schrijf ik me met plezier uit, immers ik heb toch nergens recht op, en belasting betaal ik sowieso wel...(gelukkig gaat het zo goed, ik betaal er liever voor, dan dat ik het nodig zou zijn...)
Maar zou dat nu stuklopen op het op naam zetten van een camper?
Natuurlijk niet.... de vraag is alleen hoe doen we wat juridisch juist is...
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door dedruivenplukker »

Ik denk ook dat je op het verkeerde forum zit met je vragen. :wink:

Wij hebben destijds alleen de kinderen uitgeschreven.....
Maar deze manier zal ondertussen wel dichtgetimmerd zijn.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door veetee »

Gooi eens een balletje op op het Zeilersforum, daar zitten ook vast gezinnen met kinderen die voor een paar jaar de wereld rond zeilen, dan hebben ze toch het zelfde probleem - je zal vast niet de eerste zijn in zo’n situatie…
Succes!

NB. Als het alleen om de ‘schoolplicht’ gaat: Er geldt geen schoolplicht in Nederland, wel een leerplicht… en dat leren (lesgeven) mag je ook zelf doen.
Kijk eens op https://www.wereldschool.nl/
Met-5-op-Reis
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 22:50

Re: Uitschrijven BRP

Bericht door Met-5-op-Reis »

Zeilers betalen geen houderschapsbelasting ..
Dat is de kern van de vraag …de rest toelichting ..
Laatst gewijzigd door Aloys op do 26 jan 2023, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gesloten