Skai leder op Armaflex plakken?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Ray Mond
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 dec 2022, 13:13

Skai leder op Armaflex plakken?



Bericht door Ray Mond »

Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring met Sky leder op Armaflex isolatie plakken?
Wat ik eigenlijk probeer te ontdekken is welke lijm(en) hiervoor geschikt zijn. Dus mocht men hier mee ervaring hebben dan verneem ik dat graag. Wat wel te doen, wat niet te doen, alle informatie is welkom.

Groet,
Ray Mond
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Sky leder op Armaflex plakken!



Bericht door amigob2 »

iedere contactlijm zal dit goed doen als je de gebruikershandleiding van de contactlijm goed volgt

Ga je er op/tegenaan zitten ?
Dan zou ik het niet doen, armaflex, is helemaal niet stevig en ik verwacht dat de armaflex gewoon los scheurt uiteindelijk.
X-term is dan volgens mij steviger. Maar beter is gewoon meubel schuim halen dan.
En allemaal met contactlijm
Ik ga binnen panelen met stof bekleden met schuim er tussen, maar dat wordt dus een meubel schuim geen isolatie.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
martijnoes
Berichten: 197
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Sky leder op Armaflex plakken!



Bericht door martijnoes »

Geen ervaring met Sky leer op armaflex. Maar wel met lijmspray icm vilt. Zorg dat de lijm geschikt is voor hogere temperaturen (>80°C). In de zomer loopt de temperatuur flink op in een camper.

Ik had eerst zwaluw den braven lijmspray, na verloop van tijd liet deze overal los. Was achteraf gezien ook maar toepasbaar tot +45°C.

Nu heb ik Frencken AS 1661 High Tack spray gebruikt, à 5,20 EUR per 500ml spuitbus. Wel even goed handleiding lezen en ventileren tijdens aanbrengen. Kan tot +90°C zeggen ze.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8667
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Sky leder op Armaflex plakken!



Bericht door seth_space »

Je bedoelde waarschijnlijk skai.
Daar zijn spuitbussen met lijm voor of bisontix.
Kijk eens hier
https://www.startpagina.nl/v/hobbys/vra ... een%20vast.

Zorg trouwens dat je de camper goed blijft ventileren zeker bij zonnig weer. Dat kan langere tijd gaan stinken in de hoge temperaturen.
Lijm op waterbasis (tapijt lijm) is dan minder erg
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Skai leder op Armaflex plakken!



Bericht door Bob47 »

Ik kan je mijn ervaring delen, nadat ik negatieve ervaring had met contact lijm. Plakt perfect maaar.... moet gelijk goed zetten . Geen mogelijkheid tot een beetje verschuiven. Vond dat geen succes en wel stress !
Uiteindelijk gewoon siliconenkit (vd de actión). Uit strijken met een kam mes (eenzijdig) dan sky ertegen en op je gemak nog wat verschuiven en corrigeren. Perfect kan je aanbevelen.

Succes !
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Skai leder op Armaflex plakken?



Bericht door amigob2 »

hier een manier om werken met contactlijm veel makkelijker te maken
https://youtu.be/DS44xukZmVM?t=306

Je kunt dus met een plaat strip, etc waar geen lijm op zit de twee oppervlaktes van elkaar houden.
En als je de handleiding volgt zal dat hulp materiaal niet vast gaan zitten, omdat contactlijm als het droog is alleen op contactlijm vast lijmt.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1591
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Skai leder op Armaflex plakken?



Bericht door tranny »

Kan prima.
Wel een goede hittebestendige contactlijm gebruiken, beide delen inspuiten met lijm en even aan laten drogen, en vervolgens met een latexroller (zo'n schapenvacht ding waarmee je een muur of plafond saust) het skai tegen de armaflex aan drukken zonder hierbij zoveel kracht te zetten dat de armaflex ingedrukt wordt.

Let er wel op dat een armaflex ondergrond slecht geschikt is voor de delen waar op gezeten of veel tegen aan geleund wordt, armaflex is namelijk geen vervanger voor een schuimvulling.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Ray Mond
Berichten: 4
Lid geworden op: di 06 dec 2022, 13:13

Re: Skai leder op Armaflex plakken?



Bericht door Ray Mond »

Hallo Allemaal,

Dank voor de reacties en de informatie. Dus een hetebestendige contact lijm zal het mee gaan. Die ga ik vinden!

Groet,
Ray Mond
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Skai leder op Armaflex plakken?



Bericht door neanderthaler »

als Armaflex er nog niet op zit kun je ook Wat anders nemen , je ook kan doen foam ondertapijt bij plaatselijke tapijt winkel denk aan leen baker of kwantum die hebben mooie flexibele ondertapijten die goed te vormen zijn die geschikt zijn voor div lijmen :thumbup:

succes met de keuzes
Bijlagen
schuifdeur bekleden  7-8-2014 025.JPG
schuifdeur bekleden 7-8-2014 025.JPG (149.74 KiB) 1317 keer bekeken
schuifdeur bekleden  7-8-2014 008.JPG
schuifdeur bekleden 7-8-2014 008.JPG (154.51 KiB) 1317 keer bekeken
Plaats reactie