Das niet de moeite waard dan helaas.
Gewoon door hobbelen met kantje boord dan maar!
Hoe zat het ook alweer met 10% extra? Hoe check ik hoe dat zit met die bejaarde dame van me? Aangezien Iveco ook 45-10 verkocht zit daar misschien wat in. Kan ik die ahw thuis laten
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Zoals het er nu voor staat gaat het hogere toegestane gewicht alleen gelden voor elektrisch aangedreven voertuigen. Dus niet voor onze campers op diesel.
Stel u voor dat er toch iets positiever aankomt? En dan nog van Europa: (als het klopt natuurlijk)
Ik ken het topgear- en adacgeluid. Dat het voor alle voertuigen zou gaan gelden. Alleen is dat naar mijn idee vooral wishfull thinking. Maar hee, de wonderen zijn de wereld zeker nog niet uit. Het is dus afwachten.
IN dit artikel staan wel meer dingen in die niet helemaal juist zijn;
Zo mag je straks met een rijbewijs B met zwaardere auto’s rijden en mag je vanaf je achttiende gaan solliciteren als vrachtwagen- of buschauffeur.
In de EU verordening561/2006 ( de " wet") staat , in hoofdstuk II art 5.1 dat de minumumleeftijd om en vrachtwagen te mogen besturen op 18 jaar is gesteld ,
Dat is nu al zo ,en niet straks dus
In de EU verordening561/2006 ( de " wet") staat , in hoofdstuk II art 5.1 dat de minumumleeftijd om en vrachtwagen te mogen besturen op 18 jaar is gesteld ,
Dat is nu al zo ,en niet straks dus
Stiekem hebben ze hier en in België dan toch nog een extraatje toegevoegd blijkbaar. Enkel 18 jaar als je ook de vakbekwaamheid doet.
Misschien dat ze daar nog een stapje verder in willen gaan?
Ach, we zullen het zien. Zelf ben ik er geen voorstander van, hoewel ze nu al zwaar overladen rondrijden zal het er niet op beteren als elke pakjesboer met 4.2 ton mag rondtoeteren. Hopelijk wordt de max snelheid voor +3.5t wel op 90 gehouden.
Best dat je naar de bron gaat en dus kijkt op de website van de eu wat de plannen en vooral de nagestreefde doelstellingen zijn van deze herziening. Welke problemen willen ze aanpakken en hoe willen ze dit oplossen. https://ec.europa.eu/info/law/better-re ... ewijzen_nl
Daar kan je het document (in het Engels) downloaden (Aanvangseffectbeoordeling - Ares(2021)2730447)
Verbeteren van de veiligheid op de Europese wegen is de rode draad.
Streven naar minder verkeersdoden op de toch al relatief veilige Europese wegen.
Meer opleiding
Betere medische screening
Dat werk.
Wat die opleiding betreft de jongens en meisjes die nu het opleidingstraject hebben afgerond kunnen beduidend meer met het spul als toen ik begon op de bok heb natuurlijk in de laatste 45 jaar best veel bijgeleerd en ervaring opgedaan. Waardoor je een soort van 6e zintuig krijgt voor gekke dingen op de weg. En die 18 jarige op de bok dat is al een tijdje zo en dat gaat best goed wat mij betreft het rijbewijs op splitsen tot zeg 2500kg en dan B+ 2500 Tot 4500kg
vandaag doen in een Seatje en morgen in een L4H3 voor PostNL rond racen in de woonwijk?
Zoals het er nu voor staat gaat het hogere toegestane gewicht alleen gelden voor elektrisch aangedreven voertuigen. Dus niet voor onze campers op diesel.
Het lijkt dat er uit EU andere geluiden gaan komen:
Het maximale gewicht dat je voertuig mag wegen met rijbewijs B wordt verhoogd van 3,5 ton naar 4,25 ton. Dit geldt dan in Nederland niet meer alleen als uitzondering voor elektrische bestelauto’s. De ophoging van het maximale gewicht moet vooral camperbestuurders helpen, hun voertuig is beladen vaak zwaarder dan 3,5 ton.
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op ma 30 jan 2023, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.