Hond mee naar Duitsland

Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Hond mee naar Duitsland



Bericht door B1gcheese »

We hebben het plan opgevat om dit jaar een uitgebreide ronde Duitsland te gaan doen gedurende 4 weken. We komen er vaak maar dan niet heel ver over de grens, en voor korte periodes. Nu hebben we nog niet zo lang een hond, en ik heb eens zitten kijken hoe Duitsers omgaan met honden. Wat me opvalt is dat ze bij het uitlaten vrijwel altijd aan de lijn blijven, en ik zie ze ook nog wel eens meegaan een restaurant of winkel in. Is dat gebruikelijk?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, neem je je hond(je) overal mee naar toe in Duitsland? Het gaat overigens om een klein tot middelgroot modelletje, net te groot om in een tas of mand op schoot te nemen en iets van 10 kilo.

camperhondje.jpg
camperhondje.jpg (288.03 KiB) 3783 keer bekeken
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door AadenAnke »

In Duitsland zie je inderdaad weinig honden loslopen. Zal wel een reden voor wezen ik denk daarbij aan wild e.d. Met enige regelmaat zie je wel stickers dat honden niet zijn toegestaan. De meeste Duitsers volgen regels beter op dan eigenwijze Hollanders dus als het niet is toegestaan om je hond los te laten zullen de meeste Duitsers het ook niet doen.
Informeren wat nu echt wel en niet mag zou ik doen bij de Duitse VVV als je wordt aangesproken voor iets dat niet mag lijkt me refereren aan de ervaringen van camperforumleden niet van enige invloed :lol:

Gr Aad
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door PE1OPQ Theo »

In Noord en Zuid Holland wonen ook de meeste eigenwijzen, gelukkig in de andere delen niet :mrgreen:

Gewoon mee nemen, doe wat je als vanzelfsprekend vind, dus niet in een druk bevolkt gebied je hond los laten lopen.
Hou er rekenschap mee, dat sommige honden als gevaarlijk worden beschouwd en een kapje om moeten.
Wij hebben hier met onze Hollandse Herder ( die ook bijzonder eigenwijs is :-B ) nooit geen last mee gehad.
Wel is de hond altijd aangelijnd, overal dus.

Theo
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door gjvonk »

Je kunt als vuistregel aanhouden dat er zeker binnen de bebouwde kom een aanlijnplicht is. Vaak zijn er ook "Hundekot" zakjes beschikbaar bij prullenbakken (beter geregeld dan in NL). Bij zwemplassen / strandjes wordt aangegeven als honden niet zijn toegestaan. Daar houden mensen zich aan en je kunt zelfs al worden aangesproken als ze ook maar denken dat je van plan was om naar de plas te lopen.

Toch zijn er genoeg plaatsen te vinden waar honden wel los kunnen spelen en rennen. Let in de vrije natuur wel op dat er vaak meer groot wild los loopt en ga ook af op je gevoel en wat je ziet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door Camperic »

Doe net als in NL (neem ik aan) wat je goed dunkt zonder voor overlast te zorgen.
Dat doen wij, ook in Duitsland :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door HeraAres »

Komen er al jaren in Duitsland komt ook omdat er familie woont.
Hond aan de lijn en de drolletjes opruimen.
Tijdens het rijden hond vast of in een reisbench die vast staat.
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Hond mee naar Duitsland



Bericht door Dirk Dreamer »

Dat er geen poepzakjes ter beschikking zijn onderweg vind ik een flauw excuus om niet op te ruimen.

Ik koop de simpelste , de zwarte , bij bol en komt op 2 cent per stuk. Daar moet je het niet voor laten toch. Het is natuurlijk wel tof als ze er zijn.

Ikzelf woon in een gemeente waar 5 hondenweides zijn (niet allemaal even mooi maar wel op wandelafstand voor iedereen. En de ideale plek om honden en baasjes uit de buurt te leren kennen). Bij ons staan er , her en der , 25 poeppalen (om de volle zakjes in te doen dus)…. Als ik een straat verder om loop (over de gemeentegrens is dat) dan heb ik het zakje een uur later nog vast…. Geen vuilbak niks. Over slechter en beter geregeld gesproken ….


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door B1gcheese »

Kijk dat de hond aangelijnd blijft en ik drollen opruim is wat mij betreft volstrekt logisch. Ook zit ze in de camper keurig vast in een tuigje en gordel. Het gaat me er meer om hoe met omgaat met honden in winkels, restaurants en OV bijvoorbeeld. Wat zijn de ervaringen op dat gebied? Want dat wil nog wel eens verschillen per land.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door AadenAnke »

Maar wat zijn de officiële regels nu de forumpakkans en het zal is leuk maar als je word aangesproken heb je daar weinig aan hoe klein de kans ook is

Gr Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door Camperic »

Dirk Dreamer schreef:
wo 11 jan 2023, 11:50
Dat er geen poepzakjes ter beschikking zijn onderweg vind ik een flauw excuus om niet op te ruimen.
Ik koop de simpelste , de zwarte , bij bol en komt op 2 cent per stuk. Daar moet je het niet voor laten toch.
Waar lees je dat dan? :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door B1gcheese »

Het gaat me helemaal niet om de forumpakkans, maar om ervaringen van andere hondeneigenaren die er al vaker komen. En hoe we ineens op het onderwerp van poepzakjes komen is me ook een raadsel.

Inmiddels heb ik al gelezen dat een kleinere hond gratis mee mag in het OV mits op schoot in een mand of tas. En anders een kaartje kopen tegen kindertarief.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door dieseltje+ »

Onze honden zijn altijd mee.
Dan hebben wij met Duitsland wel de beste ervaringen. Nou zijn wij geen wereld reizigers :-B
Je verantwoording neemt zoals je normaal ook doet, vinden wij Duitsland positief reageren, winkels, camping, steden, boot, veel leuke reacties..."mogen we met ze op de foto? "..etc :thumbup: Hebben Duitse Herders. Miss helpt dat :wink:
Musea en b.v. OV geen ervaring.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door HeraAres »

OV geen ervaring,restaurants,kleine winkels altijd even gevraagd of het kon meestal was het geen probleem.
Bij grote supermarkten laten we de hond in de camper zitten.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Hond mee naar Duitsland



Bericht door PE1OPQ Theo »

Net als in eigen land, kijk even op de deur en anders vraag voor het naar binnen gaan.
Vriendelijkheid kost geen geld, ook in Duitsland is dit zo.
En ze houden niet van de altijd beter wetende Nederlander, (dus ook Hollanders uit N en Z :D ) stel je vriendelijk op.
Onze ervaringen zijn met hond in Duitsland zonder meer positief :thumbup:

Theo
Bijlagen
Max1.jpg
Max1.jpg (81.04 KiB) 3624 keer bekeken
Plaats reactie