lekkere dikke jas: wel of niet?

Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Peter+Annie »

ducati 900 schreef:
zo 01 jan 2023, 21:22
Precies die Bob, in Italië verboden.

Ben.
Niet alleen in Italie hoor ,ook in Duitsland mag je met deze niet achter het stuur zitten (m als de auto rijdt dan hé)
Zou er vanaf de kap van de klomp een riempje lopen ,achter de hiel langs naar de andere kant van de kap , mag t weer wel.

DE Duitse wet schrijft voor dat je schoenen moet dragen die het wegglijden van de pedalen voorkomt ,althans als je niet als beroeps chauffeur onderweg bent , daar zijn de regels nog wat strenger.
https://deutscher-bussgeldkatalog.de/sc ... utofahren/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Bob Diesel »

Was in de tijd dat je nog een bon van DM 2,- of 4,4 kon krijgen :wink:

Trouwens voor die klompen nooit gehad

Genau wie das Autofahren mit offenen oder hohen Schuhen ist auch barfüßig Autofahren nicht verboten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Peter+Annie »

IK heb in Duitsland wel eens het gevoel dat de herren polizisten het zelf ook n iet precies weten , en dus maar een "verwarnung"aanbieden.
ZE vragen dan ook steevast "sind sie einverstanden ? dan accepteer je dus deze waarschuwing en heb je geen recht op verweer .
Men denkt: zo dat geld is in de pocket , flinke Holländer die t er weer uit krijgt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat van die dikke jas geldt ook in Nederland.
Die behoort dan aan de kapstok en dus heeft onze wegenverkeerswet het "Kapstok artikel".
Artikel 5 Wegenverkeerswet bepaalt dat het een ieder is verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Ik moest ooit een "bejaarde" klant ophalen bij een ziekenhuis welke aan de kant gezet was door de politie met bekeuring en al omdat hij met zijn arm in het gips in de auto was gestapt. Hij was, met diezelfde arm maar toen nog niet in het gips, gewoon naar het ziekenhuis gereden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 6:20, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door AadenAnke »

Ja we zijn zuinig op onze vloermatten he :lol:

Gr Aad
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Will »

Als er een winterjas aan te pas moet komen blijven wij thuis en een ook beetje vreemd in de maand mei. :lol3:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door rollercoaster »

Zelfde wat Aad al zegt, buitenschoenen komen niet in mijn cabine zie dit als een soort huiskamer van de ( betere ) chauffeur en die houden wij graag schoon, wij komen op diverse plekken waar allerlei rotzooi en vloeistoffen op de grond liggen wat ik meestal niet weet wat het is en dat wil ik niet in mijn cabine, uiteraard wel binnen schoenen aan.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door AadenAnke »

Ik denk ook dat het te maken heeft of je vast op een wagen zit of zoals steeds vaker voorkomt met meerdere personen gebruikt. Ik weet een bedrijf waar op vrijdagmiddag al een goedkopere oostblokchauffeur staat te wachten dat de wagen binnen komt en vol gas ervandoor gaat om in de nacht van zondag op maandag weer terug te komen. Je wil niet weten hoe zo’n wagen er dan vanbinnen uitziet :bang: ik zou er niet mee weg gaan maar ik heb makkelijk lullen :lol: zie best veel verschil met eigenrijders en chauffeurs bij kleine bedrijven ten opzichte van de grote prijsduikers. Ik heb de mazzel dat het de wagen is van 1 van de 2 bazen of die van de bazin als ik de bok opklim

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Bob Diesel »

Dat van een ,,vaste,, wagen past id niet meer in de 24 uurs economie
Er zijn bedrijven daar word de motor niet meer koud

Kon woest worden ,na slechts 1 verlof dag terug komen
Had er er die ene dag een roker op ,,mijn,, trekker gereden
Cabine stinken ,shag en as tussen de stuurkolom, asbak vol peuken

Krijg je als toentertijd 95% v collega's roker was :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door rollercoaster »

Dat wil je dan idd niet weten hoe zo'n wagen eruit ziet, alhoewel er ook wel nette Oostblokkers en ander gespuis bij zit, hebben wij bij ons bedrijf gelukkig geen last van, maar kom ze natuurlijk onderweg wel tegen en tegenwoordig veel met het nieuwste spul en als je dan ziet hoe dat er naar een paar maanden uitziet.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door Premiumliner »

Ik heb in de jaren 80 - 90 gewerkt voor o.a. de Gemeente LWD. De chauffeurs op de reinigingswagens veegden op vrijdag de veemarkthallen schoon na de wekelijkse vee verkopen op donderdag. Ik heb daar diep respect gekregen voor hun vakmanschap en toewijding. Op centimeters langs de muren en obstakels manoeuvreren. En de cabines van die wagens; je kon er van de vloer eten. Op zaterdag kwamen ze in hun vrije tijd de wagens weer schoonmaken op de Gemeentewerf. Ik denk dat je dat nu nog maar weinig tegen komt.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: lekkere dikke jas: wel of niet?



Bericht door AadenAnke »

O jawel hoor ken er nog zat die op zaterdag van de parkeerplaats ff naar huis hobbelen om de wagen te kuisen zoals onze zuiderburen zo mooi zeggen. Maar steeds minder helaas! Tegenwoordig is het bijna allemaal lease en verschillende chauffeurs. Vroeger als je lang genoeg ergens werkte kreeg je een nieuwe wagen ipv de afdankertjes van je collega’s die wagens werden gekocht en gingen soms wel 12tot15 jaar mee sommige bedrijven hadden nog een eigen monteur die werkte elk weekend :lol: kon je vaak met 1 blik zien ff bukken of je vers vet zag :shh:

Gr Aad
Plaats reactie