Temperatuurverschil voor en achter in de camper

Met de camper naar de sneeuw!
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Temperatuurverschil voor en achter in de camper



Bericht door panda58 »

Waarom heb je dan de mogelijkheid om ze dicht te zetten?
Tuurlijo je moet ze niet allemaal dicht maken.
Maar in de douche/wc ruimte zet ik de opening dicht.
Dan kom er nog genoeg warmte uit om teverwarmen.

Gr Jan
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Temperatuurverschil voor en achter in de camper



Bericht door willemzon »

Daar heb je een punt natuurlijk, volgens mij heb ik in de handleiding gelezen als bijv de truma te warm wordt er dan staat, heb je alle openingen wel open.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
mishendr
Berichten: 94
Lid geworden op: do 30 apr 2020, 14:00

Re: Temperatuurverschil voor en achter in de camper



Bericht door mishendr »

Onze Hymer halfintergraal uit 2013 (Ducato 250) is ook altijd kouder voorin. De Truma Combi staat helaas achterin onder het Queensbed. De lucht die voorin eruit komt vind ik ook altijd tegenvallen, ook al zet ik alle uitlaatopeningen achter dicht. Het is gewoon een enorme weg die de lucht af moet leggen. Met wintercamperen gebruiken we een afdekking op de ramen voor, ik zet de recirculatie van de auto dicht (dus geen lucht van buiten), ik heb zo’n speciale afdekking-deken voor bij de voetenruimte erin gezet, zover het lukt extra isolatie in de voordeuren (soort armaflex), maar wat vooral goed werkt: een klein elektrakacheltje met ventilator die op 220V werkt, en waarmee ik dan even bij de voorstoelen de boel opwarm.

Ik heb nog altijd het plan bekleding weg te halen, vooral bij de overgang van de voorcabine naar het camper-deel, en daar de isolatie te verbeteren. Ook de accubak is zo lek als een mandje, weet alleen niet of het slim is deze af te dichten.
Hymer T698CL Bianco Line 2013
LionTron 150A LiFePO4
Votronic VBCS 30/45/350
350Wp Solar
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Temperatuurverschil voor en achter in de camper



Bericht door Eric van den Heuvel »

AfbeeldingTruma heeft ook een extra blower beschikbaar die je zo kunt opnemen in eeen bestaand luchtsysteem. Werkt erg goed, Ik had hem geïnstalleerd in een lange caravan die ook een temperatuurverschil had tussen.voor en achter. Hij kan.synchroom lopen met de bestaande blower. Groet Eric
Plaats reactie