Camper of minibus op ferry naar Sardinië

Plaats reactie
Cincin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 jan 2019, 17:33

Camper of minibus op ferry naar Sardinië



Bericht door Cincin »

Hoi

Ik wil in de maand juni na sardinie. En nu ik bezig ben met het uitzoeken van de pont begrijp ik het even niet.

Mijn vw bus 2 meter hoog en 5 meter lang camper op kenteken

Ik vul alles in op de site direct ferries en vink camper aan de prijs 263€ nu pas ik aan na minibus dus de afmetingen blijven gewoon gelijk bus wordt niet groter of kleiner en die kost 165€ zelfde boot zelfde tijden. Iemand hier ervaring mee?

Mvg
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Camper of minibus



Bericht door Karelkaywa »

In het voorjaar zijn wij ook naar Sardinië geweest. Voor zover ik nog weet gaat een bus van 2 meter hoog op het dek voor personenwagens. Een camper is al gauw boven de 2,5 meter hoog. Wij stonden op het vrachtautodek. Dat verklaart waarschijnlijk de prijsverschillen.


Groeten Karel
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper of minibus op ferry naar Sardinië



Bericht door Bob Diesel »

Gewoon aanmelden als busje met de juiste maat :idea:
Bij betalen als ze moeilijk doen kan altijd
Heb je het (te) dure tarief betaalt ,ga je zeker niks retour krijgen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Cincin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 jan 2019, 17:33

Re: Camper of minibus op ferry naar Sardinië



Bericht door Cincin »

Bedankt voor de reacties.

Vind het idee van Bob wel de beste oplossing en daar dacht ik zelf ook al aan. Maar ben bang dat straks de terug reis 1500€ extra kost :-B :-B niemand ervaring hiermee?

Gr Niels
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper of minibus op ferry naar Sardinië



Bericht door TestCase »

Waar je moet staan bepalen de laders/stuwadoors bij oprijden van ferry en is niet afhankelijk van de prijs van het ticket.
Inderdaad, de juiste afmetingen opgeven en laagste prijs zoeken, nog nooit problemen mee gehad.

Begin december uit Marokko wilden die stuwadoors mij ook omhoog hebben, personenwagendek op. Heb gewoon geweigerd, vond de helling te steil m.b.t. overhang achter. Daarna reed ik, eigenwijs en ga de discussie niet aan, langzaam het vrachtwagendek op, niemand hield mij tegen en binnen werd ik netjes geholpen met parkeren.

//Kees


Laatst gewijzigd door TestCase op do 29 dec 2022, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Cincin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 jan 2019, 17:33

Re: Camper of minibus op ferry naar Sardinië



Bericht door Cincin »

Mooi mooi

Dan denk ik dat ik dit weekend via ferries direct de overtocht ga vast zetten op minibus.

Mvg
Plaats reactie