TomTom Go Truck

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

TomTom Go Truck



Bericht door GuyVV »

Ik heb de TT Go van Google gedownload. Ik ga deze gebruiken op met Android Auto op mijn Zenec. De oorspronkelijke meegeleverde IGO crasht constant, dus waardeloos.
Als ik nu de TT instel op vrachtwagen en tolwegen uitschakel, dan wil ie niet op snelwegen. Bij IGO werkt dat wel. Daar kan je dat instellen, en dan neemt ie bv. in Frankrijk geen tolwegen, maar wel de gewone snelwegen. In België mag je met een vrachtwagen (hier dus een camper van -3.5t) wel gratis op de snelwegen. TT ziet dat als een tolweg. Idem in Duitsland.
Bij profiel staat dat ik "Geen Gevaarlijke Vracht' vervoer. Gewicht staat op 1.7ton per as.
Kan dat opgelost worden? Anders voor mij ook al geen TT truck.
Guy
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tomtom Go Truck



Bericht door Aloys »

Ik heb een truckversie in de VS gebruikt. Viel me wat tegen: hij stuurde ons om leuke plaatsjes heen waar je met een camper wel door mag, maar met een vrachtauto niet. Vond ik niet zo handig...

Overigens, je gebruikt de truckversie voor een camper van -3,5 ton? Wat bedoel je met -3,5 ton? Dat ie lichter is dan 3,5 ton?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tomtom Go Truck



Bericht door TestCase »

Stel de TT in op bestelbus en niet op vrachtwagen, beter?

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tomtom Go Truck



Bericht door Aloys »

Bij mij kon dat niet, het was een iGo uit China, kwam té kort voor de reis aan en was een verkeerde levering: speciaal bedoeld voor vrachtauto's.
Voor die € 35 dachten we: laten we het maar proberen, beter dan niets.

We waren overigens niet eens met een camper, maar met een SUV.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tomtom Go Truck



Bericht door Bob Diesel »

Schrijf ik nog 1 x :crazy:
Stel hem in op BUS, lichter als 3,5 ton ,dan mag je overal komen
Ook daar waar een truck dat niet mag
Kan je ook de afmeting in geven

Het busstation ligt meestal ook ih midden vd stad :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: TomTom Go Truck



Bericht door freedom2 »

GuyVV schreef:
ma 26 dec 2022, 12:00
In België mag je met een vrachtwagen (hier dus een camper van -3.5t) wel gratis op de snelwegen. TT ziet dat als een tolweg.
Vrachtwagens betalen wel tol, nl rekeningrijden. Dus logisch dat dit als tolweg aanzien word voor vrachtwagens.
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: TomTom Go Truck



Bericht door GuyVV »

1. TT is niet in te stellen als bus. Keuze uit Auto of Vrachtwagen.

2. Met een vrachtwagen is het tot 12 ton gratis rijden in België. Dus ik stel TT in op 3.5 ton en hij gedraagt zich als een +12ton. In Duitsland is dat vanaf 7.5t. Dus met mijn camper, minder dan 3.5t mag ik in B en D rijden zonder tol.
Guy
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: Tomtom Go Truck



Bericht door GuyVV »

Aloys schreef:
ma 26 dec 2022, 12:14
Ik heb een truckversie in de VS gebruikt. Viel me wat tegen: hij stuurde ons om leuke plaatsjes heen waar je met een camper wel door mag, maar met een vrachtauto niet. Vond ik niet zo handig...

Overigens, je gebruikt de truckversie voor een camper van -3,5 ton? Wat bedoel je met -3,5 ton? Dat ie lichter is dan 3,5 ton?
Camper is 'officieel' minder dan 3.5t, met max van 3.5t. Heb trouwens getest met 2t tot 7t. Blijft hetzelfde.
Stel je in als Auto, dan doet ie het wel goed.

Andere opmerking: standaard stelt ie bij installatie een stem (Ellen) in. Ik heb die op de smartphone veranderd naar een andere (Bram). Daar werkt die Bram-stem wel maar in AA blijft ie bij Ellen.
Guy
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TomTom Go Truck



Bericht door TestCase »

Bij mijn TT versie heb ik de mogelijkheid allerlei profielen te kiezen en dacht dat dit universeel was, helaas.
Afbeelding
Ik gebruik AA niet dus over de stemmen kan ik niets zeggen. Misschien de stem Bram verwijderen dan moet AA wel?
//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: TomTom Go Truck



Bericht door GuyVV »

TestCase schreef:
ma 26 dec 2022, 15:47
Bij mijn TT versie heb ik de mogelijkheid allerlei profielen te kiezen en dacht dat dit universeel was, helaas.
.... (knip) ....
Ik gebruik AA niet dus over de stemmen kan ik niets zeggen. Misschien de stem Bram verwijderen dan moet AA wel?
//Kees
Ik heb gewoon de versie van Google Play gedownload. Is de jouwe ook een Tomtom Go?
Die stem verwijderen ga ik morgen wel eens proberen. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Guy
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: TomTom Go Truck



Bericht door TestCase »

Ik heb een zgn. 'mod' (gemodificeerde) van internet gedownload, dus niet bij Google, werkt prima. Of deze ook AA ondersteund weet ik niet.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: TomTom Go Truck



Bericht door GuyVV »

TestCase schreef:
ma 26 dec 2022, 17:17
Ik heb een zgn. 'mod' (gemodificeerde) van internet gedownload, dus niet bij Google, werkt prima. Of deze ook AA ondersteund weet ik niet.

//Kees
Enkel de versies uit Google Play (geldt voor alle apps) werken met AA. Helaas.
Guy
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: TomTom Go Truck



Bericht door Sandor Gora »

" op de smartphone veranderd naar een andere (Bram). Daar werkt die Bram-stem wel maar in AA blijft ie bij Ellen."

Moet je in AA wellicht de Google stemmen nog aanzetten? Ik ken AA niet, op mijn Samsung telefoontje kom ik er zo:
Instellingen > Toegankelijkheid > Schermlezer > Instellingen > Tekst naar spraak > Voorkeursengine > Spraakservice van Google > Tandwieltje > Spraakgegevens installeren > Nederlands.

Daar kiezen uit 1 van de 5 stemmen. Ik vind stem 3 prettig. Spraaksnelheid en toonhoogte zijn aan te passen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: TomTom Go Truck



Bericht door GuyVV »

Zo doe ik het ook, maar AA neemt die instelling niet over. En in AA is daar geen instelling voor.
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 26 dec 2022, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Guy
Plaats reactie