Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Pa1zx »

Ok wie wil dit proberen het zelf geen ziggo.

1. Zoek op de telefoon waar ziggo go app op werkt je wifi mac adres. Als je verbonden met wifi.
Ben je verbonden via het telefoon netwerk gebruik je die.
2. Verander in de Google Chrome het mac adres met die van je telefoon
3 log met je telefoon in op de ziggo app.
4. Log nu de telefoon uit en log direct in met de Chrome in op de ziggo app.

Let op dat als je van wifi netwerk veranderd eerst met de telefoon moet inloggen alvorens je de app op de Chrome gebruikt.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door TestCase »

Niet doen deze test!
Dit resulteert in twee apparaten met hetzelfde mac adres waardoor ze ook hetzelfde ipadres krijgen en je apparaat niet meer goed werkt!



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
DJSmiley
Berichten: 4033
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door DJSmiley »

Dubbele macadressen in je netwerk gaat de meest rare ellende opleveren. Dat moet je niet willen.

Overigens zal dat ook weinig uitmaken. Ziggo kan het macadres niet zien. Het macadres is alleen op L2 zichtbaar en dat zit achter je router.

Ziggo mag/kan/zal het macadres ook niet gebruiken als client identifier, omdat dit privacy gevoelig licht en ook vanuit Google afgeraden wordt en voor specifieke doeleinden zelfs de google policies overtreed.

Wel kan het goed zijn dat Ziggo in de app de OS versie meestuurd. Dat is heel logisch ivm bepaalde features die niet onder elke versie beschikbaar zijn. En daarmee kunnen ze ook een telefoon (Android) identificeren van een Chromecast (GoogleTV) en op die manier de app dus beperken.

Dat geld alleen als je dus de app zelf draait onder het OS van de Chromecast. Ga je Chromecasten, dan streamt je telefoon niet, maar pushed de streaming URL naar de Chromecast die op zijn beurt verbind. De data loopt dus tussen Chromecast en de bron, niet vanaf je telefoon naar de Chromecast. De telefoon is alleen maar 'command en control'.

De app op de Chromecast (dus onder GoogleTV) installeren kan je dus andere beperkingen opleveren dan streamen. Met sommige vpn providers kun je idd GPS faken maar dat werkt alleen op Android, niet op IOS. Ik betwijfel ook of het werkt op GoogleTV.

Makkelijkste is voor nu gewoon geluk hebben en een tv provider die voorlopig nog onder oude contracten valt en eea nog niet zover heeft dichtgespijkerd. Maar dat is een kwestie van tijd, contentboeren zijn steeds stricter aan het worden en hun primaire belang is $$$$$, niet de klantervaring. Ze doen ook hard hun best om de Ziggo's van de wereld het moeilijk te maken zodat mensen eerder hun eigen (videoland, discoveryplus enz) gaan nemen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Pa1zx »

Ziggo kijk volgens mij wel naar het mac waarom doet een telefoon tabblad etc het dan wel?

Het dubbele mac geeft alleen problemen als je de telefoon weer op t wifi netwerk zet. Maar waarom zou je dat doen.

Zelf heb ik geen ziggo werk via een ander systeem en heb tot nu toe nergens in Europa geen tv of streaming app kunnen gebruiken.

Ik probeer allen maar mee te denken en te helpen een oplossing te zoeken voor hen die ziggo app willen draaien.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door FrankdB »

DJSmiley schreef:
ma 26 dec 2022, 13:09
Overigens zal dat ook weinig uitmaken. Ziggo kan het macadres niet zien. Het macadres is alleen op L2 zichtbaar en dat zit achter je router.
Maar de ziggo app zou lokaal het MAC adres kunnen lezen en terugsturen naar de Ziggo servers.
DJSmiley schreef:
ma 26 dec 2022, 13:09
Ziggo mag/kan/zal het macadres ook niet gebruiken als client identifier, omdat dit privacy gevoelig licht en ook vanuit Google afgeraden wordt en voor specifieke doeleinden zelfs de google policies overtreed.
Ik weet niet of ziggo het doet maar apps als F1pro en netflix kunnen het gebruik beperken tot specifieke apparaten. Daar is enige vorm van client identifier voor nodig. Alleen OS versie lijkt me daarvoor niet voldoende.
'.
DJSmiley schreef:
ma 26 dec 2022, 13:09
De app op de Chromecast (dus onder GoogleTV) installeren kan je dus andere beperkingen opleveren dan streamen. Met sommige vpn providers kun je idd GPS faken maar dat werkt alleen op Android, niet op IOS. Ik betwijfel ook of het werkt op GoogleTV.
Deze zomer was het mogelijk om de Ziggo app op de nieuwste Chromecast/Google TV via VPN in het buitenland te laten werken. Daar waren geen trucs voor nodig met GPS. Ik heb nog niet gehoord dat deze configuratie niet meer zou werken. Toegegeven, de persoon in kwestie is in de tussentijd niet meer op pad geweest.


Frank
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door appellover »

Gebruik geen Ziggo go meer hoor ,ook thuis niet ,gebruikte inlog van mijn dochter vanaf de ipad via chromcast naar smart tv met ingebouwde chromcast .Maar was er te lui voor om de ipad als afstandbediening te gebruiken .Nu veel betere oplossing ,lptv,ok kost wel 65€ perjaar maar heb wel alle ziggo sport en viapalay ,had mijn dochter niet ,moest ze weer extra voor betalen.En werkt gewoon met de afstandbediening van de tv .

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door TestCase »

De Ziggo app kan het mac adres in theorie hiervoor gebruiken en lijkt dit ook te doen voor identificatie lees ik hierboven. Niet zelf getest en wist ik niet, mogelijk biedt dit een uitweg voor de problemen.

Alleen het mac adres wijzigen zou ik niet aanraden omdat dit later tot allerlei problemen kan leiden wanneer je er niet meer aan denkt dat het gewijzigd is.

Kaartje eraan hangen, als herinnering, met originele mac adres, en vanwaar je het gekopieerd hebt, is een optie voor de gevorderden.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Cosmoscar »

Mijn oplossing van een week of wat terug:

Tijdens bovenstaande zat ik bij instellingen van de chromecast te neuzen en daar lijkt de oplossing te vinden.
Een opmerking bij de antwoorden over de mogelijk tekorstschietende geheugen capaciteit van de TV, bracht me op het idee dat de wifi snelheid wel eens oorzaak zou kunnen zijn. Verder zoekend zag ik dat er diverse voorgeinstalleerde apps op de chromecast staan. Er stonden ook 2 versies van Videoland op, disney, HBO en het niet werkende ziggo go natuurlijk. Na wat zoekwerk bleek ik deze overbodige ballast te kunnen verwijderen. Afgeslankt blijkt de chromecast niet meer te bufferen. :bow:


Na 3 avonden kijken kan ik melden dat hiermee het probleem is verdwenen.
Een jaar lang zitten knijen en nu opgelost, pffffff

Nu 2 maanden of zo verder werkt het nog steeds!

Groet
Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Frankenellen »

Top👍
Zal ook eens kijken of ik wat apps kan verwijderen In de chromecast.
Dat bufferen is idd wel vervelend😀
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door janschrik »

Frankenellen schreef:
do 22 dec 2022, 15:34
En wat zou hier de oplossing zijn?
Probeer eens met een VPN ertussen
Knaus TI Sport 650 2007
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Pa1zx »

Het bufferen zou je kunnen mischien kunnen
oplossen door via timeshift 1 minuut stil te zetten?

Zelf geen last van. Maar ja 8Gb Ram en 64 Gb Rom
geheugen.
Tevens Usb stick voor de timeshift en opnames.
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Frankenellen »

Om het bufferen tegen te gaan heb ik inmiddels een hoop apps verwijderen in de chromecast.
Heb al een aantal dagen geen buffering probleem meer. Hoop dat het zo blijft, maar ziet er goed uit :wink:

Edit:
Bedankt voor de gegeven oplossingen👍👍
Laatst gewijzigd door Frankenellen op wo 04 jan 2023, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Cosmoscar »

Frankenellen schreef:
wo 04 jan 2023, 8:53
Om het bufferen tegen te gaan heb ik inmiddels een hoop apps verwijderen in de chromecast.
Heb al een aantal dagen geen buffering probleem meer. Hoop dat het zo blijft, maar ziet er goed uit :wink:
Mooi om te horen dat het is gelukt!
Ook mooi dat dit forum een plaats is waar dit mogelijk is, elkaar helpen.

Groet
Oscar
LMC i605
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Simpele stabiele oplossing



Bericht door Adria 640 SLX »

Na veel inlezen op dit forum, en uitzoekwerk gebruik ik (dezelfde oplossing als Camper-T) de volgende zeer stabiele werkwijze om TV te kijken, geen gedoe met proxys, VPN providers, mac adressen clonen en cromecast perikelen.

Neem een betaald abonnementje op NLziet. € 7.95 per maand (maandelijks opzegbaar). Kijk in geheel Europa zonder beperkingen.
Gebruik je telefoon als hotspot, of via een MiFi router.
Data provider: BV bij KPN 50 GB (in geheel Europa) per maand, en eventueel (samen) delen voor € 35,= per maand (maandelijks opzegbaar)
Koop een "domme" led monitor Philips 242V8LA €110,11 en sluit daarop een Xiaomi 4K Mi tv-stick €49.95

Afbeelding

Diverse campings hebben al goede WiFi waardoor je helemaal geen 4G data nodig hebt. Zonder aan de paal te staan kon er de hele avond TV worden gekeken, verbruik van bovengenoemde is (23W) minimaal. (95 AH accu, 110 watt zonnepaneel)

Klaar is kees.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Adria 640 SLX op do 18 mei 2023, 11:09, 3 keer totaal gewijzigd.
One Life Live It
Plaats reactie