Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Frankenellen »

Hoi,

Heb de Ziggogo app geïnstalleerd, chromecast aangesloten op mijn tv, Huawei B818 263 voorzien van datasim. Dacht fijn lekker weg. S’avonds tv kijken.

Helaas werkt het niet zo bij ons🤔
Kan op de tv wel Netflix, HBO etc kijken, maar geen tv programma’s via de Ziggogo app.

Melding:
“helaas je kan deze video volgens afspraak met de contentaanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken
je moet verbonden zijn met je Ziggo thuisnetwerk”

Kan wel via mijn Iphone tv kijken via de Ziggogo app.
Maar kan deze dus niet streamen (via chromecast) naar mijn tv?? Nu lees ik dat de nieuwe chromecast 2020/2022 dit wegens rechten niet meer doet?
De oude zwarte chromecast kan dit (nog) wel.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)?
En wat zou hier de oplossing zijn?
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Ziggo go, chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Camper-T »

Er is behoorlijk wat informatie over Ziggo Go v.s. Chromecast. Heb je de volgende links al bekeken en de opties uitgeprobeerd?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... n/streamen

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/ ... td-p/20898

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/ ... td-p/38657


Ik heb onze kleine camper TV 'slim' gemaakt met een Xiaomi TV HDMI stick die op Android TV draaid.
Geen gedoe met streamen vanaf een ander apparaat, aanmelden op Wifi of hotspot en kijken maar.
Hiermee kun je in de Playstore de Ziggo GO app downloaden en dat werkt prima, nooit beperkingen.
In het buitenland werkt Ziggo niet, dan gebruiken wij de NLZiet app en die werkt wel in alle landen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Ziggo go, chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Frankenellen »

Had die links idd gezien.
Heb inmiddels de iPad gevonden en zag de topic waarin JaapB uitleg gaf hoe dit te gebruiken.
Ik ga dit eens proberen😉

Wij willen idd ook naar het buitenland en is dan kunnen wij Ziggogo niet gebruiken?
Dan ga ik ook eens kijken naar NLZiet.
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Frankenellen »

Ipad werkt niet meer helaas.
Is het ook mogelijk om een hotspot te maken op 1 iphone en dan via een andere Iphone via die hotspot een verbinding maken met de chromecast? En dan te streamen?
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door FrankdB »

Het kan wel, dat wil zeggen: ik ken iemand die het deze zomer is gelukt de Ziggo App op zijn chromecast in het buitenland aan de praat te krijgen. Het is wel netwerken-voor-gevorderden.

Lees deze discussie voor details: https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8481952.

Frank
Gebruikersavatar
Frankenellen
Berichten: 340
Lid geworden op: do 22 jul 2021, 7:20

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Frankenellen »

VPN ben ik nog niet aan toe gekomen, maar ik heb wel een oplossing voor mijzelf gevonden. Wij hebben nl een Canal Digital abonnement. Samen met de chromecast, Huawei B818 263 en Canal Digital kunnen wij gewoon tv kijken. Werkt eigenlijk hetzelfde als met Netflix, HBO etc.
Gewoon goede ontvangst en zonder buffering😀
Hoef dus niet verder te kijken😉

Bedankt voor de reacties in ieder geval. En misschien heeft iemand hier wat aan!
Veroordeel niemand door vooroordelen!
***RollerTeam Zefiro (2015)***
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door FrankdB »

:thumbup:
borretje
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door borretje »

Wij hebben de huawei ook .Prima ding. We hebben oud laptopje met de nodige filmpjes en de ziggo app. Koppelen deze laptop et hdmi aan tv. Werkt ook prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door JaapB »

Ziggo ziet een Chromecast of een Smart TV als een “vast” toestel met vast IP adres.
Een GSM of Ipad is een “los” toestel. Mobiel toestel.
Dat kunnen ze moeilijk blokkeren.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door DJSmiley »

Sommige TV providers vereisen GPS. Daarmee controleren ze of je in het buitenland bent of niet, om te voorkomen dat mensen een VPN gaan gebruiken.

Op Android kun je dat ook wel weer faken overigens.

Het verschilt per provider wat wel en niet kan. En het apparaat waarop het draait speelt ook mee, soms mag bv chromecasten wel, maar een app op een chromecast zelf weer niet..

De contentleveranciers stellen steeds strengere eisen en willen op steeds meer dingen invloed hebben. Afhankelijk van de contracten zie je dus dat bij provider A bepaalde dingen (nog) wel kunnen, maar bij provider B weer niet. En als contracten vernieuwd worden kan het zo weer anders zijn.

Sommige series mag je bv wel in NL kijken en streamen, maar in het buitenland weer niet. Of in sommige landen wel, andere weer niet. Heb je F1TV abbonement? Dan kun je prima F1 kijken maar zit je bv in de UK, dan kun je ineens weer niet de race live kijken, want daar heeft Sky weer exclusief de rechten.

TV terugkijken? Mag, als je provider maar genoeg betaald. Reclame doorspoelen dat mogen ze niet faciliteren, die moet je verplicht kijken. Kijkgedrag/doelgroep rapporteren naar de RTL/Talpa's van de wereld, wordt ook bij sommige partijen al benoemd (kunnen ze de reclame op aanpassen)
Een TV plaform als provider opzetten wordt ook steeds moelijker, want ze vinden veel dingen niet veilig genoeg (want stel dat iemand het opneemt!). Je zal dan ook zien dat een hoop providers de komende jaren gaan overstappen van hun eigen oplossingen naar de grote bestaande partijen, want het wordt bijna onmogelijk gemaakt. (GoogleTV zie je in opkomst komen bv)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Pa1zx »

De locatie kan in surfshark door 1 klik op de knop worden overgenomen en geeft dan de locatie van de vpn server als locatie aan.
Probleem van GPS omzeilt
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door appellover »

Dat dacht ik ook met surfshark ,maar bij derde keer inloggen “ vpn en/of proxyserver uitzetten “ kontakt gehad met surfshark maar was probleem dat niet zo maar te verhelpen was.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Pa1zx »

De vpn moet niet uit en van de proxy server moet je afblijven je moet optie override GPS locatie aanzetten.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door TestCase »

Ik vermoed dat je ziggo wilt casten naar je google stick in de tv.

Veel mensen weten niet hoe casten eigenlijk werkt, je stuurt nl. de link van de video naar die google stick en die haalt het zelfstandig op, daarna kan de telefoon eigenlijk gewoon uit.
Op je telefoon/tablet kun je in het buitenland gewoon ziggo kijken want je logged in op de app en dat gaat goed, ziggo ziet dat je een abbo hebt.
Wil je die nu casten naar de tv dan gaat die stick zelfstandig naar ziggo, alleen zonder je abbo gegevens want die stuurt de cast opdracht nl. niet mee, dus ziggo antwoordt met helaas.

Heb je een stick met daarop de ziggo app geïnstalleerd dan kun je daarop bij ziggo inloggen en gewoon content afspelen want de app op die stick stuurt je abbo gegevens mee, ziggo ziet dit als een soort tablet/phone. Dit is dus ook niet casten.

Op een simpele chromecast zit die ziggo app niet en dus kan ziggo niet zien of je een abbo hebt, BEHALVE wanneer je thuis via het ziggo netwerk bij ziggo binnen komt.
Ik heb thuis ziggo tv maar kpn internet en kan dus ziggo ook niet casten naar tv.(totdat ik zo'n stick met de ziggo app er op koop maar dan is het geen casten meer.)

Heb je thuis een ziggonetwerk én een vpn/proxy server en je maakt in de camper een wifi netwerk dat via die thuis vpn/proxyserver loopt dan werkt het wel vanuit de camper. Ziggo denkt dan dat je thuis zit. Maar dit is hogere netwerkkunde
//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie