Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door TestCase »

Klopt helemaal!
Alleen NLZiet heeft niet alle zenders zoals Ziggo thuis en daarom gaat men proberen dit toch te realiseren.

Bij ons thuis gaat het tv abbo er uit en met een stick via NLZiet of andere iptv provider kunnen we toch kijken.

(Wij hebben en willen geen tv in de camper, kijken af en toe op de tablet naar het journaal of iets héél specifieks.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Adria 640 SLX »

Snap ik, maar voor mij dekt e.a. de lading. Heb ook overwogen om dit thuis te realiseren, maar een los internetabonnement is ook nog best prijzig, en het verschil is niet heel groot als je een inclusief abonnement neemt.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 04 feb 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
One Life Live It
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door TestCase »

Bij bijv. Delta scheelt dit €12,- per maand.
Met NLZiet sluit ik een goedkoper abonnement af dat ik kan stopzetten in de maanden dat we met de camper weg zijn. Afgelopen jaar waren we 6 maanden niet thuis.
Met de tweede tv op de slaapkamer scheelt dit nog eens €5,- extra per maand.

Net voor nog geen €50,- de Google TV 4k Chromecast besteld. De oude Chromecast gaat in de tv op de slaapkamer. Ziggo gaat de deur uit.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door appellover »

Afbeelding
Dit kost glasvezel (fibra) in Spanje .Is dus niet zo gek dat de pensionada hier in Spanje stoppen met schotel en overgaan op fibra en iptv ,totaal 20€ ,internet en alle mogelijke tv zenders incl.espn ,alle ziggo sport,eurosport viaplay,f1 .Geen Canal Digital meer nodig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door Adria 640 SLX »

JohnB52 schreef:
za 14 jan 2023, 13:00
TV kijken op 4G vréét data, dus je moet uitkijken welke simkaart je gebruikt. De beste is nu van datasimkaarten.nl voor €3,99 per dag met dekking geheel Europa (inclusief Turkije). Groet, John
Streamen kan inderdaad heel hard gaan, € 3.99 per dag is nog een keer te doen.
appellover schreef:
do 19 jan 2023, 13:05
Afbeelding
Dit kost glasvezel (fibra) in Spanje .Is dus niet zo gek dat de pensionada hier in Spanje stoppen met schotel en overgaan op fibra en iptv ,totaal 20€ ,internet en alle mogelijke tv zenders incl.espn ,alle ziggo sport,eurosport viaplay,f1 .Geen Canal Digital meer nodig.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Precies, en geen dure schotelinstallatie meer nodig.
One Life Live It
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door CaradoT135 »

Adria 640 SLX schreef:
do 19 jan 2023, 20:38

Streamen kan inderdaad heel hard gaan, € 3.99 per dag is nog een keer te doen.

Precies, en geen dure schotelinstallatie meer nodig.
Als er gemiddeld 30 dagen in een maand gaan betaal je € 120,- in de maand, ik kijk TV voor iets minder, € 26,95 per maand met de schotel, en dan hoef ik ook niet eens aan de data te denken.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door DJSmiley »

JohnB52 schreef:
do 02 feb 2023, 14:38
10GB voor €25 lijkt me erg duur?
Duur? In NL betaal je snel 30-40 euro voor 50 of 100Mbit.... Denk dat je in de war bent met een 10Gigabyte databundel, hier gaat het om een 10Gigabit snelheid.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door TestCase »

Ik klim maar weer eens op mijn stokpaardje

Dat krijg je wanneer veel mensen het verschil niet weten tussen bit (b) en Byte (B). Met (M)b/s bepaal je de snelheid wat helaas vaak wordt afgekort tot (M)b en dat is fout want snelheid moet per tijdseenheid. km/u bijv.

Er gaan 8 bits in een Byte en dit geeft veelal de opslagcapaciteit aan. 1 MB is 1024B is 8192b. (Die rare 1024 komt omdat we met machten van 2 werken.)

(De stroom is uitgevallen! NEEEE! De electriciteit, spanning mag ook, is uitgevallen.
Er staat stroom op! NEEEE! Er staat spanning op. Kan wel aan de gang blijven.)


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door CaradoT135 »

Alle comotie komt voort uit de vertaling van de ES site naar NL, dan is ineens FIBRA PRO-DIGI 10 Gbps, 10Gb, en dat gaat niet over een databundel.
https://www.digimobil.es/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Ziggo Go, Chromecast en Huawei B818 263



Bericht door appellover »

Ging mij er om dat de pensionada en tweede huizen in Frankrijk ,Spanje ,en Portugal ook worden aangesloten op glasvezel (fibra) en dan iptv voor 65€per jaar .Glasvezel is goedkoop in Spanje .Dus al die schotels hangen weg te roesten ,het schoteltijdperk is voorbij .Dit was hun grootste doelgroep maar die stoppen nu massaal met Canal Digitaal .De schotelshop bij ons in Spanje is over gegaan op zonnepanelen .Heb zelf nog 2 grote schotels liggen geheel compleet met cd recorders maar zelfs de kringloop wil ze niet meer .Was mooie oplossing 30 jaar geleden maar nu achterhaalde techniek .
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie