Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
De verbinding Rostock – Nynashamn wordt helaas stopgezet.
kreeg dit bericht van Balticferries.
kreeg dit bericht van Balticferries.
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: ferry rostock-nyhashamm
Jammer wij hebben hem vorig jaar genomen en vonden het een prima verbinding om noord Scandinavie,zowel Noordkaap als de Vestralen-Lofoten te bereiken.
Dit voorjaar voer er alleen de M.S Drotten 3 x per week en ik had begrepen dat er nog een boot ,de Eliano Marino , bij gezet was.
Dit voorjaar voer er alleen de M.S Drotten 3 x per week en ik had begrepen dat er nog een boot ,de Eliano Marino , bij gezet was.
Re: ferry rostock-nyhashamm
Op de site van Balticferries, is daar niks over te lezen.
Na even zoeken kwam ik bij Hansa Destinations uit, en daar staat de info wel.
De vracht(wagens) die over land gaan, hebben ook last van hoge brandstofkosten. Dus dat argument gaat dus niet op.
Na even zoeken kwam ik bij Hansa Destinations uit, en daar staat de info wel.
15 December 2022
Hansa Destinations has been running the service between Nynäshamn-Visby-Rostock since August 2021. Now, the company inform that they will not be continuing the traffic during 2023. The background to the decision is foremost, the high cost of fuel.
Even voor de dissursie.The traffic will end after the arrival of Eliana Marino will be in Rostock on December 18 2022, and of M/S Drotten in Nynäshamn on January 4 2023. Customers and partners are being contacted.
Het doel was vracht, en passagiers. Bij gebrek aan genoeg vracht, geven ze de hoge brandstofkosten de schuld.The goal has been to offer freight customers, but also passengers, an effective and sustainable solution for transports and travels between the continent and the greater Stockholm area. The move from road to sea represents a major environmental benefit as well as a needed decrease of trucks on roads.
(.)
– We have operated the line during almost 1,5 years and have for some time been evaluating the profitability and the prospects. With the current cost of fuel and the challenges we have had to attract cargo volumes, the traffic is not profitable and the prospects for 2023 does not add up financially. We do not have a sound business case. The low numbers of cargo volumes have also meant that the environmental benefits that has been our goal, has not been achieved, says Håkan Johansson, CEO at Gotlandsbolaget.
De vracht(wagens) die over land gaan, hebben ook last van hoge brandstofkosten. Dus dat argument gaat dus niet op.
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 6:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
En inzien dat die veerdienst te weinig inkomsten (te weinig klanten) heeft en te veel uitgaven (met halfvolle boot varen), snap jij dan weer niet.
Dat er heel veel vrachtwagens over land gaan en dat dat ook veel geld kost, is waar. Maar aan dat argument verdient die veerdienst geen cent.
Als jij met je vrachtwagen telkens halfvol naar Helsinki moet en daarna bijna leeg terug, houd jij (jouw baas) er ook gewoon een keer mee op.
Dat andere koeriers tegelijkertijd met kleinere bestelbusjes die zelfde ritjes naar Helsinki blijven maken, want die zitten wel vol, doet er niet toe.
Dan kun je wel zeggen dat 1 keer jouw vrachtwagen volgooien heel veel busjes bespaart en net zo duur of zelfs goedkoper is, maar dat boeit niemand.
Ik huur als klant zo'n klein busje (met chauffeur) en stuur hem/haar naar Helsinki, wanneer het mij uitkomt. Ik ga (als klant /opdrachtgever) niet zitten wachten totdat jouw vrachtwagen eindelijk vol is en gaat rijden.
Die vrachtwagen/veerdienst moet uiteindelijk gewoon geld opleveren en te weinig klanten, is dan dodelijk. Het is geen hobby, die geld mag kosten.
Dan sta je dus zonder werk langs de kant met vrachtwagen=veerdienst.
De door jou aangehaalde tekst van de veerdienst legt het klip en klaar uit.
Dat er heel veel vrachtwagens over land gaan en dat dat ook veel geld kost, is waar. Maar aan dat argument verdient die veerdienst geen cent.
Als jij met je vrachtwagen telkens halfvol naar Helsinki moet en daarna bijna leeg terug, houd jij (jouw baas) er ook gewoon een keer mee op.
Dat andere koeriers tegelijkertijd met kleinere bestelbusjes die zelfde ritjes naar Helsinki blijven maken, want die zitten wel vol, doet er niet toe.
Dan kun je wel zeggen dat 1 keer jouw vrachtwagen volgooien heel veel busjes bespaart en net zo duur of zelfs goedkoper is, maar dat boeit niemand.
Ik huur als klant zo'n klein busje (met chauffeur) en stuur hem/haar naar Helsinki, wanneer het mij uitkomt. Ik ga (als klant /opdrachtgever) niet zitten wachten totdat jouw vrachtwagen eindelijk vol is en gaat rijden.
Die vrachtwagen/veerdienst moet uiteindelijk gewoon geld opleveren en te weinig klanten, is dan dodelijk. Het is geen hobby, die geld mag kosten.
Dan sta je dus zonder werk langs de kant met vrachtwagen=veerdienst.
De door jou aangehaalde tekst van de veerdienst legt het klip en klaar uit.
Laatst gewijzigd door EasyBee op do 22 dec 2022, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: ferry rostock-nyhashamm
Dat verwonderd me niks dat Baltic ferry,s daar op hun site geen gewag van maakt en Hansa Destinations wel.Beroepsreiziger schreef: ↑wo 21 dec 2022, 21:00Op de site van Balticferries, is daar niks over te lezen.
De line werd ge exploiteerd door .....Hansa Destinations,,,vandaar.
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Het zal mij benieuwen wat er met de ,door velen hoog bezongen ,lijndienst Eemshaven/Kristiansand gaat gebeuren nu het toeristenseizoen afgelopen is .
Deze dienst is voor het vrachtverkeer nou ook weer niet zo interessant , en wat betreft de prijs voor het toerisme zit men ook behoorlijk aan de hoge kant.
Over land , via de bruggen of Puttgarden/Rodby of Hirtshals / Kristiansand ,spaart behoorlijk wat euro,s uit.
Deze dienst is voor het vrachtverkeer nou ook weer niet zo interessant , en wat betreft de prijs voor het toerisme zit men ook behoorlijk aan de hoge kant.
Over land , via de bruggen of Puttgarden/Rodby of Hirtshals / Kristiansand ,spaart behoorlijk wat euro,s uit.
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Wij zitten ook met plannen voor het noorden in 2023. De veerdiensten Rostock – Nynashamn of Eemshaven- Kristiansand staan niet in onze top 5.
Dan komen de bruggen of Puttgarden - Rødby en dan Helsingør - Helsingborg eerder in ons op.
Maar ieder maakt zijn eigen overwegingen.
Dan komen de bruggen of Puttgarden - Rødby en dan Helsingør - Helsingborg eerder in ons op.
Maar ieder maakt zijn eigen overwegingen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Rostock- Nynashamn kun je z.w.z. vergeten ,of men moet hem in het voorjaar weer in de vaart brengen.
Voor onze terugreis van af de Noordkaap stonden alle opties open , ik vond K ,sand -Eemshaven een dure optie , zodat we uiteindelijk gekozen hebben voor H borg-H gor/Rodby- Puttgarden , daar kun je alle kanten mee op;ieder half uur gaat er een afvaart ,je hoeft niks te boeken.
Je kunt ook nog combineren , i.p.v. Rodby - Puttgarden kun je ook een combiticket nemen via de Storebeltbrug gaan
Voor onze terugreis van af de Noordkaap stonden alle opties open , ik vond K ,sand -Eemshaven een dure optie , zodat we uiteindelijk gekozen hebben voor H borg-H gor/Rodby- Puttgarden , daar kun je alle kanten mee op;ieder half uur gaat er een afvaart ,je hoeft niks te boeken.
Je kunt ook nog combineren , i.p.v. Rodby - Puttgarden kun je ook een combiticket nemen via de Storebeltbrug gaan
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Reageer je nou op mij?EasyBee schreef: ↑do 22 dec 2022, 10:02En inzien dat die veerdienst te weinig inkomsten (te weinig klanten) heeft en te veel uitgaven (met halfvolle boot varen), snap jij dan weer niet.
Dat er heel veel vrachtwagens over land gaan en dat dat ook veel geld kost, is waar. Maar aan dat argument verdient die veerdienst geen cent.
Het excuus van hun is, dat de brandstof te duur geworden is.
Ik haalde aan, dat ze het eerst van het vrachtverkeer moeten hebben, en passagiers dan een leuke aanvulling zijn.
En ze hebben niet genoeg vrachtverkeer!
Een boot heeft dure brandstofkosten, maar dat heeft het vrachtverkeer ook.
Zakt de brandstofprijs voor de boot/boten, zakt die voor het vrachtverkeer ook.
Je haalt Helsinki aan, maar die boot vaart naar Stockholm. Nouja, een heel stuk onder Stockholm.
Ik weet de logistieke stroming heel goed.
Ik vaar bijna wekelijks.
Als je op Travemunde kijkt, zie je dat 80% van al het begeleide vrachtverkeer Nederlanders zijn.
Met dat in het achterhoofd, klopt de vertrektijd uit Rostock niet.
Met dat in het achterhoofd, blijft over de goederen die geen haast hebben.
En waarom zou je die op een ferry zetten, als het ook per spoor kan.
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Dat "heel stuk "is precies 50 km ( tot centrum Stockholm) en is het 90 ( +50 ) = 140 km naar Norrtalje ,waar je een perfecte aansluitende veerdienst hebt naar Turku en Helsinki of Tallin.Beroepsreiziger schreef: ↑do 22 dec 2022, 22:14
Je haalt Helsinki aan, maar die boot vaart naar Stockholm. Nouja, een heel stuk onder Stockholm.
Voor het vrachtverkeer is deze dienst interessant als de bestemming in het noorden van Zweden ligt of Finland.
Wat betref t het vrachtverkeer zal het afhangen van de bestemming ,de vertrekplaats en het tijdstip van vertrek van een voertuig.
De boot voer 18 uur ,dus de chauffeur heeft daar ruim de tijd om zijn rusturen te maken ,,en spaart iets van 650 km uit die hij minder hoeft te rijden,t.o.v een verbinding vanuit Travemunde of de bruggen.
Vervoer over de weg is altijd gebaat bij geen of zo kort mogelijke ferryboat verbindingen ,maar , áls je een boot moet nemen moet je die strategisch kiezen ,dat geld ook voor ons camperaars.
-
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Er is nog hoop voor 2024 :
We hebben de lijn bijna 1,5 jaar geëxploiteerd en zijn de winstgevendheid en vooruitzichten al enige tijd aan het evalueren. Met de huidige brandstofkosten en de uitdagingen die we hebben gehad om vrachtvolumes aan te trekken, is het verkeer niet winstgevend en zijn de vooruitzichten voor 2023 financieel niet gezond. We hebben geen solide zakelijke basis. Het lage vrachtvolume betekende ook dat de milieuvoordelen die we nastreefden niet werden behaald”, zegt Håkan Johansson, CEO van Gotlandsbolaget.
"We zullen de dienst tussen Nynäshamn en Rostock in 2023 niet exploiteren, maar voor 2024 zal een nieuwe beoordeling worden gemaakt", vervolgt Håkan Johansson,
“We geloven nog steeds in een dienst Nynäshamn – Visby – Rostock die het goederenvervoer verschuift van de weg naar de zee en ook een directe verbinding biedt voor passagiers tussen Nynäshamn en Visby naar het vasteland. Door het transport van goederen te verschuiven is een forse besparing voor het milieu te realiseren. Met meer normale brandstofprijzen en positieve marktinteresse zullen we overwegen om de route voor 2024 te heropenen.”
Bron : https://ostseefaehren.com/news/hansa-de ... aehre-ein/
We hebben de lijn bijna 1,5 jaar geëxploiteerd en zijn de winstgevendheid en vooruitzichten al enige tijd aan het evalueren. Met de huidige brandstofkosten en de uitdagingen die we hebben gehad om vrachtvolumes aan te trekken, is het verkeer niet winstgevend en zijn de vooruitzichten voor 2023 financieel niet gezond. We hebben geen solide zakelijke basis. Het lage vrachtvolume betekende ook dat de milieuvoordelen die we nastreefden niet werden behaald”, zegt Håkan Johansson, CEO van Gotlandsbolaget.
"We zullen de dienst tussen Nynäshamn en Rostock in 2023 niet exploiteren, maar voor 2024 zal een nieuwe beoordeling worden gemaakt", vervolgt Håkan Johansson,
“We geloven nog steeds in een dienst Nynäshamn – Visby – Rostock die het goederenvervoer verschuift van de weg naar de zee en ook een directe verbinding biedt voor passagiers tussen Nynäshamn en Visby naar het vasteland. Door het transport van goederen te verschuiven is een forse besparing voor het milieu te realiseren. Met meer normale brandstofprijzen en positieve marktinteresse zullen we overwegen om de route voor 2024 te heropenen.”
Bron : https://ostseefaehren.com/news/hansa-de ... aehre-ein/
Re: Ferry Rostock - Nynäshamn stopt
Als ex chauffeur, weet je dan ook dat je aan zulke verbindingen/tijden niks heb.Peter+Annie schreef: ↑vr 23 dec 2022, 21:23Dat "heel stuk "is precies 50 km ( tot centrum Stockholm) en is het 90 ( +50 ) = 140 km naar Norrtalje ,waar je een perfecte aansluitende veerdienst hebt naar Turku en Helsinki of Tallin.Beroepsreiziger schreef: ↑do 22 dec 2022, 22:14
Je haalt Helsinki aan, maar die boot vaart naar Stockholm. Nouja, een heel stuk onder Stockholm.
Voor het vrachtverkeer is deze dienst interessant als de bestemming in het noorden van Zweden ligt of Finland.
Je rust dan veel, maar volgens de wet niet.
En voor het vrachtverkeer is de verbinding juist niet goed.