Voor de eerste keer in de "winter"

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Voor de eerste keer in de "winter"



Bericht door zwaailicht »

Stephan65 schreef:
wo 21 dec 2022, 16:40
Let op met het gebruik van je elektrisch kacheltje je kunt dan wel gas besparen door het gebruik ervan, maar als je per kilowattuur betaald op de camping kan dit aardig oplopen.

Gr. Stephan
Idd Stephan. Kan duur worden, maar dat e-kachel hoeft ook niet de hele dag aan. Ik ga ook eens kijken hoeveel (2 grote Benegas flessen) een gasfles is leeg. Ik heb geen idee, maar dan weet ik een beetje hoelang .....
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Voor de eerste keer in de "winter"



Bericht door zwaailicht »

Aloys schreef:
wo 21 dec 2022, 16:51
En neem er eentje die uitgaat wanneer 'doggy' hem per ongeluk omgooit!

En als doggy schrikt van een knal: niet troosten! Want dan gaat ie knallen associëren met negatieve dingen. Beter is afleiden en vrolijk doen, uitstralen dat er helemaal niets aan de hand is. Succes en prettige feestdagen! :D
Haha Aloys ..... ik heb met Saffie al eens gereden en paar dingen geprobeerd.
De kachel kikt er niet naar. Als ik hem (kachel was toen niet aan) laten vallen ...... de kijkt en vraag : waarom is baas zo doen is ....... :bang:

Allen korbiet knallen dat ga ik kijken hop het gaat. Ze is er nu ongeveer 3 maanden. In begin met TV-serie met bijv sirenes, dan schrikt ze en blaft te even. En dan even rustig zeggen dat er niets is .... en dan gaat ze wee liggen. Dus ik probeer gerusten voor haar en een lekker snoepje zijn ook makkelijk :DD
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Voor de eerste keer in de "winter"



Bericht door Camper-T »

zwaailicht schreef:
wo 21 dec 2022, 17:16

Een isolatie-mat had ik met de andere Coral ook. Alleen paste niet, dus voor dit model heb ik een nieuwe isolatie-deken over de ramen. Kan ook in de dag beetje neer beneden, dan kan ik ook wat ziet :DD Dus dit gaat. Twee kleine kiertjes bij slapen en keukenraam boven.

Droogmat/borstel ik zal ik moeten gaan kopen. Goede tip!
Voor Saffie heb ik nog oude handdoeken. Maar ik zal waarschijnlijk ook de eerste Air tent gebruiken.

Ik heb nog nooit gedoucht in de camper. Handdoeken enzo in de badkamer, beetje kieren in de badkamer.

Ik had al veel eruit de camper gehaald. De eerste CAR630 (bestaat niet) toen had ik zelf veel olie, onderdelen, riemen, krik dynamo ...... pffff.
En toch zijn er sommige dingen die makkelijk zijn. Gelukkig had de Coral nog goede beurt gehad en accu's waren prima.

Dank voor je reactie. Dit wordt de eerste keer in de winer. Heel spannend, maar ook leuk. Zeker met een groep "singles".......

Persoonlijk zou ik een klein dakluik boven de badkamer of douche openzetten ipv een keukenraam op inbrekershoogte. Maar dat is gevoelsmatig en hoeft geen probleem te zijn als je op een camperplaats of camping staat.

Bij o.a. Obelink hebben ze kunststof borstelmatten in grijze kleur. Dun, lichtgewicht, grove ‘haren/stekels’ en daardoor ook makkelijk uit te kloppen. Voor een paar Euro erg handig. https://www.obelink.nl/condor-40-x-60-c ... #3211=7450

Douchen in de camper kan want hij is immers aanwezig maar het moet niet. Ik ken meer mensen die nooit in de camper douchen en zelfs het toilet alleen ‘s nachts gebruiken. In de koude winter staan wij toch vaker onder eigen douche en gebruiken het toilet ook normaal. Liever dan met -5 graden bibberend over de camperplaats maar een tochtig sanitair, welke soms matig tot niet verwarmd zijn.

En inderdaad, sta je in de sneeuw dan zou ik de walstroomkabel zo veel mogelijk onder de camper laten lopen en de rest liefst over een hekje of struikje, hoger van de grond.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Voor de eerste keer in de "winter"



Bericht door zwaailicht »

Camper-T schreef:
wo 21 dec 2022, 20:18
Persoonlijk zou ik een klein dakluik boven de badkamer of douche openzetten ipv een keukenraam op inbrekershoogte. Maar dat is gevoelsmatig en hoeft geen probleem te zijn als je op een camperplaats of camping staat.

Bij o.a. Obelink hebben ze kunststof borstelmatten in grijze kleur. Dun, lichtgewicht, grove ‘haren/stekels’ en daardoor ook makkelijk uit te kloppen. Voor een paar Euro erg handig. https://www.obelink.nl/condor-40-x-60-c ... #3211=7450

Douchen in de camper kan want hij is immers aanwezig maar het moet niet. Ik ken meer mensen die nooit in de camper douchen en zelfs het toilet alleen ‘s nachts gebruiken. In de koude winter staan wij toch vaker onder eigen douche en gebruiken het toilet ook normaal. Liever dan met -5 graden bibberend over de camperplaats maar een tochtig sanitair, welke soms matig tot niet verwarmd zijn.

En inderdaad, sta je in de sneeuw dan zou ik de walstroomkabel zo veel mogelijk onder de camper laten lopen en de rest liefst over een hekje of struikje, hoger van de grond.
Dank voor je reactie. Ik bedoel dus ook de plafondraam bij de keuken ..... tja, soms ik verkeerde woorden :crazy:
De matten heb ik al besteld en komen morgen.

Douchen doe ik nooit in de camper. Bij veel CP's zijn de douches mooie proper en wat kouder ..... och valt wel mee :-B
Ik hoop dat deze week geen regen er komt ..... vind ik erger dan de koude douchs :-B
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Plaats reactie