Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Dries125
Berichten: 14
Lid geworden op: za 22 mei 2021, 18:31

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door Dries125 »

Dank voor jullie reacties. Sloperijen in de buurt al wel gevraagd maar nog geen reacties, of ze vragen er 100 euro voor.

Inmiddels wat vragen uitgezet bij camperbouwers en marktplaats advertenties.

Andere hoofdsteunen van mijn eigen auto en die van vrienden etc hebben een andere afstand tussen de poten en passen dus helaas niet.

De APK was vorige week, overigens moest ik daar ook het bankje achterin er uit halen, want op kenteken staat dat de bus voor drie personen is. Dat klopt ook, maar het (goedgekeurde) gordelblok met een bijbehorend bankje zit er al in. Volgens de garage moest in ieder geval het bankje eruit. Gelukkig kon dat nog vrij eenvoudig maar vraag me af hoe dat moet in een situatie dat je je bankje al helemaal hebt ingebouwd.

Ik ben bang dat de keurmeester het afkeurd omdat je dan met je hoofd dichtbij het blok zit (misschien gevaarlijk). Alhoewel het bankje/gordelblok sowieso nog los gekeurd moet worden in een aanvullende keuring zouden ze nu dus in theorie alleen moeten kijken of het bankje geschikt is om te zitten bij stilstand, en niet om iemand op te vervoeren.

907FFC75-27C4-4531-98CF-DE4D23081CFD.jpeg
907FFC75-27C4-4531-98CF-DE4D23081CFD.jpeg (132.5 KiB) 1087 keer bekeken
roma
Berichten: 4564
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door roma »

Duizenden Euro’s geïnvesteerd in een camper en dan moeilijk doen over 137€. Slaat ook nergens op.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door Kroppie »

er word toch niet moeilijk gedaan, er word wat gevraagd meer niet, en zin/gedachten loos uitgeven is ook niet je ware
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Tedje
Berichten: 72
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 6:36

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door Tedje »

Peugeot sloperij in Borculo autosnuverink.nl
Dries125
Berichten: 14
Lid geworden op: za 22 mei 2021, 18:31

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door Dries125 »

Ook gebeld, helaas zonder succes.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 20 dec 2022, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1593
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door tranny »

Ik heb helaas geen idee of de hoofdsteunen van een Vito 639 of Transit MK7 (2011) ook passen, die kun je van mij wel even lenen.
Anders even informeren bij Boomkamp Trading in Almelo, daar hebben ze een bedrijfshal vol met stoelen en banken uit bedrijfsauto's... ik weet alleen niet of je hoofdsteunen daar ook los kunt kopen/lenen.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
gebruikersnaam
Berichten: 80
Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
Locatie: Twente

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door gebruikersnaam »

Ik zou gewoon naar de keuring gaan en er niet over beginnen.
Zegt de keurmeester er iets van dan kan je de auto een week later opnieuw laten zien.
Daar zitten geen extra kosten aan. (voor zover ik weet)

Daarnaast kan je ook vragen aan de garage waar je gewoonlijk komt of ze een hoofdsteun willen uitlenen.

Nog een oplossing:
Meet de afstand tussen de pootjes en zet er een andere hoofdsteun in.
De jouwe is Peugeot. Lijkt me logisch dat heel veel hoofdsteunen van auto's van het PSA concern passen, misschien zelfs ook van Iveco of Fiat.
Er wordt volgens mij niet afgekeurd wanneer je een hoofdsteun hebt met een afwijkende kleur of afwijkende vorm.
Ga met je losse hoofdsteun naar de garage en pas daar op een andere auto.

Succes er mee.
Hopelijk gaat het allemaal in een keer goed.
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Dries125
Berichten: 14
Lid geworden op: za 22 mei 2021, 18:31

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door Dries125 »

@Tranny,

Ik heb eigenlijk geen idee of zo'n hoofdsteun past, maar bedankt voor je aanbod. Je kwam wel met de gouden tip, want Boomkamp Trading in Almelo heeft een hoofdsteun die ik voor een vriendelijke prijs kan aanschaffen! Bedankt!

@gebruikersnaam

Dat was ook mijn idee, en dan maar hopen dat ze er niet te moeilijk over doen. Ik dacht overigens dat je dan wel opnieuw keuringskosten moet betalen, maar dat kan ik mis hebben. Bedankt! Finger's crossed dat de keurmeester de rest ook allemaal oké vindt.
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door mikeanber »

hallo allen
ik heb een bus camper daar zitten de hoofdkussens tegen de achterwand wc met klittenband weet niet wat er bij jou achter zit
:cheers:
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1593
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Iemand in Twente met een hoofdsteun te leen?



Bericht door tranny »

Dries125 schreef:
wo 21 dec 2022, 9:36
@Tranny,

Ik heb eigenlijk geen idee of zo'n hoofdsteun past, maar bedankt voor je aanbod. Je kwam wel met de gouden tip, want Boomkamp Trading in Almelo heeft een hoofdsteun die ik voor een vriendelijke prijs kan aanschaffen! Bedankt!
Geen dank, mooi dat het hiermee opgelost is.
Dan kan het vrijdag dus ook allemaal gelijk in 1 ritje door, ik neem aan dat je bij RDW Almelo moet zijn voor de keuring?
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie