akkoord broeikasgassen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: akkoord broeikasgassen



Bericht door dieseltje+ »

janmetdoka schreef:
do 22 dec 2022, 12:23
Geprikkeld door GJVonk heb ik toch nog eens wat verder gezocht.
De CO2 uitstoot van die allernieuwste dikke wagens is indrukwekkend..... laag :shock:
Er gaat een wereld voor me open. Enkele zijn zuiniger dan mijn eigen oude hok.

Dan moet ik in dezen ook mijn ongelijk kunnen erkennen.
Frans een comfortable werkplek misgunnen zou inderdaad flauw zijn.
Als het werkelijk zo zuinig kan, dan mag hij er ook van mij in blijven zitten.
Die is interessant!
Sluit aan bij wat ik mij soms wel afvraag, en dat is een dubbel gevoel bij een aantal milieu maatregelen. Oprecht of een commerciele melkkoe
Even een simpel voorbeeld: heb hier een VW caddy TDI uit 1999, zonder toeters en bellen voor het milieu, betaal voor deze auto roettoeslag.
Daarnaast een VW T5/6, betaal geen roetslag, maar dus wel alle toeters en bellen voor het milieu.
Caddy verbruik 1 op 21 km, komt 1 keer per jaar in de garage, APK.
T5/6 verbruikt 1 op 10.2 km, tijdens het regenereren zelfs 10min lang 1 op 3, afgelopen jaar 8 keer naar de garage geweest van wege storingen verwant aan de toeters en bellen voor milieu.
Alleen aan km naar de garage is 110km, is 10L brandstof extra.
Als je dan naar het verbruik kijkt tussen de caddy en T5/6, voor het gemak even de helft. Dan komen daar de extra gereden km naar de garage bij, vervolgens de hele industrie die nodig is voor het maken van de onderdelen, EGR, roetfilter, regelelektronica, katalysator, adblue, etc. tevens het transport voor deze onderdelen. En niet te vergeten afvoeren van vervuilde en kapotte onderdelen.
Zolang de achterliggende industrie voor het produceren van de onderdelen t.b.v. uitstootverlaging NIET meegerekend word in de totale via brandstof aan CO2 uitstoot van de betreffende auto heb ik mijn vraagtekens of men wel het juiste traject is ingeslagen. Schone schijn!
Feit dat MB al jaren een schonere diesel maakt dan moderne benzine fabrikanten, word een soort van doodgezwegen.
Dan moet ik in dezen ook mijn ongelijk kunnen erkennen.
Voorbeeldig :thumbup:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: akkoord broeikasgassen



Bericht door hathi »

Daarom,moet je er ook niet zoveel waarde aan hechten,het is een akkoord,met veel moeite en beloftes,toch nog alle neuzen dezelfde kant uitgekregen,op een moment,en de volgende dag geeft ieder er een andere uitleg aan,zoals dat zo dikwijls gaat,en de komende jaren sluiten ze er nog wel meer af,terwijl dit nog niet uitgevoerd is, dus wat is het waard ?
Hans
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: akkoord broeikasgassen



Bericht door thole »

En om het nog even verder te relativeren: het is een voorlopig akkoord omdat de parlementen van de lidstaten nog hier hun goedkeuring aan moeten geven zoals eerder opgemerkt hier.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie