kwarttarief wegenbelasting

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door AadenAnke »

Lijkt leuker dan dat het is. Met je huidige inkomen kom je daar niet ver het is ver weg van je sociale leven hier. Leuk voor een paar weken maar dan toch weer naar huis kinderen schoonpapa vrienden en kennissen weer zien en lekker bij kletsen dan na een week of 2 weer voor een week of 4a5 op pad en zo het jaar door en 1/2 oktober t/m eind maart gewoon lekker thuis

Gr Aad
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door metatoon »

Monaco.?

Ach aan natuur kun je daar niets meer vernielen.
Op is op .

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Bridge
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 09 jun 2019, 20:06
Locatie: Zeeuws - Vlaanderen

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Bridge »

ik vindt het inderdaad zorgelijk dat er een steeds groter wordende groep onder ons is die met de nuts voorzieningen problemen, hebben die naar voedselbanken lopen.
die eindelijk hun verdiende pensioen hebben en dan de camper moeten laten staan / verkopen .... en dit alles omdat de regering dit tarief ziet als een wel bekende melkkoe.
als je je campertje dan nog beleend heb ben je helemaal de sigaar.
wij rijden met een hymer B SL 708, nieuw gekocht in 2019, gewicht 4.5 ton, en die zal ook met een jaar tarief echt nog wel blijven rijden, als je slim ben heb je eea al op voorhand berekend anders rij je naar mijn inziens met een te dure camper, dan valt het 1/4 tarief alleen maar mee.

alleen hoelang we hier nog van kunnen / mogen profiteren........
HYMER B SL 708
Bridge
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 09 jun 2019, 20:06
Locatie: Zeeuws - Vlaanderen

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Bridge »

AadenAnke schreef:
ma 05 dec 2022, 9:13
De belasting in België is al een stuk lager dan bij ons. Ik had in 2010/2012 een collega die woonde net over de grens in België wij hadden de zelfde wagen één Dacia Logan diesel. Ik betaalde iets van een 100€ permaand aan houderschapsbelasting hij iets van 150€ per kwartaal of jaar dat weet ik niet meer.
Belasting betalen sommige voelen het als bestolen worden anderen als bijdragen in de kosten van de samenleving. Ik ben blij in Nederland te wonen waar ik best flink belasting betaal. Er zijn landen waar je geen of bijna geen belasting betaal eerlijk gezegd daar wil ik niet wonen

Gr Aad
klopt wat je zeg, en dan praten we over 1 europa
HYMER B SL 708
Bridge
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 09 jun 2019, 20:06
Locatie: Zeeuws - Vlaanderen

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Bridge »

Jonesy schreef:
zo 04 dec 2022, 21:11
Dafluc schreef:
zo 04 dec 2022, 20:53
De mrb schorsen als je in het buitenland blijft rondrijden is belastingontduiking. Mag je natuurlijk zelf weten. Maar je hoeft je dan niet af te vragen waarom je elk jaar meer moet betalen. Daar werk je dan namelijk zelf aan mee.
Laten we het dan houden op vertoeven en niet rondrijden in het buitenland. Dan was ik nog vrij goed in orde, geschorst bij aankomst op camping, terug geactiveerd bij vertrek :-B

Ik denk trouwens dat dat meet betalen wel aan andere zaken ligt: https://www.nu.nl/auto/6236050/kampeera ... ijker.html

Dat is pas belastingontduiking!
die link die jij benoemd is precies het gene ik ook bedoel.... jammer dat dit op deze manier kapot gaat...
HYMER B SL 708
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door tonic »

Tja...wijzen naar een ander en zelf je camper schorsen in het buitenland! Hoezo hypocriet!?
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Jonesy »

Belasting in België voor een camper 5.5t: 145€
Belasting in Nederland voor een camper 5.5t: 1600€ iets in die buurt.

Dit met een voertuig dat amper rondrijdt in Nederland.
Bijkomend: Het zou een oldtimer moeten zijn maar nee, Nederland moest dit even optrekken naar 40 jaar (bwj 1992).
Net als mijn andere oldtimer valt die net buiten de de overgansregel die niet opschuift want is van 1988.

Dus ja, ze kunnen mijn rug op waar het kan...

Trouwens zoals ik hierboven reeds zei: Blijkbaar deed ik toch niets verkeerd :-B Dus niks Hypocriet :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Bob Diesel »

tonic schreef:
ma 05 dec 2022, 12:32
Tja...wijzen naar een ander en zelf je camper schorsen in het buitenland! Hoezo hypocriet!?
So wath
Als je daar die camper op een cp of camping stil laat staan, dan is die vd openbare weg af
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door tonic »

Dat klopt inderdaad maar dan moet er inderdaad nooit mee gereden worden. En die conclusie trek ik zeker niet uit de eerdere bijdrages van Jonesy.
Volg wel eens meer blogs van mensen die rondtrekken meestal rijden ze geschorst rond. En sommige vinden dat de normaalste zaak van de wereld en melden dat zonder blikken of blozen.
Maar ga dan niet met een vingertje wijzen naar anderen.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Peter+Annie »

Bob Diesel schreef:
ma 05 dec 2022, 13:15
tonic schreef:
ma 05 dec 2022, 12:32
Tja...wijzen naar een ander en zelf je camper schorsen in het buitenland! Hoezo hypocriet!?
So wath
Als je daar die camper op een cp of camping stil laat staan, dan is die vd openbare weg af
Als je langdurig op een camping blijft staan neem je daar toch geen camper voor ?
Dan heb je voor veel minder geld een comfortabele caravan ,koop of huur er een klein auto,tje bij en je kunt overal heen.
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Jonesy »

tonic schreef:
ma 05 dec 2022, 13:22
En die conclusie trek ik zeker niet uit de eerdere bijdrages van Jonesy.
Klopt, ik ging uit van wegenbelasting of motorrijtuigenbelasting. Het woord houderschapsbelasting is blijkbaar verdwenen nog voordat ik in Nederland kwam wonen.

Hierdoor had ik een ander idee hierover en zal ik inderdaad een verkeerde indruk gegeven hebben. :oops:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door AadenAnke »

Jonesy schreef:
ma 05 dec 2022, 13:04
Belasting in België voor een camper 5.5t: 145€
Belasting in Nederland voor een camper 5.5t: 1600€ iets in die buurt.

Dit met een voertuig dat amper rondrijdt in Nederland.
Bijkomend: Het zou een oldtimer moeten zijn maar nee, Nederland moest dit even optrekken naar 40 jaar (bwj 1992).
Net als mijn andere oldtimer valt die net buiten de de overgansregel die niet opschuift want is van 1988.

Dus ja, ze kunnen mijn rug op waar het kan...
Trouwens zoals ik hierboven reeds zei: Blijkbaar deed ik toch niets verkeerd :-B Dus niks Hypocriet :-B
Ja en die houderschapsbelasting is dan hier een stuk meer dan bij de buren maar die wordt ook gebruikt om andere dingen te financieren waar we allemaal onder voorwaarden gebruik van kunnen maken solidariteit noemt men dat en ja we betalen veel maar krijgen ook heel veel terug. Dus woon je in Nederland dan betaal je en krijg je er wat voor terug. Woon je niet in Nederland betaal je hier niet en krijg je er hier ook niets voor terug dus wil je niet betalen vertrek dan! De kreten ze kunnen me rug op e.d. klinken wel lekker populistisch maar getuigen niet echt van solidariteit

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door Bob Diesel »

Peter+Annie schreef:
ma 05 dec 2022, 13:31
Bob Diesel schreef:
ma 05 dec 2022, 13:15
tonic schreef:
ma 05 dec 2022, 12:32
Tja...wijzen naar een ander en zelf je camper schorsen in het buitenland! Hoezo hypocriet!?
So wath
Als je daar die camper op een cp of camping stil laat staan, dan is die vd openbare weg af
Als je langdurig op een camping blijft staan neem je daar toch geen camper voor ?
Dan heb je voor veel minder geld een comfortabele caravan ,koop of huur er een klein auto,tje bij en je kunt overal heen.
Dat is de discussie niet
En heb je een caravan ,heb je meestal ook al een leuke auto mee
Al hangen ze die tegenwoordig achter een camper
Maar ga er een kijken of staan, zal je jezelf verbazen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: kwarttarief wegenbelasting

Bericht door AadenAnke »

[/quote]

Klopt, ik ging uit van wegenbelasting of motorrijtuigenbelasting. Het woord houderschapsbelasting is blijkbaar verdwenen nog voordat ik in Nederland kwam wonen.


[/quote]

Nee andersom vroeger was het wegenbelasting en motorrijtuigenbelasting dat is veranderd toen het bezit werd belast en niet het gebruik al weer een jaar of 20/30 geleden.

Gr Aad
Gesloten