Probleem TomTom 1005

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Probleem TomTom 1005



Bericht door Marcel1962 »

Ik heb gisteren getracht mijn oude TT 1005 te voorzien van een nieuwe kaart.
Op deze TT zit een lifetime abonnement en de huidige versie was V10.75 uit augustus 2021.
Normaal geen probleem maar vermoedelijk door een onderbroken internet verbinding is het mis gegaan.
Als ik hem aansluit op de pc kan ik zien dat de kaart beschadigd is en verwijderd dient te worden en vervangen moet worden door de nieuwe V11 kaart.
Als ik dan alles selecteer zoals het hoort gaat het downloaden tergend langzaam maar krijg uiteindelijk toch de melding dat ik het systeem veilig kan loskoppelen.
Als ik dat dan doe krijg ik op mij TT weer de melding dat er geen kaart gevonden kan worden.
Ook kan ik niet meer in het menu van de TT komen, een soft reset geprobeerd maar helaas.
Wat ook vreemd is dat als ik de TT aansluit de melding op het scherm komt "bijwerken, koppel je navigatiesysteem niet los" echter ik heb op dat moment nog niets geselecteerd in MyDrive Connect, het lijkt wel of de TT hierin blijft "hangen"

Mijn TT heeft extra geheugenruimte, hoeveel weet ik niet meer precies omdat ik niet meer in het menu kan maar ik meen iets van 8GB, iedere kaart zou dus moeten passen.
Misschien dat een harde reset nog verbetering kan brengen maar kan er niet meer achter komen hoe dit te doen.

Ik hoop niet dat dit terminaal is want ben eigenlijk best wel gehecht aan dat ding.

Hoe dit op te lossen?

UPDATE:
Harde reset inmiddels ook gevonden maar maakt helaas geen verschil.
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Probleem TomTom 1005



Bericht door Bob Diesel »

Ben je via de hoofd instellingen al naar
Herstel fabrieks instellingen terug gegaan :?:

https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articl ... id%20hoort.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Probleem TomTom 1005



Bericht door Marcel1962 »

Hallo Bob, daar kom ik helemaal niet meer in..
Groet Marcel, DK1NL.
Plaats reactie