Jaarwisseling 2022/2023

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Jaarwisseling 2022/2023



Bericht door hurktoilet »

Wij hebben eens in Gent Oud en Nieuw doorgebracht. Om twaalf uur een prachtige vuurwerkshow vanaf de stadsmuren, verder helemaal niets. Heerlijk. Stonden toen aan de watersportbaan. Daarover is later wat commotie geweest omdat dat niet meer zou mogen, maar volgens mij sloeg dat op de busparking aan het begin van de baan. Verderop zijn aan het water nog zat plekken.
Overigens, afgezien van de Elzass heb je in heel Frankrijk ook geen vuurwerkgelazer. Waarschuwing: als je naar Parijs gaat, is er geen vuurwerk vanaf de Eiffeltoren, dat is alleen op quatorze juillet (14-7), wel is er sinds een paar jaar een mooie lichtshow op de Arc de Triomphe, die begint pak 'm beet tien voor twaalf en wordt om twaalf uur afgesloten met een voor Franse begrippen bescheiden vuurwerk. Disclaimer: de hoeveelheid politie die er dan paraat staat op de Champs Élysées is buitengewoon indrukwekkend, en dan druk ik me voorzichtig uit. Toen wij er waren bleef alles rustig en gezellig, maar ja, je weet maar nooit. Er waren ook jaren dat de jaarwisseling daar garant stond voor rellen. De politie staat er niet voor niets zo massaal...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1056
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Jaarwisseling 2022/2023



Bericht door Hein123 »

Morgen slaan we de eerste blanco pagina open van een boek met 365 pagina's.
Laten we er een goed boek van maken!
Fijne jaarwisseling allemaal :wave:
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Jaarwisseling 2022/2023



Bericht door B1gcheese »

UIteindelijk hebben we in Kevelaer nog best wat knallen gehoord. Enerzijds door de westenwind waardoor de Nederlandse carbidknallen goed hoorbaar waren, anderzijds door afgestoken vuurwerk bij wat huizen verderop. Al met al stukken beter dan thuis maar een volgende keer gaan we waarschijnlijk toch op zoek naar wat meer rust. Maar goed we, we hebben het weer gehad.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1731
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Jaarwisseling 2022/2023



Bericht door Sandor Gora »

Mij viel in Bilzen (België) op dat er -weliswaar in de verte- meer geknal was dan in eerdere jaren. Jammer.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Plaats reactie